.

.
.

28 Mart 2022 Pazartesi

AND "YUMRUK" GOES TO.... / 28 MART

 Konuklarım var 2 gündür, hem de en kralından. Biraz da üşütmüşüm o yüzden fakıs çekip Akademi'ye "Beni bağışlayın bu yıl katılamıyorum, eksikliğimi hissedeceksiniz ama mazeretim var asabiyim ben" dedim. "Amman" diye cevap verdiler, "kendine mukayyet ol, sen bize lazımsın, madem mazeretin var, zoom linki yolluyoruz, varlığından bizi mahrum etme sanal da olsa". Aramızda kalsın bünyem müsaade etmedi gecenin bir yarısı zum başında oturmaya, zaten zamlanmışız, bir de zumlanmayalım dedim homini gırtlak, pufidi kandil, tumba yatak yaptım. Olan biteni de sabah medya kanallarından öğrendim. Ve fekat eğlenceliymiş, keşke gideydim 😃

Will Smith abimiz bu yıl benim de gönlümün kralı idi ama o son yumruğu atmayacağıdı. Enn Errkekk olduğunu ısbatladı da kalbimizi de şangıradak kırıverdi. Karısına laf söyletmeyen kocasın tamam amma bu işin de bir yolu yordamı var, alırsın ödülünü sokarsın lafını, yumruk neyin nesi. Hoş tamamen mizansendir belki ama yine de olmadı. Aşağıda "Ennn Erkekk Oyuncu" ödülünü yumruğuyla pekiştiren Will Smith ve ütülemeden giydiği koç kuyruklu elbisesiyle zevcesi görülmekte:

Kırmızı halıda gözüme ilk çarpan Nicole ablamız oldu. Çocukluğundan beri en büyük arzusu olan geniş basenlere bir türlü kavuşamayınca terzisine rica etmiş, o da kırmamış, bir Hatça Yenge baseni ekleyivermiş:


David Oyelewo törene Sümerbank basmasından bir takımla katılmıştı. Terlikleri ise Mahmutpaşa'da özel yaptırmış, törenden sonra evde de giyerim, rahat bir şey olsun demiş.


Maggie Gyllenhaal'i Dorik bir sütunun için hapsedip üzerine de bir sıra altın süs kakmışlar. "Tören bitene kadar kıpırdamadan otur" demişler.  Sütun başlığındaki çıkıntılar vestiyer dolunca artan paltoları asmak için eklenmiş.

Derken gözüm Uma Thurman'a çarptı. Tabancayı, tüfeği, kılıcı bırakıp "Bu işler benden geçti artık, daha faydalı işlerde çalışmak istiyorum" diyerek öğretmenliğe başvurmuş, atanması gerçekleşince de kutlamak için son bir defa partiye katılmış:


Venüs Williams beyaz elbisesinin göğüs kısmına lomboz açtırmış, "Oynamadık ama ilham olduk" havasıyla poz vermiş: 

Serena Venüs'ten aşağı kalır mı? Onun giysisi de Olgunlaşma enstitüsünde dikilip nakış sınıfı kızlarının el emeğiyle işlenmiş. Ayakkabıları ben ödünç verdim, gençliğimden kalma, hatıra olarak saklıyordum, işe yaradı.

Diane Warren evden çıkarken aniden geri dönüp çocukluğundan kalma kasetçalarını da yanına almış, "Müziksiz duramayan birisiyim, çalanları beğenmezsem kendi müziğimi yaparım" diye düşünmüş olsa gerek. 

Eva von Bahr gezici müze kılığında boy gösterdi kırmızı halıda. "Heykelim olmadan asla" diyerek koluna taktığı büst ve eteklerindeki tablolarda sanatsal yönümüze hitabetti sağolsun:

Jessica Chestain En İyi Kadın Oyuncu dalında Kristen Stewart ile birlikte adayımdı, heykeli kucaklayıp mahcup etmedi beni ele güne karşı. Giysisine bir isim bulmamı istediğinde "Eflatun bir grup vakti karnabahar tarlası" ismini verdim, çok beğendi. Karnabahar deyip geçmeyin en pahalı sebzeler arasında.

