.

.
.

6 Ocak 2011 Perşembe

KALIN İP, KALIN ŞİŞ; BU NE KOLAY İŞ

"İt izi, deve gözü"; böyle derdi annem kocaman şişler ve kalın iplerle iri iri ilmekler atarak örülen örgülere. Bunu derken de hafif bir burun kıvırma ve beğenmeme ifadesi yerleştirirdi yüzüne. Sevmezdi böyle kaba saba örgüleri, ince ipler ve ince şişler kullanırdı o. Carpal Tunnel Sendromlu ellerim yüzünden epeydir örgüyle haşır neşir olamasam da ben kalın yünle örülmüş rengarenk şeyleri severim. Dün aklıma geldi, TV'de birşey izlerken iki-üç ilmek atarım, alayım kalın bir yün, en azından atkı olur dedim. Çok ilginçtir ki bir ziyaret için gittiğim Cebeci'de karşıma çıkan "Leylak Yün-Tuhafiye" mağazasına kısmet oldu bu alışveriş. Epeyce eski bir dükkan olduğu belliydi içeri girince insanı karşılayan limon kolonyasıyla karışık tozlu kokudan ve camekanlı ahşap tezgahlardan. Çamaşır ipi kalınlığında rengarenk iki çile aldım, şişleri de iyice abarttım, 9 numara. Gecenin bir yarısı da başladım her zamanki alışkanlığımla. Annem gençliğinde dikiş dikmeye ya da örgü örmeye başlayacağında ilk makası vurmadan ya da ilk ilmeği atmadan önce beni ya da o anda evde elinin çabuk olduğu düşünülen biri varsa onu odadan dışarı yollar, koşarak tekrar içeri girmemizi isterdi. Böyle olunca o işin çabucak biteceğine inanırdı, sonra da "İş olsun kolay gelsin, elim kuş popom taş olsun" diyerek başlardı dikiş ya da örgüye. Kazara işin üstüne eli ağır biri gelmiş ve o iş bir türlü bitmek bilmemişse vay haline o gelenin, kızar dururdu hep onun yüzünden diye. Kızının geceyarısı örgüye başladığını, üstelik en kalınından ip ve şiş kullandığını ve de elinde kimbilir ne kadar sürüneceğini hissettiyse eğer kimbilir bana yine nasıl söyleniyordur yattığı yerden "tembel gavur" diye. Ne diyeyim anacım, sabah sabah bir örgü aklıma düşürdü işte seni, huzur içinde uyuyasın...

42 yorum:

  1. Renkler müthiş. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  2. Annem işlerinin üstüne kimse gelmeden hemen Zuz'u getirirdi... kapıdan içeri koşa koşa girer kolay gelsin derdi:))

    Benim etamin işleyesim var...
    öptüm

    YanıtlaSil
  3. Annenizin sözlerine ilaveten benim ki salıları asla kumaşa makas atmazdı,salı sallanırmış,iş bitmezmiş.Tebessümle okudum,atkınızın renkleri bir harika.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. benim annem de işin üstüne kapıdan kendisi koşar gelir. ben gelince iş uzun süre elinde sürünürmüş, popom ağırmış. :)) renkler çok güzel.bence annen seninle gurur duyuyordur. :)) mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  5. yün renkleri harika :D uzun zamanadır aklımda olan atkı örme fikrini bana hatırlattı u postun cnm :) ben de vişne çürüğü renkle atkı ve bere istiyorum bakalım ya öreceğim ya alacağım..

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş bir anı
    benim de çocukluğumda aynı seremoniyi yapardı annem ve yengem :)))
    bu şişler ve yün tam bana göreymiş
    hemen bitiverir
    sıkılmaya vakit kalmaz :)))
    kolay gelsin sana

    YanıtlaSil
  7. ben 30 yaşıma girdim annem halaa beni elim çabuk diye koşturur her işinin başında:)) ama itiraf ediyorum zevkte alıyorum koşarken;)

    YanıtlaSil
  8. Bende bu seramoniyi çok iyi bilenlerdenim.Okudukça keyiflendim doğrusu

    YanıtlaSil
  9. Yazını okuyunca bir heveslendimki yarım kalmış yün işlerini çıkardım ortaya. Hadi bakalım ben de atkıya başlıyacağım. Bu sefer biter belki...

    YanıtlaSil
  10. kolay gelsin, şişlerdeki leylak rengi ne hoş.

    YanıtlaSil
  11. Başlayıp ilmek kaçırana kadar örmek geldi içimden:)) İçinde kuş ve taş geçen dilekleri anneannem ve annem de kullanırdı ve muhtemelen beni istemezlerdi.
    Bu yorumu hasta yatağımdan yapıyorum. Bunu da kıymetimi bilesin diye söylüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba; bendende kolay gelsin...sevgilerrrrrr....

