.

.
.

5 Mayıs 2015 Salı

FİLM MEYDAN OKUMASI 16 VE 2 SERGİ

16. günün sorusu şu:

16- Bu sene-şimdiye kadar-izlediğiniz en iyi film hangisi?

Yerli ve yabancı olmak üzere ikiye ayırmak istiyorum. 4 ay boyunca izlediğim en iyi yabancı film yabancı dilde Oscar adayı olan İspanyol-Arjantin yapımı bir film: "Wild Tales".


Yönetmenliğini Damien Szifron'un yaptığı film 6 farklı öyküden oluşan bir kolaj, bana göre bir kara mizah harikası. İzlediğim günden beri önüme gelen herkese tavsiye ediyorum.

Bu yıl izlediğim çoğu ipe-sapa gelmez yerli filmlerin içinde beni daha önce "Zenne" ile oturduğum koltuğa çakan Caner Alper ve Mehmet Binay'ın yönetmeni olduğu "Çekmeceler" açık ara şimdiye kadar izlediğim en iyi yerli filmdi. "Zenne" kadar olmasa da yine çok etkilemeyi başardı. Tilbe Saran'ın oyunculuğuna bir kez daha hayran bıraktı.


Filmlere yeterince meydan okuduktan sonra dün gezdiğim iki sergiden sözetmek istiyorum. İlki "Ellerin Büyüsü" adını taşıyor. Dünyaca ünlü Alman plastik cerrah Hans Zilch'in 30 yılda oluşturduğu koleksiyonundan oluşan bir sergi bu. İzmir'den sonra Antalya'ya geldiğini duyunca çok sevindim ve hemen serginin açıldığı Değirmenönü Kültür Merkezi'ne koşturdum. işin tuhafı bu kültür merkezine ilk kez gidiyor oluşumdu. Düden Çayı'ndan gelen 7 Arıklar'ın suyu ile dönen 6 adet değirmende öğütülen un 12 adalara taşınırmış zamanında. Günümüze bir tek değirmen kalmış ve 2007 yılında restore edilerek Değirmenönü Kültür Merkezi'ne dönüştürülmüş, pek de güzel olmuş.


Merkezin etrafındaki parkta Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin seramik eserleri sergileniyor:



"Ellerin Büyüsü" sergisinde sergilenen eserlerden sizler için birkaç fotoğraf çektim:


Dali
 

David Lynch
 

Eberhard Eggers
 

Günter Grass
 

Hans Ticha


Le Corbusier


Louise Bourgeois
 

Man Ray


Oleg Dergatchov
 

Picasso
 

Rodin
 

Tonny Cragg


Andrey Kamalov

Sergiden ayrılırken Kültür Merkezi'nin parkındaki nilüferli havuzun sakinleri beni uğurladı :)


Ve son olarak Orkun-Ozan Sanat Galerisi'nde bir sergiyi gezerek günü bitirdim. Hakan Esmer'in "Yaşamdan Üç" isimli sergisi:




Kalın sağlıcakla efenim :)

3 yorum:

  1. Yazdığım yorumlar ulaşmıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir haftadır aldığım ilk yorum bu, daha önce cevap vermediğim varsa bu ara çok koşturmaca içindeyim ondandır...

      Sil
  2. merhaba, çok güzel olmuş, deeptone den geldim, takipteyim, bana da beklerim,
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil