.

.
.

1 Mart 2012 Perşembe

OKKA'NIN MACERALARI


Bu evde üşütük bir kadın yaşıyor, mandal manyağı. Her çamaşırın rengine uygun mandal takar, aynı sıradaki çamaşırların mandal rengi aynı olsun ister. Bisürü mandalı vardır o yüzden. Koca bi sepete koyuyo mandallarını, o sepeti ben de Cukka da çok seviyoz, gelip gidip ya sapına ya içine oturuyoz. Önce kızıyordu sonra tuvalet olarak kullanmadığımızı farkedince kızmaz oldu. İyi kadın aslında, bize yemek verir, konuşur, kuşdili bilmediği için ne dediğini anlamayız ama iyi bişeyler söyler biliriz. Balkonunu doğumhane olarak hizmete sunar, biz burada doğduk zaten, Cukka ve ben. Kısacası severiz kendisini o yüzden şımarırız, balkonunun içine ederiz ama şimdilerde saksısını kullanıyoruz klozet olarak.


İşte, Cukka eylemde mesela. Klozete yerleşmiş hem çiçek kokluyor hem def-i hacet yapıyor. Keyif adamı olduğunu sanıyor ama solmuş sümbülü kokladığının farkında değil salak.


Havalar çok soğuk bu ara. Leylek, kırlangıç falan olsam kaçıp gidecem inan olsun Sahra çöllerine. Güya Antalya'da yaşıyoruz, şu kadının güneşle ısınmış balkon demiri, mandal sepeti olmasa telef olup gidecez soğuktan.


Soğuktan fazla uçamayıp balkondaki ekmeklere saldırınca şişmanladım anasını satayım. Şu halime bak, kumru muyum koyun mu belli değil. Diyetisyene gitmeli, var mı bildiğiniz uygun bir diyetisyen, birinin iştahını açıp pilavüstü olmadan eski formuma döneyim. 


Oh, bu güneş iyi geldi, uykumu getirdi. Sütçü beygiri gibi ayakta kestireyim şurada beş dakka.


Lakin bu kadın taciz etti beni fotoğraf çekecem diye, paparazzi midir nedir? Hımm alt kat balkon boş görünüyor, en iyisi ben oraya kaçayım. Haydi kalın sağlıcakla...

27 yorum:

  1. Kesin paparazzi!
    Kaç kuşum kaç!
    :)))

    YanıtlaSil
  2. Her çamaşır rengine uygun mandal mı? Yok artık! :)

    YanıtlaSil
  3. eee okka'cım anlat bakalım biraz daha başka ne gibi işleri var bu balkonuna ettiğiniz kadının. :)) paparazzi değil o capon capon :))

    YanıtlaSil
  4. Haarikasın Leylak.Nerden bulup buluşturursun bu güzellikleri.

    YanıtlaSil
  5. Olayları anlatışınızı seviyorum. :))) Okka'da çok tatlı maşallah.
    Benimde bir huyum vardır çamaşır asarken her iki mandalda aynı renkte olacak. Yoksa atlet asraken biri başka diğeri başka mandal kullanamıyorum. :)))

    YanıtlaSil
  6. ne kadar güzel bir yazı bu böyle Leylakcığım :) ilaç gibi geldi bana :)

    çamaşır asmak konusunda annem de senin gibi.sadece çamaşır ve mantal renk uyumuna çok takmıyor ama eğilimli :)

    ben de böyle bir kadına"aman anneeee çamaşırın kuruması için değme yüzenin max olması yeterli" diyorum :) çamaşır asarken bir tablo yapıyormuş gibi özenli :) benim astığım çamaşırlar sonrası hafif krizler olabiliyor ortamda :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel bir yazı bu böyle Leylakcığım :) ilaç gibi geldi bana :)

    çamaşır asmak konusunda annem de senin gibi.sadece çamaşır ve mantal renk uyumuna çok takmıyor ama eğilimli :)

    ben de böyle bir kadına"aman anneeee çamaşırın kuruması için değme yüzenin max olması yeterli" diyorum :) çamaşır asarken bir tablo yapıyormuş gibi özenli :) benim astığım çamaşırlar sonrası hafif krizler olabiliyor ortamda :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Hakikaten iyi semirmişler :)
    Bu sene yavru yok mu? Bir de klasik geyiktir ya, ben de yapayım: yavruları olursa erkek olanından bi tane bana ayır abla :)
    Sevi

    YanıtlaSil
  9. Hem de ne paparazzi... Sen bi de onu oskar töreninde görseydin :)
    Sevgili Leylak Dalı hep böyle yaz,hep neşeli ol, hep gülümset oh içim açıldı valla...

