.

.
.

14 Ocak 2011 Cuma

VESAİRE VESAİRE

-"Sahilde Kafka" bitti. Çok beğendim, Murakami'yi okumakta bu kadar geciktiğim için kendimi kınadım. Yazarın hayal gücüne hayran kaldım. Konu ya da içerikle ilgili birşey yazmak istemiyorum, garip bir kitap. Gerçek, düş, fantezi hepsi harmanlanmış okuyucularını bekliyor. En kısa zamanda "İmkansızın Şarkısı" ve "Zemberek Kuşunun Güncesi" de hatmedilecek.

-"Sahilde Kafka"nın son sayfasını bitirdiğim anda "Tozlu Altın Kafes"in ilk sayfasına geçiş yaptım. Uzakdoğu'dan Türkiye'ye saniyede ışınlandım yani. Nazlı'm Eray'ımın anılarının üçte ikisini tamamlamış bulunmaktayım. Tam onun tarzında, içine fantastik unsurlar da katılarak yazılmış bir anılar yumağı, su gibi akıyor kitap.

-Kırkmerak dizisinin 9. kitabını aldım: "Kazı Başkanının Karavanası". Daha önce "Arkeolojinin Delikanlısı" adıyla hakkında yazılmış nehir söyleşiyi okuduğum arkeolog Muhibbe Darga kazılarda yaptığı yemekleri anlatıyor anılar eşliğinde. Kısacası bu terlik-pardon kitap-tam benlik...

-Üzerine Snoopy'nin minicik bir modelinin yapıştırıldığı 3. kitap ayracını da buldum, devamını diliyorum.

-Nergisler neden hemen boynunu büküp buruşur, sıcağı mı sevmiyorlar acaba?

-Çok işim var çoook...

Ebrucum, bu post senin şerefine kısa tutulmuştur, sevgilerimle:))

21 yorum:

  1. -Türkiye'ye yeniden hoşgeldiniz, arada böyle Uzak Doğu'ydu, diğer dünyalardı gezip gelmek hoş oluyor.

    -Ben de dünden beri bir elimde Floransa Büyücüsü'nü okurken öbür elimle de Tozlu Altın Kafes'i karıştırıyorum. Pek bir mutluyum:)

    -Ben de dün çok hoşuma giden İstanbul fonlu bir kitap ayracı buldum kendime, bir kere daha mutluyum.

    -Nergisler boyunlarını bükseler de yine de güzeller, sadece biraz fazla narinler sanırsam.

    -Benim de çok ödevim var çoooooook.
    Sevgiler benden:)

    YanıtlaSil
  2. Zerocum,
    Evvelki yıl Alkım'a girmiş ve ben de 3 tane İstanbul fonlu kitap ayracı almıştım, belki de aynı ayraçlardır.
    Nazlı Hanım'ı bu gece bitirip Muhibbe Hanımın yemeklerine dalmak istiyorum.
    Ve biraz sonra bu sezonun en önemli ve büyük olayı için ilk çalışmayı başlatıyorum:)
    Ödevler için kolay gelsin, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. Harikasın kısa yazdığından değil. bir şekilde okuyorum zaten bazen gecikmeli de olsa sen kısa yazdın ben not aldım:) Öpüyorum seni.
    Birkaç arkadaşın önerdiği kitaplar filmler liste oldu ben de hız katıyorum artık bu sene çok kitaplı olacak öyle söz verdim kendime.

    YanıtlaSil
  4. Bu sezonun en büyük ve önemli olayını merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
  5. VESAİRE vESAİRE ,konunun ilk başlığını okuduğumda nedense aklıma ilk gelen çok sevdiğim ''Kral ve Ben''film geldi.
    Ne güzel bol kitaplı birgün olmuş.Kolay gelsin.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. neymiş o sezonun en önemli olayı.çok meraklandım çooook. :))

    YanıtlaSil
  7. Sahilde Kafka kitabı ile ilgili düşünceler için teşekkür.Yazarın diğer kitaplarına da bakacağım.Şimdi Nazlı Eray'ı okuyorsunuz,ne güzel ! eminim keyifli zamanlar geçiriyorsunuz...En kısa zamanda ben de okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  8. Kitap okuma hızınıza hayranım. Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  9. Ayyy leylaklı nergisli güzel bacımmm benimmm.. senin satırların beni canlandırıyor inan!!
    Bu terlik.. kopardı beni..

