.

.
.

29 Şubat 2012 Çarşamba

ANKARA'YA ÖZLEM


Tekmil ufuklar kışladı
Dört yön, onaltı rüzgar
Ve yedi iklim beş kıta
Kar altındadır.
........
Duvarları kara sabır taşından
Kar altındadır varoşlar,
Hasretim nazlıdır Ankara,
Dumanlı havayı kurt sevsin
Asfalttan yürüsün Aralık,
Sevmem netameli aydır.
Bir başka ama bilemem
Bir kaçıncı bahara kalmıştır vuslat
Kalbim, bu zulümlü sevda,
Kar altındadır.

Gecekondularda hava bulanık puslu
Altındağ gökleri kümülüslü
Ekmeğe, aşka ve ömre
Küfeleriyle hükmeden
Ciğerleri küçük, elleri büyük
Nefesleri yetmez avuçlarına
-ilkokul çağında hepsi-
Kenar çocukları kar altındadır.

Hatıp çay'ın öte yüzü ılıman.
Bulvarlar çakırkeyf Yenişehir'de
Karanfil sokağında gün açmış
Hikmetinden sual olunmaz değil
"mucip sebebin" bilirim
Ve "kâfî delil" ortada...

Karanfil sokağında bir camlı bahçe
Camlı bahçe içre bir çini saksı
Bir dal süzülür mavide
Al-al bir yangın şarkısı,
Bakmayın saksıda boyverdiğine
Kökü Altındağ'da, İncesu'dadır.

Ahmed ARİF

Bu fotoğrafı kızkardeş yolladı, dün çekmiş, oradaki babaevimizin çok yakınındaki Kurtuluş Parkı'ndan. Her ne kadar şu aralar Antalya'da olmaktan memnunsam da Ankara özlemim depreşti. Çok sevdiğim şair Ahmed Arif'in Ankara'yı en güzel anlatan Karanfil Sokak şiiriyle birlikte koyup bir nebze hasret gidereyim dedim. Hem bu fotoğraf sevgili Endişeli Peri'nin olsun. Kurtuluş Parkı'nda ayak izlerine rastlar belki...

26 yorum:

  1. BEN DE ANKARA YI O KADAR ÖZLEDİM Kİ..ŞU AN DA ISPARTA DAYIM..ŞİİRİ DE OKUYUNCA ANKARA ÖZLEMİM NASIL DEPREŞTİ ANLATAMAM...

    YanıtlaSil
  2. tamam görüntü harika da şu sıralar Ankara'nın pek özlenilecek yanı yok bak söyleyim Leylak Dalı Örtmenim

    sadece görüntü olarak işte...

    YanıtlaSil
  3. Ben de zaten sadece görüntüyü özledim sevgili Aynur. Ne durumda olduğunu oradaki yakınlarım naklen bildiriyorlar. Yazdan önce özlem gidermeye niyetim yok. Soğuk da olsa bugün Antalya'da güneş var:)
    Sevgiler benden, keşke güneş de yollayabilsem...

    YanıtlaSil
  4. Seda,
    Bu havada Ankara'da olmamakta fayda var diyeceğim ama Isparta da farklı değildir oradan.
    En kısazamanda Ankara'ya kavuşmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  5. Manzara çok güzel, Sevgili Mavianne de paylaştıkça bu Ankara resimlerini, özlediğimi hissediyorum.Şimdi Antalya'nın güneşini tercih ederim ben de.
    Ama ilkbahar ve sonbaharı güzeldir Ankara'nın.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ankara'ya yolculuk mu var yoksa dedim ama değil miş..Ankara kardan yorgan altınday mış annemler dedi...

    YanıtlaSil
  7. ay sanki ben de özledim Ankara'yı:))

    YanıtlaSil
  8. Valla manzara güzel ancak soğuktan bıkan bizler için artık çekici gelmiyor. Bence siz de Antalya nın kıymetini bilin.

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraf karesi ne kadar güzel olursa olsun,ben karlar içinde kalan Ankara'daki balbademimi özledim..:(
    Sevgiler Leylek Dalım...

    YanıtlaSil
  10. Ay bende bende özledim Ankara'mı..

    YanıtlaSil
  11. sevgili leylak dalı, ne tatlısınız siz! yürekten, çok içten, samimiyetle diyorum bunu, bayılıyorum size. çok teşekkür ederim. fotoğraf harika. burnumun direği sızladı. soğuktan diil, özlemden. sanki gençliğim demek, kurtuluş parkı demek benim için. işte bu fotoğraftaki gibi harikadır orası. sonbaharı da çok güzel olur. şiir de nefis.

    çok teşekkür ederim. benim için anlamı çok büyük.

    sarılıp, öpüyorum sizi.
    çok, çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Özlenmeyecek gibi değil ki bu şehir...

    YanıtlaSil
  13. Dersaadet,
    Bu karda özlemesek iyi olacak, yaza doğru özleyelim:))

    YanıtlaSil
  14. Peri,
    Duygularımız karşılıklı desem:))

    YanıtlaSil
  15. Hüznün Tadı,
    Orada büyüyen orayı unutamaz...

    YanıtlaSil
  16. Nehire,
    Balbadem kim bilmiyorum ama en kısa sürede özlem gidermeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil
  17. Zühra,
    Haklısınız, başka yerlerin soğuğuna bakınca Antalya nimet:)

    YanıtlaSil
  18. Lale,
    Yaza özlem gideririz ikimiz de, artık bir odan da var biliyorsun:))

    YanıtlaSil
  19. Mavi Balon,
    Yok canım, ısınmadan niyetim yok. Hele karlar bi erisin:)

    YanıtlaSil
  20. İlknur,
    Evet ilkbahar, sonbahar ve hatta yaz. Ama kış zorunlu olmadıkça başka yerde geçsin:)

    YanıtlaSil
  21. Aa Ebrucum,
    Atlamışım senin yorumunu, sağol canım. Öperim...

    YanıtlaSil
  22. ben de özlüyorum öğrencilik yıllarımın geçtiği Ankara'yı, sıcağını, soğuğunu, her halini..

    YanıtlaSil
  23. Fotoğraf olağanüstü, onu görünce kendi yaptığım çok benzer karlı resmim aklıma geldi hatta resimlerim blogumda da var, bir seri yapmıştım Düzce'ye gittiğimizde bembeyaz heryer, çok etkilenmiştim, hemen çizmiştim:)

    Şiir de güzeldi yani, onu atlamayalım...

    YanıtlaSil
  24. Baykuş Gözüyle,
    Fotoğraf kardeşim çekmiş yolladı. Bu parkı çok severiz biz ve sonbaharda ve kışın çok iyi görüntü verir. Sen kimbilir ne güzel bir tablo yaparsın bundan.
    Evet şiirin de hakkını yememek lazım:)
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  25. ebygale,
    Ben çok severim Ankara'yı, yıllarca yaşadım ve hiç bağımı koparmadım. Ama 2 yıldır üstüste biraz fazla kalınca antalya özlemim ağır bastı. Bir süre daha gitmesem olur yani:))

    YanıtlaSil