    YanıtlaSil
  10. İyi kadın ,aferin sana. Bizim apartmanın yüzde doksanı köy kökenli,kır insanı olmasına rağmen hiç birinin kuşlara tahammülü yok hep onları kovalamaktan,kaçırtma çarelerinden,çivili malzemeleri balkonlara koymaktan söz edip eyleme geçiyorlar. İnadına kuşlar da hep onların balkon camlarına ediyorlar.Acaba mizah anlayışları gerçekten var mı ola:)))

    YanıtlaSil
  11. ay öldürdün, güldürdün beni sen çok yaşa emi:)))

    YanıtlaSil
  12. Tatlı dillisin vesselâm:)) Hafif obsesiflik iyidir:)))

    YanıtlaSil
  13. Ya sen ne tatlı kadınsın yav:))

    YanıtlaSil
  14. ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  15. Sevgili leylak:1-Bende böyle deliyim. Bir yığın mandalım var renkleri denk getiririm Aynı renk mandalım kalmamış çamaşırda renkliyse ya beyaz mandalla asarım yada diğerinin kurumasını beklerim.
    2-Bizdede daimi kumru var iki tane. Onlarda oldu tosun çünkü buğday bulgur ve ekmek kırıntısı en popüler habburgerleri onların.maaşım gidiyo balkona pencere önüne yem koymaktan:))
    3-Bizim doğumhane dolu olduğunda adres verirsen gebelerin birazını size sevkedek.
    Çok güzeldi okumak. Yüereğine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Mandalları kumruları höt katır eşofmanlarıyla iyiki var bu tatlı kadın Leylak :))

    YanıtlaSil
  17. Mandal olayını geçtim. benimde vardır takıntılarım demiştim daha önce çarşaf sereceksem yatağa çiçeklerin sapları ayak kısmıma gelecek şekilde olmalı falan.
    Ama o kumrulara bayıldım ben yaa..

    YanıtlaSil
  18. Mavi Balon,
    Senin çiçekli çarşaf takıntını biliyorum:))
    Kumrularımız pek tatlıdır, tombik tombik:))


    Sis,
    Sağol. Sevdim bu iltifatını:))



    Vuslat,
    Kumru kardeşliği ilan edelim o zaman:) Bizim balkonda yer bol, yollayın doğum yapacak kumruları ilgileniriz:))

    YanıtlaSil
  19. Ecehan,
    :))))))))))))))))))))))))))



    Zero,
    Benden daha tatlıları da var, mesela sen:))


    Neduk,
    İyidir di mi, yaşasın mandal obsesyonu o zaman:))

    YanıtlaSil
  20. Bilgenin Annesi,
    Cümleten çok yaşayalım, ben hep güldüreyim sizi:))



    Nalan,
    Sağol örtmenim, senden aferin aldığıma sevinirim valla:))
    Yazık kuşlara ya, insanlar ne hain, ha ne olur iki mıçarlar balkona, olsun varsın di mi:)) Severim ben onları...



    İlknur,
    Yazarım yazarım sen hiç merak etme, yeter ki çarpsın gözüme birşeyler:))

    YanıtlaSil
  21. Sevi,
    Henüz müracaat yok, sezon açılmadı sanırım ama ilk doğan erkek bebek senin, söz:)))



    Nanem Şekerim,
    Annenle iyi anlaşıcaz belli ki. Ben milletin balkonundaki çamaşırlara da bakıp söylenirim, "yahu siyahın yanına beyaz asılır mı, fanila çorabın yanına serilir mi diye". Ha bir de bulaşık makinesi takıntım var, her şeyin gözü, yeri bellidir. Başkası yerleştirirse boşaltıp bi daha yerleştiririm. O kadar, başka yok inan:))

    YanıtlaSil
  22. Gülşah,
    Benzeşiyormuşuz demek ki, iyidir mandal takıntısı, devam:)



    Asucum,
    Sağol canım, o senin güzel görüşün:)



    Kara Kitap,
    Okka'yı sıkıştırma kirli çamaşırlarımı ortaya daha fazla dökmesin:)) Teşhis doğru Caponum ben:))

    YanıtlaSil
  23. Parpali,
    Var valla öyle bir takıntım:))


    Ekmekçim,
    Kaçmıyorlar valla iyice evcimen oldular. Belki de meşhur olmak istiyorlardır. ilk adımı attılar bugün mesela. Yakında Okan'ın programa çıkabilirler:))

    YanıtlaSil
  24. Ne hoş bir yazı, iyi ki aceleye getirmeyip elimde çayımla okumuşum:))
    İki kumrum da benim var, hep mutfak camıma gelirler, bazen ekmek koyarım yerler, bazen de çapkınlığa mı giderler bilmem, gelmezler;))
    Ama bu kumru dilinden anlatıma bittin, haberiniz olsun:))
    Sizi gidi Paparazzi sizi...

    YanıtlaSil
  25. Leylak Hnm.,
    Allahtan benim mandalların hepsi tahtadan.Yeniledim onları bu eve taşınınca.Eskiler de tahtaydı ama çok kötü olmuşlardı.
    Yoksa ben bu yazıdan etkilenirdim:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Mine Hanım,
    Tahta mandal iyi birşey işte, renk derdi olmuyor. Allahtan öyleymiş de benim gibi bir deliye uymadınız:))
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  27. Baykuş Gözüyle,
    Bu kumrular biraz çapkın oluyor ve fazla doğurgan, balkonum doğumhane olduğu için iyi biliyorum:)) Ama çok tatlılar ya, ortalığı batırsalar da ses edemiyorum.
    Sizinkilere de selam olsun:))

    YanıtlaSil