    Sana kitap yetişmiyor yahu, süpersin!!!
    Ben de bu aralar "Arzu Tramvayı"nı okuyorum.. Zamanında Marlon Brando oynamış.. okurken sanki onu izler gibi bir hayal dünyası yarattı kafamda.. o da süper..
    öptüm kocaman :)

    YanıtlaSil
  10. Nedense Sahilde Kafka'yı çok erteledim ben.
    Bazı kitaplara kıyamıyorum, özel zaman ayırarak okumak istiyorum galiba bu kitap da öyle sanırım.
    Arkeoloji'nin Delikanlısı'na bayılmıştım.
    Kazı Başkanı'nın Karavanası da hazır beni bekliyor ama Nazlı Eray elimden tuttu gidiyoruz birlikte.
    Bİz dünyaya okumak için gelmişiz Leylak'cım, daha çoook işimiz var:)
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  11. Bir nergis delisi olarak, vazoda her daim serin su bulunması ömürlerini uzatıyor. Ben üşenmem günde bir kaç kere değiştiririm. Bir de ne zaman eve nergis girse evde çeşitli yerlere bir kase su içine çiçeklerinden 4-5 tane koparır atarım. Dağılan kokuyu aklın almaz.

    YanıtlaSil
  12. murakami gerçekten insanın hayal gücünü genişleten bir yazar, sahilde kafka'nın yeri bende de apayrıdır her zaman, kimbilir kaç defa daha okurum ben onu:)

    YanıtlaSil
  13. Ablacığım evet sıcağı sevmiyorlar malesef soğuk bir yere koymalısın balkona mesala kapalıysa eger balkon aniş de oyle yapıyor kapıyı acınca ıcerısı doluyor kokuyla güzel hafta sonları hayranım şu kitap okuma hızına :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Nazlı'ma kavuştum, "firarperestten" hızla firar ettim Leylak Hocam. Sayfa 135 teyim, işte bu dedim yine, oradan oraya gittim, Galatadan Tunalıya, Gülhaneden Çankaya ya ohhh be dedim :))

    YanıtlaSil
  15. ben hızınıza yetişemiyorum:)

    YanıtlaSil
  16. Murakami değişik bir yazar. Ben en çok İmkansızın Şarkısı'nı beğendim, tekrar okuyabilsem keşke.

    YanıtlaSil
  17. Şu hayat ne garip di mi? Ben yıllar önce size yakın bir yurtta kalmışım. Kesin Beğendik'te falan aynı reyonda yan yana birşeyler bakmışızdır. Bırrrrrr! "Lost" gibi. Birbirimizin yanından geçip gidiyoruz ve yıllar sonra bir şekilde tanışıp, konuşuyoruz. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Bu arada ben de en kısa zamanda Murakami okuyacağım. Bekliyor.

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Leylak Dalı,

    Eğer Haruki Murakami serüvenine çıkacaksanız, Türkçe'ye (ilk baskı 2011) yeni çevrilmiş olan "Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu" nu da kesinlikle tavsiye etmek isterim. Türkçeye çevrilmesi beni çok mutlu etti. Darısı 1Q84'ün başına.

    Sevgiler,

    Gülda

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Leylak Dalı,

    Eğer Haruki Murakami serüvenine çıkacaksanız, Türkçe'ye (ilk baskı 2011) yeni çevrilmiş olan "Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu" nu da kesinlikle tavsiye etmek isterim. Türkçeye çevrilmesi beni çok mutlu etti. Darısı 1Q84'ün başına.

    Sevgiler,

    Gülda

    YanıtlaSil
  21. Sahilde Kafka'ya dün sabah başladım. Elimden bırakamıyorum. Baştaki kazayı kedi muhabbetine bağlayınca koptum:)Bakalım daha ne gariplikler çıkacak.

    YanıtlaSil