.

.
.

2 Kasım 2011 Çarşamba

YİYELİM-İÇELİM


Bugünkü görünümüm yemek blogu olsun haydi. Geçen hafta arkadaşlarımı ağırladım, uzun zamandır evden uzak olunca bu tür toplantıları da unutmuşum, kendimi ahçı sanıp pek keyifle hazırlandım. Menüyü belirlerken de "Yetur'la Lezzet Kareleri" blogundan pek yararlandım sağolsun. Çikolatalı-bezeli-incir reçelli yaşpastamız tarafımdan uydurulmuş ve tadına bakılmamıştır velakin enfes olduğuna eminim. Ayrıca muhitimde alçakgönüllü olarak da tanınırım:))


Yazın nane şurubu yapmıştım, kullanmak bu elma tatlısına kısmet oldu. Gayet hafif, ferahlatıcı bir tatlı olduğunu düşünüyorum zira bunun da tadına bakmadım ama görünüşü bile güzelim diyor değil mi:)) İçinde kavrulmuş fındık ve üzüm var. 


Antep fıstıklı kurabiye, işte bunun tadına baktım; müthişti. Eh bir kurabiyenin içine fıstık unu ve hindistancevizi girerse elbet güzel olur. Üstelik yağsız.


Tuzlulara geçelim; Yoğurtlu Bulgur Salatası. İnce bulgur, süzme yoğurt, ceviz, yeşil soğan ve maydanoz karışımından oluşuyor. Üstüne kırmızı biberli zeytinyağı gezdiriyoruz.Yemeyip yanında yatın demeyeceğim, öyle bir enayilik yapmayın yiyin, pişman olmazsınız.



Avokadolu dip ve tost ekmeğinde kanepeler, hafif bir atıştırmalık olarak iyi gittiler. Ha bir de böreğimiz var idi ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Bütün bunların üstüne diyorum ki:

"Demeyip Pazar, Salı sofraya oturmalı
Zeytin, peynir, çay, çorba, sucuk, pastırma, lapa, 
Pirohu, açma, çörek, pilav, makarna, börek,
Uskumru, hamsi, lüfer, dize derman göze fer
Revani, muhallebi, aşure, kazandibi
Ne bulursa yemeli, daha var mı demeli"

Patla dediğinizi duyar gibi oldum, duymamazlıktan geldim:)))

43 yorum:

  1. Yoğurtlu bulgur salatasına bayıldım, hem fikir hem de şekil olarak. Sanırım sık sık yapacağım bundan sonra. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Can boğazdan gelir miş, yiyelim içelim güzelleşelim demiş atalarımız sanırım tombul bayanlar makbulmuş atalarımız için. Bu sofraya dalıyorum bir kurabiye canavarı hızında hemde şu saatte st:07:56 sabah ellerine sağlık Leylak Ablaa....

    YanıtlaSil
  3. Oh ne guzel ellerinize saglik :)
    Yalniz bir incir receli delisi olaraktan buralarda bulamayip kivraniyorum da siz orada yemeyip pasta suslemissiniz :)

    YanıtlaSil
  4. Vay vay vay vay müthişsin. Bakmak bile keyif veriyor insana.
    Şiir de kapak olmuş hani.
    Ellerine sağlık Leylak'cım...

    YanıtlaSil
  5. İkramlarım yetmedi demiştin yeter mi ayol şu güzelliklere bakarmısın, nasıl başarıyorsun yapıpta yememeyi Yüce Leylak Dalı yutkunarak gıpta ediyorum sana:))

    YanıtlaSil
  6. hepsi harika görünüyor. bayıldım.

    YanıtlaSil
  7. sabah sabah ağzım sulandı yanii
    oldu mu şimdi :))))
    ellerine sağlık leylağım

    YanıtlaSil
  8. İzmir'den kalkan ilk Antalya uçağına bilet aldım, geliyorummmmm:))

    YanıtlaSil
  9. Elma tatlısına ve o balıkların gülümsemesine bayıldım;)
    ne neşeli kadınsınız siz,ne hayat dolu!...Seviyorum sizi...

    YanıtlaSil
  10. sunumlar şahane:)
    ne diyeyim afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  11. yok biz hamsi yerken aramıza katıl diyoruz, sen bunları yaparken bi bizi çağırmıyorsun.

    yok yani yaparken çağırma zaten, yaptıktan sonrası makbul zaten.

    insanın bi canı çeker, hele ki yeşil en sevdigim renklerdense...katlanılmaz bir post olmuş bugün bu - HI HI :)

    YanıtlaSil
  12. Ayci, canım,
    Yeşil renk de pasta da köpeğin olsun, sen gel en yeşilinden yapmazsam ne olayım. Antalya'ya gel, bir telefon et tamamdır hepsini sererim önüne. Ama beraber hamsi yesek de iyi olurdu be:))

    YanıtlaSil
  13. Funda,
    Sağol canım, yendi bitti kül oldu bile, dedim ya tadına bakamadıklarım var, misafirlerime afiyet oldu. Olsun da zaten:))

    YanıtlaSil
  14. Banucum,
    Ben de seni desem:))

    YanıtlaSil
  15. Çenebaz,
    Başımla beraber hemen gel:))
    Senin ne marifetli arkadaşların var İzmir'de alasını yaparlar sana ama sen yine de gel:)

    YanıtlaSil
  16. Maviannem,
    Sağolasın, kırk yılda bir işte:))

    YanıtlaSil
  17. İncecikten,
    Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Sevdacım,
    O kadar eziyet çektik diyet yapıcaz diye, yemeyelim yahu:))

    YanıtlaSil
  19. Asucum,
    Sağolasın canım. Kırk yılda bir yapnca sergileyesim geldi, görgüsüz müyüm neyim:)))
    Öptüm seni...

    YanıtlaSil
  20. A-H,
    Ah keşke mümkün olsa da yollayabilsem sana hem de ev yapımı olanını. İnşallah Türkiye'ye gelince diyelim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  21. Şenizcim,
    Koştur, bitmeden yetiş:))

    YanıtlaSil
  22. Işın,
    Gerçekten hafif ve güzel bir lezzet oldu, deneyin bence de, seveceksiniz...

    YanıtlaSil
  23. Bence böylede güzel olmuş blog. Balık görünümlü salata gerçekten çok hoş görünüyor. Afiyet bal olsun.

    YanıtlaSil
  24. salatayı denemek istiyorum... hemennnn...

    YanıtlaSil
  25. Ne yesil bir sofra olmus! Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  26. Tipik bir kova burcu sofrası, yaratıcı, leziz, mükemmel, sunum şahane emeklerine, ellerine sağlık Leylak'cım :))

    YanıtlaSil
  27. Haızrlıklar süper olmuş.Görüntü ve ikramlar muhteşem görünüyor Leylağım.Ellerine ve yüreğine sağlık..
    Muhabbetiniz sofranız kadar lezzetli olmuştur inşallah...
    Bol keyifler , sevgilerimle
    ilknur

    YanıtlaSil
  28. immm, ellere sağlık canım hocam :)

    YanıtlaSil
  29. Offf görüntüler süper. Ya onları öyle cici bici hale sokmak için ne kadar zaman harcanır. Afiyet olsun. Yoğurtlu bulgur not alındı:)

    YanıtlaSil
  30. Sis,
    Benim mutfak olayım pişirmekten çok süslemekte yoğunlaşıyor, işte böyle kırk yılda bir aşka geliyorum.
    Yoğurtlu bulgur önerilir:))

    YanıtlaSil
  31. La Luna,
    Sağol canım Luna'm:))

    YanıtlaSil
  32. İlknur,
    Evet muhabbet sofradan da güzeldi tabii ki. Teşekkürler ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. Özlem,
    Burçlara pek takılmam ama sanırım ben gerçek bir Kova kadınıyım:))
    Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Hande,
    Evet, günün teması yeşil idi, muradımız olur belki:))

    YanıtlaSil
  35. İsoon,
    Bence de dene, güzel oluyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  36. Zühra,
    Çok teşekkürler:)) Arada oluyor böyle...

    YanıtlaSil
  37. Örtmenim olmuşsun sen:) Tam yemek blogu açacak kıvama gelmişsin..ellerine sağlık,naneli elma tatlısına bayıldım.Tarif isterim:)Bizim diyarın kurabiyesi de çok yenilesi duruyor..Sevgiler

    YanıtlaSil
  38. Ellerine sağlık Leylakcığım.Hepsi de nefis görünüyor.
    Fıstıklı kurabiyenin tarifini alabilir miyim? :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. Nanem Şekerim,
    Sağol:) Kurabiye şöyle: 1 su bardağı fıstık unu, 1 su bardağı hindistan cevizi, 1 su bardağı pudra şekeri, 1 yumurta akı. Hepsini hamur yapıp 4-5 saat buzdolabında dinlendiriyorsun. sonra ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp pudra şekerine buluyorsun. bardağın dibiyle yassıltıp 180 derecelik fırında 15 dakika kadar pişiriyorsun. enfes bir lezzet oluyor. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  40. Örtmenim,
    Sağol ya, benimki kırk yılda bir aşka gelme durumu, yemek blogu km ben kim:)) Sizin memleketin kurabiyesi cidden süper olmuştu, tarifini Naneşekerine yazdım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  41. bunlar olsun yiyip içilmez miiiii, müthiş. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  42. Baktım baktım doydum leylakcığım,ellerine sağlık. Hele pazar resimlerinde gözüm kaldı. Antalyaya mı taşınsak neetsek dedim. Öpüldünüzzzz

    YanıtlaSil
  43. hepsinden canım istedi valla :)) sizin eve yakın olmak , hatta sizle akraba olmak sürekli size gelmek istiyorum böyle güzel şeyler yapan biri nasıl güzeldir kimbilir..

    YanıtlaSil