    YanıtlaSil
  13. Örgü örmek çok rahatlatıcı ve insanı mutlu eden bir iş gerçekten. Kolay gelsin. Atkınız bittiğinde fotoğrafını paylaşırsınız umarım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Eymenim,
    Sağolun, bitince fotoğrafını eklerim tabii ki. Benden de sevgiler...

    Annemin Eli,
    Çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Asucum, Datlım gıymatlım,
    çok geçmiş olsun, ne oldu, grip mi? Paçoz'u dolaştırırken üşüttün herhalde, aman dikkat et kendine. ayrıca çok gurur duydum, göksüm kabardı hasta hasta bana yorum yazdığın için:)))
    Çok öpüyorum seni, bir an önce iyi olman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  16. Şenizcim,
    Şişler gri aslında fotoğrafta leylak rengi çıkmış, blog adına uyum sağladı herhalde. Ama yünün renkleri fotoğrafta göründüğünden daha güzel:))

    YanıtlaSil
  17. Hüznün Tadı,
    Hadi bakalım hangimizin atkısı önce bitecek:)) Benimki kalın olduğu için avantajlı sayılırım:)
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  18. Nazpek,
    Anneler hep yapıyormuş galiba:)
    Sevgiyle...


    Meyra,
    Demek ki elin çabuk, yoksa koşturmazdı annen seni, bence bu bir ayrıcalık:))

    YanıtlaSil
  19. Maviannecim,
    Ben de artık ancak bu kalın şeyleri örebiliyorum ellerimin sinir sıkışmasından dolayı, onun da biteceği şüpheli dur bakalım.
    Aynı ritüeli demek bütün büyükler yapıyormuş:))
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  20. Ella.m,
    Hadi bakalım madem hatırladın hemen başla, ör, blogda görelim. Kolay gelsin şimdiden:)

    YanıtlaSil
  21. Kara kitap,
    Demek sen de koşturulmayanlardansın:))
    Annem herhalde duyuyordur benimle bişeyler,pek üzmedim çünkü. Tüm giden annelere rahmet olsun...

    YanıtlaSil
  22. Nehire,
    Evet, salı sallanır derlerdi, anneannem günlere pek önem atfederdi, eski kuşak işte.
    Güzel yorumlarınıza teşekkür ediyor ve sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  23. Lalem,
    Haydi başla bir etamin:)) Bu saatten sonra gözün yiyor mu?
    Belli oldu ki Zuz senden daha hızlı:))
    Çok öptüm seni.

    YanıtlaSil
  24. Çenebaz,
    Çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Leylak Dalı Örtmenim,
    daha başlığı görünce yazacağım yoruma karar vermiştim
    "annem, del tak deliğinden bak der ve asla beğenmez böyle kalın şiş, kalın iple örülen örgüleri, iyi bir örgücü olarak"...derken baktım ki yazına anneler arasındaki benzerlikleri gördüm :))
    ince iş başka tabi
    ama renk seçimi harika
    şimdiden kolay gelsin
    gerçi yarına kalmaz biter de böyle kalın kalın örgüler :)))

    YanıtlaSil
  26. Bak valla biz kardeşiz seninle.. aynı burun kıvırmayı annem de yapardı ve aynı kolay gelsinli lafları da söylerdi.. (yoksa annelerimiz mi kardeşti??)

    ve ayrıca; her kış gider en kalınından yünler alırım.. ve zaten her kış aldığım için de kalın şişlerim zaten vardır.. onları bile bitiremezsem annemin eline tutuştururum :)) yalnız birkaç kış önce dümdüz örülen ama katlanınca çok şık bir şal olan bir örnek bulmuştum.. etrafımdakileri şala boğmuştum o aralar :))

    kolay gelsin canım bacımmm :)

    YanıtlaSil
  27. çok çabuk bittiği içinmidir bilmem bende kalıp iple yapılan örgüleri hep sevmişimdir ve tercih etmişimdir.
    renkler süper
    ellerinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  28. kolay gelsin ablam :)) belki de yarıladın ben bunları sana yazarken :))
    huzurlu uyusun anneciğin :((
    sevgiler...renkler şahane...

    YanıtlaSil
  29. Leylak tuhafiyeyi bilirim babaannem cebeci de otururdu, düğme almaya yollardı beni, çok güzel örgüler örrdi, o kokuyu hatırladım,hüzünlendim bir tuhaf oldum.

