.

.
.

25 Ocak 2011 Salı

FLAMİNGO'DA KAYMAKLI KADAYIF

Ankara'nın en eski pastanelerindendir Flamingo Pastanesi. Yıllardır aynı kaliteyle hizmet verir, alıştığımız tatlara alıştığımız dekor eşlik eder. Üniversitede öğrenciyken Bakanlıklar'daki eski şubesine giderdik kestaneli pasta yemek için. Sonra taşındı o şube, biz de Tunalı'dakine takılıyoruz şimdi. Bugün de oradaydık sevgili Kaymaklı Kadayıf ve Bilge ve Annesi ile. Bilge'nin annesi ile tanışmıştık daha önce ama Kaymak ve Kadayıf'ın annesiyle ilk kez görüştük. Bu iki birbirinden hoş genç hanımla çok güzel vakit geçirdik; sohbet, muhabbet yerindeydi. Ben o güzel pastalardan yiyemedim ne yazık ki, malum sebeplerle ama sade kahveme öyle enfes bir nergis kokusu eşlik etti ki kaymaklı kadayıf yemiş kadar oldum.

Pastanenin yıllanmış bakır kabartma flamingoları da sohbetimize dahil oldu. Bu kabartmaların öyküsünü geçen yaz bizzat pastane sahibinin ağzından dinlemiştik kızkardeşle birlikte. Bir araştırma için yaptığı söyleşiye ben de katılmıştım, Flamingo'nun ilk kurulduğu yıllardan başlayarak yarım asrı aşan geçmişini anlatmıştı bize Saffet bey.

Sadece sohbetle, yiyip içmekle yetinmedik, Bilge'nin annesinin el emeği fimo kolyelerimiz, Kaymaklı Kadayıf annesinin küpeleri de yüzümde kocaman bir tebessüm oluşturdu, teşekkürler kızlar, sizinle birlikte olmak harikaydı, en kısa zamanda tekrarlayalım.

Dönüş yolunda kuzenime rastladım, yeni edindiği köpeğini dolaştırmaya çıkarmış. Komik köpek Spike önce Bilge'nin üstüne atladı, Bilge pek aldırmadı, hayvanlarla muhabbeti yerinde olduğu için sevgi gösterisi olduğunu farketti. Ama Spike arkadaşımız yerinde duramıyor bu defa benim atkıya yapıştı çekiştirmeye başladı. Ben Bilge kadar cesur olmadığım için birkaç çığlık salladım, sonra kuzen kurtardı atkımı yaramazın dişlerinden. Biz de buruşuk suratlı Spike'la vedalaşıp devam ettik yolumuza, her günümüzün böyle keyifli olması dileğiyle...

30 yorum:

  1. inşallah her gününüz öyle keyifli olur ...Tunalıya gittiğinizde benim için kuğulara karşı çay içermisiniz.En sevdiğim şeydi bir zamanlar , kitabımı alıp kuğularla çay içmek.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Çok keyif aldım hem de çok, çok huzur buldum hem de çok,devamı gelsin dileklerimle sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Dostlarla içilen bir fincan kahvenin tadı başka olur.Ankara'yı pek bilmesem de Flamingo'yu hayal meyal hatırlıyorum.Her gününüz böyle olsun.Bir gün İstanbul'da buluşup,sohbet eşliğinde biz de bir fincan kahve içeriz inşallah.sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Lisedeyken Ankarada yaşadım ve Flamingoyu hatırlıyorum. Bazı şeylerin kaybolmadığını görmek anlamsızca güzel geliyor insana.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Selma,
    Gerçekten haklısınız.
    Flamingo çok bilinen bir pastanedir, hatırlamanız mümkün.
    Son cümledeki dileğinize canı gönülden katılıyorum.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  6. Sis,
    Flamingo 1955 yılından beri faaliyette, hem de kalitesini ve dekorunu değiştirmeden. Ben çok seviyorum böylesini, eski de olsa yaşanmışlık duygusu ve anılar daha çok bağlıyor beni o mekana. Umarım böyle devam eder...

    YanıtlaSil
  7. Kaymaklı Kadayıfcım,
    Duygularımız karşılıklı, biliyorsun değil mi:))

    YanıtlaSil
  8. İçimizdeki Karnaval,
    Sağol.
    Bundan sonraki ilk gidişimde gerçekleştireceğim dileğinizi.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. Sizi gezentiler siziiii... Su Ankara`ya sirf sizin yuzunuzden tasinasim var!!!

    YanıtlaSil
  10. Sade kahvenizin yanında,nergis kokulu ortamlarınız hayatınızdan hiç eksilmesin.Bu arada kuzenizin köpeği Spike'a bayıldım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Şimdi Kaymaklıdan geldim:)
    Ve sizide okuduktan sonra tekrar ah nasıl imrendim...Çok şanslınız çook:))Daim olsun dilerim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. ne kadar güzel bir gün geçirmişsin güzel insanlarla :)) hediyelerini de güle güle kullan ablacığım birgün ben de sizinle tanısırım umarım sevgiler :))

    YanıtlaSil
  13. Universite yillarima gittim birden bire :)
    bir arkadasimiz bu pastahaneye flamingo degil 7 lamingo derdi, bastaki harfi hep 7 zannedermis megerse :)

    YanıtlaSil
  14. flamingo flamingo...??
    diyorum ki nerden hatırlıyorum...sonra tunalıda deyince evet geçen gün oraya gitmiştim bende.

    sonra mutlu oluyorum...ama sebebini bende tam bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
  15. Hayatımı yoluna koyayım artık biz de buluşalım:)) Çok güzel anlattıkça hevesleniyorum ben de.

    YanıtlaSil
  16. sohbetin,muhabbetin, kahven bol olsun.fotoyu görünce farkettim ki ben bu sene hiç nergis almadım.hemen bir çiçekçi bulmalı. :)

    YanıtlaSil
  17. ay Ankara'da çok yapacak işim var benim:)) hepsini not ediyon dimi:))

    Keyfin daim olsun Leylak Dalıcımmm

    YanıtlaSil
  18. Nurşencim, Yine aldın beni götürdün. Yazını okurken burnumun direği sızladı derler ya. Öyle bir sızı hissettim.Flamingo pastanesi benim de vazgeçemediklerimdendir.
    Başka hiçbir yerde yemedim babamın abonesi olduğu şekerparelerini benim de Üstünde profteroller olan çikolatalı pasyasını.O peçete çok tanıdık filamingolarda oyle beni zaman trenine bindirdi.Bizde bakanlıklardakine giderdik, evimiz oraya yakındı.Sonraları tunalıhilmiye yakın olunca, tunalıhilmideki pastanenin abonesi olup çıkmıştık.Bir de körfez pastanesi vardı farabide.Onunda yazları çilekli pastasının tadı ulaşılmazdır.Umarım bu ayrıcalıklar Ankarada hep olur.Bu kültür hep sürer gider.Çünkü bu global gidişin yok ettiği yerine kapitalist dünyanın tekelleşen firmalarının yayıldığı sokaklar bütün şehirleri birbirine benzetip kültürleri yok ediyor.Aynı Milta pastanesini yok ettikleri gibi.

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Defne,
    Ortak anılarımız, mekanlarımız olması ne güzel. Flamingo benim için çok özeldir, öğrencilğimde hep Bakanlıklardakine giderdik, o şimdi Selanik caddesine taşındı. Ama Tunalı'daki o beyefendi sahibiyle bir bütün sanki, ayrı bir yeri var. Dilerim hep varlığını korur, çok üzülüyorum yokolduklarında. Akmanın sandalyelerini değişmiş görmüştüm geçen yaz, ona bile çok canım sıkılmıştı. Neden geçmişi korumakta bu kadar duyarsızız hiç anlamam. Ah Milka, bir nesilin gençliğinin mekanıdır, oradan her geçişte gözüm arar, bir de Begül'ü...

    YanıtlaSil
  20. Lalecim,
    Sen hele bir gel, çoook iş buluruz yapacak:))

    YanıtlaSil
  21. Kara Kitapcım,
    Nergisleri Kaymaklı Kadayıf getirmiş bana, şimdi yanımda mis gibi kokmaktalar. Bence de mevsimi geçmeden al bir demet:))

    YanıtlaSil
  22. Nehir İda,
    Kesinlikle buluşalım. Sen haydi dedin mi ben emekli hemen uyarım:))

    YanıtlaSil
  23. Ayci,
    Meşhurdur Flamingo ve iyidir.
    Bak seni de mutlu etmiş:))

    YanıtlaSil
  24. A-H,
    Sen yazınca dikkat ettim gerçekten ilk harfi 7 rakamına benziyormuş:))

    YanıtlaSil
  25. Burcu,
    Sağol canım.
    Ben de seni görmeyi çok isterim. Dilerim birgün gerçekleşir bu dileğimiz.

    YanıtlaSil
  26. Zuzuların Annesi,
    İnşallah bir gün kısmet olur bir Ankara seyahatinizde buluşmak, çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  27. Nehire,
    Çok teşekkürler.
    Spike çok komik bir köpek değil mi:))

    YanıtlaSil
  28. Buğdaycım,
    Taşın taşın, sana iyi komşular var burada:)))

    YanıtlaSil
  29. selanikteki flamingoyu severim ben de. yıllardır değişmedi

    YanıtlaSil
  30. sadece yazılarınızdan ötürü Ankara'ya gitmek geliyor içimden. Flamingo pastanesine gitmek istiyorum mesela... bakalım:)

    YanıtlaSil