.

.
.

4 Mart 2012 Pazar

HASTA ÇORBASI, HASTA KİTABI, HASTA PAZARI


Tam da bu kışı nezle olmadan atlattım duygusuna kapılmıştım ki dün gece burun kanalizasyonlarım tıkanıverdi. O yetmemiş gibi görünmez marangozlar ellerinde rendeleriyle gelip sabaha kadar boğazımı rendelediler, sabah restorasyondan geçen sit alanı modunda uyandım; herbir parçam bir yerde. İnadına hava da bir güzel; güneşli, ılık, aydınlık. Tam yürüyüş havası ama şans işte. Tüm günü battaniye altında kanepeye kıvrılıp kitap okuyarak, nisbeten diri olduğum anlarda da bilgisayar başında geçirdim. C vitamini almaktan yakında benzim sararacak, fincan fincan turunçlu sıcak su içip portakal yemekteyim. Hasta çorbası niyetine içtiğimse kapya biberi-kabak-soğan ve maydanozdan oluşma bir sebze çorbası. Hasılı kendimi adadığım 2. yenilenme harekatı nedeniyle ağız tadıyla hasta da olamıyorum. Nerede o boğaz yumuşatan nişastalı sütlü pelteler, bir numaralı hastalık ilacım aşurelik buğday ve nohut katılmış yayla çorbası, hadi bunlardan geçtim çayın yanında bir dilim keke bile razıydım ama kader utansın. Zerzevat sülalesiyle yeneceğiz bu sefer gribimizi. Kekik ve adaçayı çayıyla gargara yapmayı da ihmal etmiyoruz efendim, tamamen ota yönelik bir iyileşme kürü takip etmekteyiz.

Hasta çorbası pozu verdirilmiş sebze çorbama-ve de gribime-eşlik eden kitap "Kötü Hatıra Fotoğrafçısı". Bir dizi öyküden oluşuyor ve çok beğendim, kesinlikle öneririm. 1-2 öykü kaldı, birazdan bitirmeyi planlıyorum. Kader yoldaşı ve günüme renk katan yegane eleman olduğu için kendisine şükran borçluyum. Akşamın oyalayıcısı da şaşmaz bir biçimde "amirim" olacak tabii ki. Yarına restorasyon çalışmalarının biraz düzene girmesini umarak izninizle kitabıma dönüyorum. Sağlıklı günler dileğiyle efendim...

39 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun Leylak dalım, o kadar zaman evde dur, bir gün çık ve hasta ol, olmaz ki ama!:))
    Bu gribin ne zaman geleceği belli olmuyor, bir bakıyorsun Yaz sıcağında da yanıbaşımızda...neyse geçici şeyler olsun...

    Kitap Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesine karşıt gibi, bende çağrışım yaptı da Kötü Hatıra Fotoğrafçısı,ne değişik öykü kitapları buluyorsunuz, hayranım size:)

    Çorba, hasta çorbasından çok keyif çorbasına benziyor onu da çok sevdim, fotoyu da:)))

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun canım
    ekinezya çayı iç
    muhabbetle kal
    :)
    antalyalı biri olarak bu sene çok kış oldu.

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun kış gider ayak son oyununuda oynuyor galiba ama baharı yazı düşünüp hemen toparlanalım
    Acil şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun. Hastayken bâri ot tıkama şu bünyene. Ye kekini,iç sütünü. Ha dilim tad almıyor zaten diyorsan o başka. Üzme kendini nasıl olsa çok olur daha Antalya'nın güzel gezme günleri.

    YanıtlaSil
  5. he tamam işaretledim kitabı:)))
    Benden geçmiş olamaz diye düşünüyorum gerçi bit tık ötendeyim ama:))

    Kekik ve ada çayı gargarasına devam

    YanıtlaSil
  6. bizim hastalık sayımız belli değil bu kış. her ay bir kez mutlaka diye özetleyebilirim. geçmişler olsuun :)

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun leylak dalıcım. Tam anlamıyla dinlenemiyoruz hep tekrarlıyor. Kesintisiz üç gün yatmalı. Zor tabi ama...

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun Leylak Dalı'cığım ,ne kadar acil şifa desem o geçecek zamanını bilir.İyi dinlenmeler,seviler...

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun!!! Antalya'nın bahar çarpması mıdır nedir:((

    YanıtlaSil
  10. leylak ablacım çok çok geçmiş olsun . dikat et kendine emi :)

    YanıtlaSil
  11. Leylakcığım, geçmiş gitmiş olsun.Ama hastalık zamanını bile çok güzel değerlendirmişsin :)

    Ben bugün sahilde güzel bir yürüyüş yaptım.Sana ısmarlayayım bu yürüyüşümü :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun Leylak'cığım.Ne güzel bir fotoğraf o öyle .
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  13. geçmişler olsun... ah bu geçişi dönemleri... ama ah sizin hastalık postunu dahi böyle hoş tasvirlerle anlatmanız...
    yükseliş döneminin ilk günü bitmiş en azından... yarın zirveyi tamalar da çabucak çöküp gider dilerim.