    YanıtlaSil
  30. Kaymaklım,
    Oranın eski olduğunu tahmin etmiştim zaten, o koku sadece eski dükkanlarda olur. Aslında ara sıra gider gelirim orada akrabam oturuyor ama adı hiç dikkatimi çekmemiş.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  31. Burcu sağol canım.
    Tüm kaybettiklerimiz huzur içinde uyusun.
    Atkıya gelince yarılanmadı, bir karış daha ancak örmüşümdü acelesi yok bitmesin elimde oyalamaca zaten:))
    Öpüyorum seni, kartın hala yok ortalarda, bizim postacı benim kartları evine götürdü galiba:))

    YanıtlaSil
  32. Mutlu çocuklar,
    Teşekkürler.
    Benim de kalın ipi tercih etme sebebim sabrımın olmayışı:9
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. Örgü çok etkili bir terapidir hele kışın ideal bir uğraştır.Ben de severim ama sizin gibi kalın şişler kalın ipler kullanarak ,aynen sizin anneniz gibi benim annem de kalın ipleri ve şişleri sevmez kendisi çok güzel örgü örer ben de ondan öğrendim zaten ama bana karışmıyor.Biz belki de işin kolayına kaçıyoruz;)renkler çok güzel , sağlıkla kullanın...

    YanıtlaSil
  34. Müge bacıcım,
    Var bişey var kesin:)) Anamız mı, biz mi, sülale mi kardeş, var birşey.
    Kuşlar, taşlar da tuttuğuna göre:))
    Sağol diyorum, kolay zaten görüldüğü gibi ama yine de sürünebilir elimde hiç belli olmaz:))
    Öptüm seni...

    YanıtlaSil
  35. Küçük Hala Aynur,
    Bütün anneler benzer demek ki:))
    Bu saatten sonra ince ipe hiç bakasım yok doğrusu, bu da laf olsun örgüsü zaten, bakalım ne zaman biter.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  36. aaah Leylakcığım, şimdi benim de öyle kocaman şiş ve kalın yünlerle şakkıdı şakkıdı örgü öresim geldi :)

    ama annem ,"senin elin gevşek kalın şişle örme "der.biz başlarız pazarlığa "anne şu kalınlık şiş?"genelde kabul etmez. onu dinlemeyip büyük rakamlı ekipman kullandığımda da sonuç olarak elimden bir balık ağı çıkıyor :D
    örgü profesörü annem hakılı çıkıyor :)

    YanıtlaSil
  37. Nanem Şekerim,
    Analar hep haklı çıkar zaten sonuçta:)) Ama yine de onların dediğini yapıp yaptığını yapmamak gerekli galiba, hani doktorlar için de öyle derler ya:))
    Ben rengine ve kalınlığına atfen aldım zaten bu ipi, diğerlerini ruhum ve ellerim kaldırmıyor artık.
    Öperim seni, iyi ki geri döndün:))

    YanıtlaSil
  38. Özlemişsin sen onu...özlenmez mi yaaa...

    YanıtlaSil
  39. Ben de doğmamış çocuğa don biçtim :-) Çorap örmeye başladım, niye mi? hani evlenirde, çocuğum olursa ona giydiririm diye. öptüm sizi, sevgiler.

    YanıtlaSil
  40. Renkler pek güzelmiş, şeker gibi.

    YanıtlaSil
  41. Ankara'nın gri havasını ben de beğenmiyorum, Ankara'lı olmama rağmen hiç sevmiyorum o şehri, insanları her daim mutsuz gibi geliyor bana...
    Ben de rengarenk iplere bayılırım hele bir de kalınsa ip, değme keyfime, çabucacık biter, insanın ördükçe öresi gelir :)
    Evde her işin üstüne ben koşturulurdum çocukluğumu hatırlattın bana. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  42. Ilk genclik yillarimda annemin zoruyla bir kac parca bir seyler ördüm ama sonralari hic mi hic aklima bile gelmedi örmek. Zaten elde örülmüs her hangi bir seyi giymeyide sevmedim atki desen hic kullanmadim. Hemde böylesine soguk bir ülkede yasamama ragmen.Dantel, kanavice hatta mekik oyasi bile yaptim, hepsi annemin zorlamasiyla. "Ögren yapmazsan yapma" derdi. Bende öyle yaptim zaten. Ögrendim biraktim. Hic zevk vermedi bana.
    Senin annenin ritüellerinede bayildim dogrusu. Yorumlari okudum da anladigim kadariyla herkes biliyormus ama ben ilk kez duydum. cok hosuma gitti:)
    Atkini güle güle kullan birde dua et bu yaziya ilk yorum yapan eli hizli birisi olmus olsun:)))

    YanıtlaSil