.

.
.

18 Mart 2022 Cuma

OSCAR YAKLAŞIRKEN / 18 MART

Oscar ödül töreni yaklaşmakta, 27 Mart'ı 28 Mart'a bağlayan gece takkeler düşecek, keller görünecek. O gün gelmeden tahminlerimi burada paylaşayım istedim, bakalım ne kadarını tutturabileceğim. En İyi Film, Yönetmen, Kadın ve Erkek Oyuncu, Yardımcı Kadın ve Erkek Oyuncu dallarında aday olan filmlerin hepsini izledim, yarım bıraktıklarım oldu, tarzım olmadığından ama çok değil, 1-2 tane ancak. İzlediklerim hakkındaki yorumlarımı da önceki postlarımda paylaşmıştım. Bugün Uluslararası En İyi Film Dalında aday olan filmlerden biraz söz edip tahminlere geçeceğim. 5 film yarışıyor bu dalda, bunlardan sadece "Lunana: A Yak In The Classroom" hariç kalanları izledim, "Lunana"yı hiçbir kaynakta bulamadım, ödül alırsa çıkar elbet ortaya diyelim ve filmlere geçelim:

1- "Drive My Car"dan daha önce bahsetmiştim, tekrar yazmayacağım. Aklımın ta başından beri ermediği niye bir film hem En İyi Film, hem Uluslararası En iyi Film dalında aday gösterilir. Vardır bir bildikleri diyelim ve geçelim diğerlerine. 

2- "Flee/Kaçış" bir animasyon film ve hem Uluslararası, hem Animasyon, hem de Belgesel dallarında Oscar adayı. Son zamanlarda hayatımızın içinde olan bir konuyu, mültecilik konusunu ele alıyor, gerçek bir hikayeden uyarlanmış, o nedenle belgesel niteliği de var. Afganistanlı Amin Nawabi'nin ülkesini Taliban'ın işgalinden sonraki kaçış öyküsünü animasyon olarak canlandırmış yönetmen Jonas Poher Rasmussen, Yönetmenin filmin kahramanı Amin'le çocukluk arkadaşı olduğunu da basından öğreniyoruz. Amin'in zorlu yolculuğu, Rusya'ya sığınması, batıya geçeceği günleri beklemesi, bu arada yaşadıkları bana Fabien Toulme'nin "Hakim'in Yolculuğu" isimli üç ciltlik grafik romanını hatırlattı. O da gerçek bir kaçış, mültecilik öyküsüydü. Amin'in yerinde Suriye'li Hakim vardı ve Fransa'ya ulaşana kadar yaşadığı zorlu yolculuk anlatılıyordu. Dünya üzerinde ne çok acı ve bu acıları arttıran ne çok karar verici var. "Flee" çok iyi bir film ama Uluslararası dalda ödül alır mı bilmiyorum. Animasyon dalı daha olası görünmekte.

3- "The Hand Of God" bir İtalyan filmi ve yapımcılığını Netflix üstlenmiş. Eminim filmi çoğunuz izlemişsinizdir, o yüzden çok detaya girmeyeceğim. Filmin ana karakteri Fabietto adında bir genç ve film de onun büyüme hikayesi üzerine kurulu. Anne ve babasının kaybı, abisiyle olan ilişkileri, komşuları, futbol sevgisi ve Maradona filmin ana temaları. Bunlar arka fonda Fabietto'nun büyüme öyküsüne eşlik ediyorlar. Napoli'de geçen filmin, yönetmeni Paolo Sorrentino'nun yaşam öyküsünden izler taşıdığı da biliniyor. Film bence ortalama, Sorrentino'nun "Muhteşem Güzellik" ve "Gençlik" gibi ilginç ve doyumsuz filmlerinden sonra "The Hand Of God" çıtayı biraz düşürdü sanki.

4- "The Worst Person In The World" Norveç yapımı bir film. "Dünyanın En Kötü İnsanı" adıyla Türkçeleştirilen filmin bu adı taşımasının anlamını bilenden bir ipucu rica edeceğim 😃 Ana karaterimiz Julie adında 30 yaşlarında bir kadın, hayatta ne yapacağına bir türlü karar verememekte. Tıp eğitiminden psikolojiye, psikolojiden fotoğrafçılığa atlıyor ama hiçbirinde de tam anlamıyla dikiş tutturamıyor, bu arada kendisinden epey büyük bir çizgi romancı Aksel ile tanışıyor ve birlikte yaşamaya başlıyorlar. Ancak Julie'nin kararsızlığı sürüyor, Aksel'den davetsiz gittiği bir düğünde karşılaştığı Eivind'e kayıyor gönlü. Bu anlattıklarımdan filmin çok da matah bir şey olmadığı, çok bilinen bir konuyu işlediği düşünülebilir ama anlatım o kadar güzel ki bir an bile sıkılmadan takip ediyorsunuz filmi. Uluslararası alanda benim oyum Kuzeylilerden, yani bu filmden yana, bakalım bekleyip göreceğiz.