    YanıtlaSil
  14. böyle kahkaha atmam ayıp tabii, neticecde hastalıktan bahsediyorsunuz, ama sanki başkasının kötü haline gülen pislik biri gibi çok gülerek okudum yine. komik yazıyorsunuz çok. bu bir başka, çok özel bir yetenek, çok takdir ediyorum. siz güldüğüme bakmayın, içtenlikle geçmiş olsun diliyorum.

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. of çok geçmiş olsun, çorba nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. En acilinden şifalar diliyorum ablacım :)
    Hastayken bile ne zevkinden-ne de çorbasının süsünden ödün veriyor, ablama bak sen :)
    Bir yerde okumuştum, ne kadar doğrudur bilmiyorum ama yine de yazayım; hastayken yani vücudun bağışıklık sistemi zayıf iken alınan vitaminler -özellikle C vitamini- kanda etkin olan bakteri/virüsü güçlendirip hastalığın seyir süresini uzatıyormuş. Önemli olan, hasta olmadan önce bol vitamini düzenli olarak almakmış. Hastalık durumunda aşırı takviye asla yapılmamalıymış.
    Ne kadar doğrudur bilemiyorum ablacım, araştırmadan yazdım :)
    Hani bol bol turunç-portakal vs. diyorsun... sonra o battaniye altında beş on kitap daha okumak zorunda kalmayasın :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Gecmis olsun.hava garip, ben de aylardır hasta olmakla olmamak arasında gidip geliyorum:)) bu arada okuduğun kitaplara bayılıyorum...

    YanıtlaSil
  18. Geçmiş olsun Leylak'cım,
    beni vurdu yetmedi birde sanamı uğradı:) ayıp yaptığı ama onun da başka işi yok, tek işi bu ne yapsın.

    YanıtlaSil
  19. Günaydınnnn, geçmiş olsun. Acil şifalarınız olsun.
    Sağlıklı günler. :)

    YanıtlaSil
  20. en acilinden şifalar olsun Leylakcan :)

    YanıtlaSil
  21. çok geçmiş olsun.. o kadar da kar yağdı şu mikroplar bi donamadı ya..

    YanıtlaSil
  22. Geçmiş olsun,yatmadan evvel ılık tuzlu su ile yapılan gargara gece oluşan kuru öksürük için birebirdir.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  23. Ablacım, bugün nasılsın? Biraz daha iyisindir umarım...
    Sevi

    YanıtlaSil
  24. Sevgili arkadaşlarım,
    Hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Bugün daha iyi olarak uyanmayı bekliyordum ama tersi oldu. Paçavra gibiyim. Ateşem yok ama kıpırdayacak halim de yok, tüm gün yattım, kafam kazana döndü.
    Yarına daha iyi olabilmek dieğiyle hepinize sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  25. çok geçmiş olsun umarım daha iyisinizidir.

    YanıtlaSil
  26. Bizimkilerin bir sözü vardır, kuzu gibi yat, koç gibi kalk, sabaha koç gibi olursun inşallah.
    Öptüm, Sevi
    Hamiş: Annemle şu an msndeyiz, o da öpüp "geçmiş olsun" diyor.

    YanıtlaSil
  27. canımmm çokk geçmiş olsun
    umarım bir an önce iyi olursun
    güzel sağlıklı bir hafta diliyorum sana

    YanıtlaSil
  28. Çok geçmiş olsun, dilerim bir an önce iyileşir, güneşin tedını çıkarırsın.
    Kitabı not aldım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Yazıma link ekledim. Elini çabuk tut:))

    YanıtlaSil
  30. LEYLAKCIĞIM ÇOOOK GEÇMİŞ OLSUN. BOL KARABİBERLİ TAVUK SULU ŞEHRİYE ÇORBASI İYİ GELECEKTİR...ÖPTÜM!

    YanıtlaSil
  31. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  32. Çoban Yıldızı,
    Sağol canım, iyi gelir eminim ama kim yapacak:))

    YanıtlaSil
  33. İlknur,
    Sağolasın, sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Maviannem,
    Sağol canım, öperim seni...

    YanıtlaSil
  35. Sevi,
    Pek koç gibi olmasam da daha iyiyim, annenin selamını aldım, öperim onu:))

    YanıtlaSil
  36. Nazpek,
    Sağolasın, daha iyiceyim...

    YanıtlaSil