.

.
.

17 Mart 2012 Cumartesi

BAHARIN UCU ŞİİRLE GÖRÜNDÜ


Birkaç günlük evde kapalı kalma halinin acısını çıkardım bugün güneşi ve güzel havayı görünce. Hafif bir rüzgar esse de gökte güneş parlıyordu ve sıcaklık da tam kıvamındaydı. "İstikamet Park, marş marş" diyip çıktım evden, önce parka kadar, sonra parkın içinde uzun bir yürüyüş yaptım. Dağlar karlarını hâlâ eritememişken şehre bahar yavaş yavaş gelmekteydi. 


Çıplak ateş ağaçlarında çiçekler açmaya başlamış bile, bir de yapraklanırsa değme mücevher halteder yanlarında.


Yürüyüşe ara verip Kültür Merkezi'ne daldım ve 2012 Altın Portakal Şiir Ödülü nedeniyle açılmış şiir sergisini gezdim.


Bugüne kadar Altın Portakal Şiir Ödülü'ne layık görülmüş 15 Altın Şair arasından Birhan'ımı seçtim.


Diğer sergi "El Yazması Şiirler" adını taşıyordu. Fahri Özdemir arşivinden derlenmiş ünlü şairlere ait kendi elyazılarıyla yazdıkları şiirler sergileniyordu. Yukarıdakiler sırayla; Fazıl Hüsnü Dağlarca, Gülten Akın, Murathan Mungan, Cemal Süreya, Lale Müldür, Behçet Aysan, Cahit Sıtkı ve Sunay Akın'a ait elyazmaları.


Ve bunlar da çok sevdiğim Turgut Uyar ve Füruzan'a ait...

2012 Şiir Altın Portakalı Mahmut Temizyürek'e verildi bugün törenle. Aşağıda "Boşlukta Bir Akarsu" şiirinden birkaç dize:

"Boşlukta bir akarsuyum
Bir uçtan bir uca geçen boşluğu
Zaman oynaşır içimde
Güneş emer, toprak sorar
Göz kamaştıkça o tatlı yanılmalar
Oysa ne başlangıcım ne sonum
Akan bir gümüş madeniyim gece
Gündüzüm elmas uyku


Sesim var kuşlara şaka
Gövdem uzanır yıldızlara
Ki varlığım boşluğa damla damla sızıntı"


Bu yazı bir bahar çiçeğiyle bitsin...

4 yorum:

  1. Çok güzel zaman geçirmişsin dolu dolu. Çiçekde ayrı güzel.:)

    YanıtlaSil
  2. fotolar da çok güzel. nikon mu canon mu kullaniyorsunuz.

    YanıtlaSil
  3. oh ne iyi etmişsiniz.Benimde içim ısındı bu güzel kitaplar ve fotolara bakınca...Harikasınız

    YanıtlaSil
  4. gözüm günlüm açıldı vallahi, ne güzeller. ağaç isimlerini yavaş yavaş öğreniyorum sayenizde. ben de bi agaç, çiçek pıtrağı görmek için gözlerim fıldır fıldır dolanıyorum etrafta ama cık daha yok buralarda.

    YanıtlaSil