"Lunana"yı izleyemediğimi söylemiştim, şimdi gelelim tahminlere. Yan dallara girmeyeceğim ana dallarda benim almasını istediklerim ve Akademi'nin verecekleri şeklinde bir tahmin yürüteceğim. 

-EN İYİ FİLM:

Benim tercihim: BELFAST (Yedek: The Power Of The Dog)
Akademi'nin tercihi: DRIVE MY CAR 

-EN İYİ YÖNETMEN:
 
Benim tercihim: Kenneth Branagh/Belfast (Yedek: Spielberg)
Akademi'nin tercihi: Hamaguchi/Drive My Car
 
-EN İYİ KADIN OYUNCU:
 
Benim tercihim: Kirsten Stewart/Spencer (Yedek: Jessica Chastein/The Eyes of Tammy Faye)
Akademi'nin tercihi: Benimle aynı ya da Olivia Colman olabilir

-EN İYİ ERKEK OYUNCU

Benim tercihim: Will Smith/King Richard (Yedek: Andrew Farfield/Tick, Tick, Tick...Boom!)
Akademi'nin tercihi: Benedikt Cumburlop/Power Of The Dog
 
-EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU:
 
Benim tercihim: Aunjanue Ellis/King Richard (Yedek: Ariana DeBose/West Side Story)
Akademi'nin tercihi: Benimle aynı olabilir
 
-EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU:
 
Benim tercihim: Troy Cotsur
Akademi'nin tercihi: Aynı olabilir ya da Codi Smith Mcphee'den yana da kullanabilirler
 
-EN İYİ ÖZGÜN SENARYO:
 
Benim tercihim: The Worst Person In The World
Akademi'nin tercihi: ???
 
-EN İYİ UYARLAMA SENARYO: 

Benim tercihim: Lost Daughter
Akademi'nin tercihi: Dune

-EN İYİ ULUSLARARASI FİLM:

Benim tercihim: The Worst Person In The World
Akademi'nin tercihi: Drive My Car

Bekleyip göreceğiz...
 
 
 


14 yorum:

  1. ben de haftasonu tahminlerimi yazcam, üç maddede, gönlümde olan, tarafsız görüşüm, oskarı kime verirler şeklinde, son zamanlardaki bütün ödülleri power of the dog a verdiler, ve campiona, herhalde bu ikisi alacak oskarı, oyuncu herhalde smith olacak, o topladı ödülleri, kadın da chastain aldı hep. böyle çıkar gibi sonuçlar, bakalımlım. uluslar arası yı ben de bitiremedim, worst person ı izleyemedim, hand of god a bayıldım ayrıca, spencer ve hand of god, şimdilik iki kere izledim ikisini de, en sevdiklerim bu ikisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydi bakalım bekliyoruz tahminlerini, birkaçını tuttururuz sanırım...

      Sil
  2. Benedict Cumburlop ile bir kez daha karşılaşıp güldüm :D Bakalım kimler alacak o küçük heykelciği :)

    YanıtlaSil
  3. yazdım ben de tahminleri, artık hepimize hayırlı olsuun :)

    YanıtlaSil
  4. Dünyanın En Kötü İnsanı filminde bir cümle geçiyor. Filmin 71 . dakikasına tekabül ediyor. İhanetle ilgili konuşmalar arasında; 'Sunniva'ya ihanet ettiğini hissetti. Sami halkına ihanet ettiğini. Dünyanın en kötü insanı gibi hissetse de buna karşı koyamadı.' ;) Bu filme bayıldım ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun bilgi için, benim dikkatimden kaçmış nasılsa. Filme ben de bayıldım, Uluslararası'nda favorim...

      Sil
  5. Benedikt Cumburlop'tan sonra ciddiyetimi kaybedip ne diyeceğimi de unuttum. :D

    YanıtlaSil
  6. Ben de artık Cumburlop diye okuyorum, pek iyi oldu bu iş, doğru okumayıverelim bazı kelimeleri de canım. Dünyadaki en doğru insan ödülü alsak ne yazar bundan sonra :)

    Dünyanın en kötü insanı nerden izlenir acep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, dilimiz neye dönerse. Dedem de bir şeyin adını hatırlayamadı mı "Davlumbaz" der geçerdi :)) Valla bana bir arkadaşım yurtdışından filmin tamamını yolladı öyle izledim ama başka nereden izlenir bilemedim şimdi...

      Sil
  7. Dune çok iyiydi :)
    Blog'umdaki son yazım kesinlikle ilgini çeker, tv-sinema sektörü üzerine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dune muhtemel ki iyidir ama hiç benim tarzım değil, o yüzden 15 dakika zor izleyebildim. Bakacağım yazınıza...

      Sil