.

.
.

28 Aralık 2023 Perşembe

BUGÜNLERDE / 28 ARALIK

Son yazımı yazalı 9 gün geçmiş, o da zaten eski bir yazımı kopyaladığım kısacık bir postmuş. Epey hareketli günler yaşamaktayım, bazen domestikliğin dibine vuruyor, bazen tatlişko bir babaanneçiko oluyor, bazen kitapları tesbih tanesi gibi ardarda diziyor, bazen kendimi sanata vuruyor, arada bir de eş-dostla, kardeşle buluşuyorum. Dün de içimde Kasım ayından beri gelişen hastane, doktor aşkımı bir nebze küllemek için bacağımı deşen cerrahı görmeye gittim. Dikişin biri iyi tutmamış sanırım, tam orta noktada minik bir yer kapanamadı bir türlü, korka korka gittim ne diyecek diye, adam umursamadı bile, pansuman yapıp, "Kapanır merak etme, aktardan kantaron yağı alıp sür" dedi. Tıbbın da kocakarı ilaçlarına ihtiyacı var demek ki. Eh, cerrahtan iyi bilecek değilim ya, pehlivan gibi yağlıyorum dikiş yerini dünden bu yana 😃

Geçen hafta sonu kendimi aynı günde iki konserle ödüllendirdim. İlki Cermodern'de, çok sempatik genç bir grubun yeni yıl şarkıları seslendirdiği caz dinletisiydi. Eşlikçim de her daim kankam Bilge'nin annesi idi, pek keyifle izledik. Biter bitmez eve koşturup yemek hazırlıklarını tamamladım ve bu kez çocuklarla CSO'daki yeni yıl konserine gittik. CSO'ya çeşitli sebeplerle gittim bu sene ama genellikle Mavi Salon'daki izlencelere denk gelmiştim, bu kez Büyük Salon'da idi konser ve içeri girince ağzım açık kaldı. Bu kadar büyük olacağını hiç düşünmemiştim. Salonun devasalığının yanısıra müziğe onca merakıma karşın solist olarak sahne alan Barbaros Büyükakkan'ı da bugüne kadar hiç duymamış olmaktan utandım. Tom Jones'unkini andıran ses rengiyle pek güzel Klasik Batı Müziği, Türk Müziği ve Pop Müzik şarkıları söyledi. Pek sevdiğim "Delilah"ı seslendirdiğini de söylemeden geçemeyeceğim, o koca salon tıklım tıklım doluydu ve pek de güzel eşlik edildi. 




Bilgisayar başında film, tiyatro oyunu seyretmeye çalıştığımız evlere kapalı pandemi günlerinden sonra-hâlâ Covid'den başımızı alamasak da-birtakım sanatsal faaliyetleri yerinde izlemenin keyfi bambaşka. Şeytanın bacağını kırdık bir şekilde, devamı Antalya'da gelir umarım. Bu yılı Cumartesi günü Umut Bey'le birlikte izleyeceğimiz çocuklar için "Fındıkkıran" balesi ile kapatacağım. "Fındıkkıran"ı muhtemelen 6. izleyişim olacak ama her seferinde keyiften dört köşe oluyorum. Bir de çocuk gözüyle görelim bakalım 😊

Ankara sanırım bana jest yapmak için güneşli günler sunuyor, dün paltomun içinde yaz günü imiş gibi sırılsıklam terledim. Gerçi geçen haftaki yağmurda ağaçlardaki tüm yapraklar birdenbire yerlere savrulup kuru dallar bıraktılar seyrimize ama Aralık sonuna geldiğimiz halde henüz sıkı bir Ankara ayazı görmedik. 

Yaklaşan yılbaşının hatırı kalmasın diye nispeten ucuz satan bir yerden ikinci kokina demetini de aldım, tarçınlı, zencefilli kurabiyeler pişirip Umut Bey'e sundum. Ufak tefek hediyeler hazırlayıp bazı hediyeler kabul ettim (en güzeli bu oluyor zaten), ayrıca kendime de hediye aldım, hiç sektirmem. Yılbaşında ve doğum günümde şahsıma hediye almak en birinci vazifemdir, caanım kendim 😃


Evet bende durumlar böyle, şimdilik bu kadar olsun. Yılbaşından önce bir ay dökümü, bir de yıl dökümü yazısı geleneğimi yerine getireceğim elbette. Şimdi gidip "Kuş Uçuşu" dizisinin ikinci sezonunu bitireyim. Kalın sağlıcakla...



6 yorum:

  1. Senenin sonuna doğru ağırlaştım, nedense? Hiç sene dökümü yapasım yok, sadece 2023'e güle güle deyip konuyu kapatmak niyetindeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de işim çok ama sıkıştırdım bir araya, yaz yaz da bitmedi. Çocuklarda da iş çok ama benim pek faydam dokunmuyor, Kocam Bey uzun süre ustabaşılık yaptı. Hayırlısıyla bir taşınsalardı. "023 gitsin ve daha ferah fahur bir yıl gelsin dilerim...

      Sil
  2. ne güzel yapmışsınız öğretmenim CSO yılbaşı konserine gitmekle. ben ne istanbuldakine ne ankaradakine uyduramadım plan programı bu sene. aklım da çok kaldı. siz benim yerime de gidip dinlemişsiniz, çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 yıldır mahrum kalınca bu kez koşa koşa gittim, pek de güzeldi. Antalya'da bu tarz etkinliklere ulaşmak çok daha rahat, hem bilet, hem ulaşım açısından, hiç eksik kalmazdım pandemi öncesi ama işte kader utansın. Neyse ufaktan başladık, arkası gelir dilerim...

      Sil
  3. Bir dönem hiçbir konseri, operayı, baleyi, tiyatro oyununu kaçırmayan biri olarak ufak bir kıskançlıkla birlikte utandım. Sizin için tüm bunlar 2024'de artsın eksilmesin der bu vesile ile yeni yılınızı kutlarım Leylakdalı Öğretmenim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utanılacak bir durum yok Buraneros, pandemi hepimizin canına okudu, sadece sağlık açısından değil, bu tarz etkinlikler açısından da, şeytanın bacağını yeni yeni kırıyorum ben de ve hala maske ile izliyorum. Ben de yeni yılınızı kutluyor, dilekleriniz hepimiz için olsun diyorum...

      Sil