.

.
.

4 Kasım 2011 Cuma

PAZAR OLA

Bugünü arife sanan benden başka bir şaşkın var mı merak ediyorum. Tüm gün haldır haldır koşturup son hazırlıkları tamamlamaya çalıştım gelen bayramdır diyerek, hay benim kafama. Üstelik tam önümde de kocaman rakamlarıyla bir takvim duruyor. Bu nasıl bir bayram aşkıdır ki vaktinden evvel getirmeye çalışıyorum, ah ah Allah ıslah etsin beni. 

Sabah koştur koştur pazara gittim, hala özlem giderememişim ki ikinci haftadır sabahın köründe damlıyorum. Pazar pazar değil açık hava eczanesi mübarek, doktora ilaca gerek yok. Antibiyotik mi gerekti, geçin bir kalem reçeteyi eczaneyi, buyrun işte:


Üstelik tatlı mayoş, ister ye, ister sık suyunu iç. Tek sakıncası leke yapar, üstünüze damlatmamaya özen gösterin. Antibiyotiklik işim yok tansiyon, kolesterol, şeker derdim var diyorsanız onun da çaresi pazarda, atın ilaçları yiyin alıcı, sudan ucuz üstelik, 1 TL.



Alıcın komşusu İspanyol soylusu gibi, upuzun bir ismi var, hangisini beğenirsen onu söyle: Döngel, muşmula, beşbıyık.


Caneriği gibi değil mi, bu aralar yaptınız yaptınız, yoksa yağmuru yedi mi kurtlanır, o yüzden bir an önce dilinip ya da kırılıp acısının giderilmesi için hergün suyunun değiştirilmesi gerekli. Sonra da tuzlu suda salamura edilecek.


İncirle hurmanın kardeşliği böyle oluyor. Pazar güzeldi; rengarenk, capcanlı, taptaze. İnsanın gördüğü herşeyi alası geliyor. Ara mevsim olduğundan hem yaz, hem kış sebzeleri yayılmış tezgahlara gelene geçene göz kırpıyor. Taşıma özürümden dolayı almaktan çok gözümü gönlümü eğlendirdim döndüm. 

Budur bugünün vukuatı, şimdi gider elimde yaşlanan Zemberekkuşu'nu okumaya devam ederim. Cümleten hoşçakalın...

15 yorum:

  1. Ben de haftasonu bayıla bayıla gezmiştim Antalya pazarını.Epey nar stoğu yaptık..Ama muşmulaya yabancıyım cesaret edip alamadım:)

    YanıtlaSil
  2. İYi bayramlar dileyeyim şimdiden leylakcım:))

    YanıtlaSil
  3. İnsanın güney pazarlarına imrenesi geliyor. Gerçekten bende MUğlada gördüğüm pazar eczane gibiydi:)
    fotoğraflarda çok güzel.
    Gerçi arife daha yarın ama, gelmişken
    Bayramını en içten dileklerimle kutlar sevdiklerinle nice bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Erenköy pazarı da bizim pazarımız pek meşhurdur bende çok severim ama sabah gideceksin.Herşey taze mis gibi .

    YanıtlaSil
  5. iiyi oldu hatırladım bizim pazar günü pazarı yarına alındı. gitmek lazım. keyifli okumalar

    YanıtlaSil
  6. hehe pazar iyi de.. şu bitkilerle tedaviye biraz şaşı bakarım bilirsin.. hele de bu aralar heryerde doktor mustafa eroğlu reklamları dolanıp dururken.. =D

    iyi bayramlar olsun.. sevgilerimle ve keyifle..


    atalet

    YanıtlaSil
  7. ve ben de zemberek kuşundayım.. her iki başparmağımı ağrıan kitapların yazarı olarak anıyorum artık murakamiyi.. =)

    atalet yeniden sevgiyle..

    YanıtlaSil
  8. Ataletim,
    Aynen ben de şaşı bakarım, bitkilerle tedavi olsaydı kimse ölmezdi zaten:))
    Zemberek Kuşu son zamanlarda okuduğum en ağır giden kitap oldu, hayır sevmesem neyse, üstelik çok hoşuma gidiyor amasanırım mekan değiştirmenin getirdiği telaşe aksattı. Bir de çok tuğla oyutlu ya, dediğin gibi yatarak okumak zor:))
    Ben de seni öptüm, mail adresin yokmuş bende bayram mesajı yollayamadım, buradan kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  9. Yeliz,
    Sağol canım, oku oku bitiremedim:))
    Sana da pazar ola ve şimdiden iyi bayramlar, Arca kuşunu mıncırırım:))

    YanıtlaSil
  10. Mevdoş,
    Evet sabah pazarı bambaşka oluyor ama uykuculara göre değil:))
    İyi bayramlar diliyorum, sevgiyle. Noni'ye çok selam...

    YanıtlaSil
  11. Nurcuğum,
    Pazarlarımız hakikaten imrenilesi, bir de özlemişim bayıla bayıla geziyorum.
    Ben de senin bayramını kutluyor sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  12. Niyancım,
    Ben de senin bayramını kutluyorum, kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  13. flzpink,
    Ben muşmula hastasıyımdır, bayılırım lezzetine. Nar çok faydalı ve güzel birşey ama bir de yemesi kolay olsa:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili öğretmenim, merhaba. Fotoğraflar Antalya'daki bir pazardansa kaçırmışım. Bilirim muhteşem olurlar.
    Geçen hafta Antalya'da idim, sadece köyün pazarına gittik ama istediğim gibi değildi.
    Sevdiklerinizle mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Alıç ipte olsun boynuma takıp yiyeyim, mutlu huzurlu iyi bayramlar, sizinle hemen hemen aynı gökyüzüne uyanacağım 3 günüm var:)))...

    YanıtlaSil