Aunjanue Ellis, Serena ve Venüs'ün annesi rolünde çok iyiydi ve adaylığı hak ediyordu doğrusu ama 4 çocukla geçim derdi omuzlarına binmişken, bir de kızların tenis malzemesi masrafları da eklenince müsriflik yapmayım demiş ve gelinliğini boyatıp giyerek katılmış törene:


Billie Ellish tam tören öncesi ciddi bir karın ağrısı krizi geçirmiş belli, sıcak tutsun diye içine giydiği elektrikli battaniye belli olmasın düşüncesiyle garajda duran siyah çadırı üstüne geçirip gelmiş. Gelgelelim karın ağrısının devam ettiği elinin yerinden ve yüzünün ifadesinden belli, geçmiş olsun canım... 

Sadece Aunjenue değil gelinliğini boyatanlar arasında Kirsten Dunst da varmış. Koca çiftliğe gelin gittin ayol, al yanaklı kocan sana bir tuvalet alamadı mı, yazıklar olsun. Kesin Cumburlop kaynın engellemiştir.

Cumburlop demişken, kendisi çekmiş smokinleri üstüne, karısını da yazlıkta akşamüstü iki kadeh atmaya giderken giydiği kokteyl kıyafetiyle getirmiş, cimri bu belli. Kadın nasıl da mahzun duruyor baksanıza:

Kodi kardeş, mavi takım elbisen idare eder de o ayağındakileri babaannen mi örüp giydirdi, ne etti?

 
Lily James tören günü uyuyakalınca üzerindeki gecelikle katılmaya karar vermiş, geçerken bana uğradı, annemin birkaç ipek örtüsü vardı çeyizime koyduğu, onları verdim şal gibi kullansın diye. Bebek pembesi geceliğini sevdiğim:

Arkadaşlar Wesley Snipes'in kostümü için tek laf edersem taş olurum. Kurumuş gül rengi takımıyla bugüne kadar gördüğüm en şık erkek. 

Timotimiz de aceleyle gömleğini unutmuş. Gençlikte olur böyle şeyler, kimbilir aklı nerelerdeydi çocuğun:


Timoti gömleğini Kristen Stewart da pantolonunu unutmuş sanırım:


Dianne Guerrero'nun kolu bacağı nerede çözmeye çalışırken karşıma  İskeletor kostümüyle  Rickey Thompson  çıktı.



Penelope'muz aday olduğu filmde en sıradan rolünü oynarken bunca yıl sonra keşfettiğimiz Skoda bacaklarını bu papyonlu tuvaletiyle örtmesi iyi olmuş. Cepleri özellikle koydurmuş ki sonuçları beklerken heyecanını oraya doldurduğu fındık-fıstıkla bastırsın:


Olivia Colman neden bu kadar muhafazakar bir kostüm tercih etmiş anlamadım, alüminyum folyadan katlanarak yapılmış gibi duran tuvaleti şık bile değil üstelik:

Charlizimiz her zamanki gibi salonun en şık, en asil görünümlü kadını idi. Siyah kadife kutuya konmuş lületaşı bir pipo gibi uzattığı bacağıyla yırtmaçlı elbisesi çok sade ve güzeldi (Hep çamur atacak değiliz ya, güzele güzel diyoruz işte)


Rita Moreno nenemiz gençliğin sonuna, kocalığın önüne gelmişken giyeyim çılgın bir kostüm demiş ama Aysel Gürel'imize yanaşamamış bile:

En beğendiğim kostümlerden biri de Kevin Kostner'in eşinin giysisi oldu.


Oğluyla katılan Judi Dench nenemizin de hatırını alarak bitireyim bu yazıyı, daha çok geyik vardı ama ben yoruldum Oscar, gelme üstüme. Bir dahaki kırmızı halıda görüşmek üzere sağlıkla kalın. Muhabiriniz Leylak sevgiler yollar.
















18 yorum:

  1. Ne diyebilirim ki şahanesiniz, okuduğum en güzel, en keyifli magazin "parodisiydi". Baştan beri gülüyorum ve bir yandan da kocaman bir hayranlık bünyede. Büyük bir keyifti, çok teşekkürler. O zamaaannnnnn... Bu yılın magazin yazarları ödülü için oyum: Goes to Leylak Dalı!

