.

.
.

22 Mayıs 2015 Cuma

"NE MALUM?"*

Günler aynı monotonlukta gelip geçiyor. Sabah kalk, ortalığı toparla, çay koy, kahvaltı hazırla, bilgisayarın başına çök, internette tur at, yemek pişir, taziye ziyaretine gelenleri ağırla, TV'den yükselen politik tartışmalara söylen, sonra toparlanıp uyumaya git. Arada balkona kaçıyorum, havalar ısındı burada, hem de Mayıs'a yakışmayacak kadar, Temmuz'a öykünen bir hali var sıcağın. Elime kitabımı, kahvemi alıp artık apartmanın boyuna yükselen çınarın yeşiline hayran, hışırtısına kurban okumaya çalışıyor, geçen zamana şaşıyorum. Apartman yapılıp bittiğinde taşınır taşınmaz dikilmişti o çınar. Yarım metre bile yoktu uzunluğu. Ne ara geçti onca yıl, ne ara apartmanla yarışır hale geldi büyüyerek. İşte bu balkon kaçamaklarında okudum "Ne Malum?"u.


Bu sefer erik de almışım yanıma, çınarın yapraklarına uysun diye. Böyle asorti bir kadınımdır, hayatım uyum :) Erikler bahçeden, kitap Ayşe B. Kaban'dan. Yazarı "Ben, Kendim ve Bergen" isimli öykü kitabıyla tanımış, okumaya doyamamıştım. "Garnik ve Şaşik" öyküsü saplanmış bir bıçak gibi hala kalbimde durur. Sonra "Kırık Kalp Sendromu" isimli romanı geldi. Kadınları ve ötekileri yazıyordu Ayşe B. Kaban. Her şeye rağmen, aldatılmışlığa, horlanmaya, ezilmeye rağmen güçlü kalabilen kadınlardı kahramanları. Atalet'in deyimiyle "kızkardeşlik" duygusu hakimdi yazdıklarında, kınamıyor, eleştirmiyor, aşağılamıyor, olduğu gibi yazıyordu.

Çok kısa bir süre önce üçüncü kitabı çıktı, "Ne Malum?". İtiraf edeyim merak ve sabırsızlıkla bekledim piyasaya çıkmasını. Bizim marketvari D&R kimbilir ne zaman ve kaç tane getirir diye garantiye alıp ön sipariş verdim hemen bir kitap sitesinden. Kitabın gelişi bizim hastane, cenaze, taziye olaylarına karıştı ama her şeye rağmen iki arada bir derede okuyup bitirdim, pek de güzel ettim. Gönül daha sakin zamanlarda, daha sindire sindire okumayı isterdi ama sabredemedim. Öykülerde yine kadınlar, yine ötelenmişler var, yine kırmadan, yine incitmeden. Her bir öykü ayrı güzel, öykü sonlarındaki başlıksız bölümler ayrı güzel ve can yakıcı. Sizlere okuyun, Ayşe B. Kaban'a hep yazın diyorum. Ayizi Kitap'a da kocaman bir teşekkür yolluyorum kadın hikayelerine yer verdiği ve bizleri bu güzel kalemlerle tanıştırdığı için...

*"Ne Malum?/Ayşe B. Kaban"
Ayizi Kitap/Öykü
190 sayfa

1 yorum:

  1. Yazdıkların iştah kabartıyor :) Ve hızına yetişemiyorum...

    YanıtlaSil