    YanıtlaSil
  2. Keyifle okudum. Kocaman bir gülümseme yayıldı yüzümde. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Bu sene de sizden müthiş yorumlar:) "Gerçekten ya" diye diye okudum:)

    YanıtlaSil
  4. Yine çok güzel anlatmışsınız :) Her bir dediğinize katıldım sadece diğer korkunç kıyafetlerden sonra Cumborlop'un eşinin sade kıyafetini beğendim ben :)

    O kadar para, o kadar şan şöhret var ama yine de doğru düzgün bir kıyafet bulup giyen yok neredeyse. Neden yapar insan kendine bunu? Bazen gerçekten üzülüyorum bu ünlü insanlara, etraflarında doğruyu söyleyen bir tane gerçek dostları yok. Hep dalkavuklar var ki kimse bir aynaya bak, bir kendine gel, bu ne böyle demiyor.

    YanıtlaSil
  5. Ay Maggie'yi ayakta görmemiştim, o kıyafet neymiş öyle ya ahahdhah :)) Bu sene kıyafetler kötüymüş gerçekten :)

    YanıtlaSil
  6. Sabah ödüller kime gitmiş merakıyla bakarken, "kimsenin hatırı kalmasın, herkesin gönlü olsun" hesabı yapmışlar diye düşündüm.
    Will Smith'in yumruk atmasının show niteliğinin, Hollywood'un şanına yakışır ölçekte olduğu hissine kapıldım.
    Hepsi bir tarafa, senin yorumlarınla şenleniyor bu tören. Seneye mutlaka olay yerinden bildirmelisin. .))

    YanıtlaSil
  7. Yani akşam akşam okuduğum en keyifli yazı oldu nereden bulursun nereden gelir aklına? Kalemine klavyene sağlık 👍❤👍❤

    YanıtlaSil
  8. Ay bayıldım kuzum, yine efsane bir oscar yazısı olmuş, çok yaşa ❤❤❤

    YanıtlaSil
  9. öğretmenim yine efsaneydi yorumlar, günümü aydınlattınız. bence de 1.lik kevin costner'ın eşinde. ben 2.liği Kirsten Dunst'a verdim sanırım.
    Tokat olayı ise yuh dedirten cinsten gerçekten! neyse ki abukluklar sadece güzel ülkemizde olmuyor :P

    YanıtlaSil
  10. 1 senedir beklediğim yazı :)) Şahane. Elbiseler ayrı alem de, Billie'nin bakışı, yüzünün rengi... Truvalı Helen heykeline giysi giydirmişler yarabbim.

    YanıtlaSil
  11. Harikasın her sene olduğu gibi, eline sağlık 🥰

    YanıtlaSil
  12. Offff okuduğum en en en iyi kırmızı halı yorumuydu, gülmekten bi hal oldum, çok yaşayın. :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yazına her sene bayılıyorum Nurşen abla ve kahkaha atıp eğleniyorum bolca.

    Bu sene biz gitmediğimizden sanırım iyice parçalamışlar bunlar kendilerini :) Stewart hala kendini kaybetmiş, bizsiz heykeli alamayacağını anlasa gerek ki giyinmeyi unutmuş :)) Şaka bir yana gerçekten ödül alsaydı o kıyafetle mi çıkacaktı yahu :)))

    Costner bence eşiyle gurur duysun, diğer herkese fark etmış eşiyle bence de ♥

    Bu sene sanki dikkat edeceğiz diye daha çok saçmalamışlar :))

    YanıtlaSil
  14. :) smith sinemayı bırakıp ringe çıkacak :) teklif bile almış rock ile birlikte :) costner ın konuşmasını sevdim, baba ekibini :)

    YanıtlaSil
  15. Gece gece yüzümde gülücükler açtırdınız. O ne yaratıcı benzetmeler, ne şahane yermeler!
    Harikasınız! Okuduğum en keyifli kırmızı halı kritiği olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Çok iyi olmuş benzetmeler, hayatta aklıma gelmezdi. Çok keyif alarak okudum :)

    YanıtlaSil
  17. Yine neşelendik sayende sevgili Leylak Dalı, çok yaşayın e mi :)

    YanıtlaSil