.

.
.

18 Eylül 2010 Cumartesi

BAHÇELERDE BÖRÜLCE


"Bahçelerde börülce
Oynar gelin, görümce"

Böyle diyor türkü. Biz oynamadık ama bir güzel mideye indirdik. Taze börülceye bayılırım. Hazır Akdeniz'deyken ve böyle şeyleri bulmak kolayken yapıverdim bir salata pazardan gelen çıtır börülcelerden. Eh, afiyet olsun bana değil mi?

Yine bütün gün evdeydim, gerçi bugünkü zorunlu oldu, iki arkadaşımı ağırladım. Bütün öğleden sonra çalışan klimaya öksürüğümle kafiye yaptım. Ne zaman ki klima sustu, öksürük dindi. Nedir bu yahu, açsan öksürürsün, açmasan terlersin. Canıma yetti. Üstüne üstlük pedikür yaptırdığım kuaför tırnak diplerimde petrol bulmayı ummuş olmalı ki derin bir sondaj yapmış. Her adımda ulaşılamayan rezervlerin acısını çekmekteyim.

Akşam bir heves "Deli Saraylı"yı seyretmek için yerleştim TV başına. Perran Kutman'ın varlığı bile 10 dakikadan fazla tahammül etmemi sağlayamadı. Mecbur kanal değiştirdim, "Hanımın Çiftliği"ne ziyarete gittim. Gerçi ordakilerin de hepsi kafayı yemiş ama ne de olsa eski tanıdıklar, geçmişin hatırı var:)

En iyisi ben çayımı alıp kitabımın başına döneyim. Bir Fas atasözündeki gibi: "Kitabın görüntüsü bile yürekten üzüntüyü kovmaya yeter."

18 yorum:

  1. aaa sevmedin mi, Deli Saraylıyı... ben sevdim yav... Ama bu hikaye ne kadar gidebilir diye düşünüyorum, sonuçda dar bir hikaye, yan hikayelerle beslenemeyecek... Ama sevdim...

    Ama sanırım bu yılki asıl dizim; öyle geçer ki zaman olacak...
    Öptüm gittim

    YanıtlaSil
  2. Ben de beğenmedim Deli Saraylıyı ve aynı nedenle oturmuştum ben de tv başına. Perran Kutman bunca yıldan sonra iyi bir işle dönmüştür dedim, üstelik kadronun gerisi de iyi ama olmamış işte. Birkaç haftaya kalmaz ekranlara veda eder gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
  3. Ben televizyona bakmıyorum!
    Rahmetli anneannem "televizyona bakmak" derdi, "seyretmek" değil.:))
    Kitaplar ve filmler yaşasın!
    :)

    YanıtlaSil
  4. Komedi Dükkânı'na gel. Tekrar bölümü.

    YanıtlaSil
  5. blogunuzu yeni keşfettim ,geç bile kalmışım:)
    yemek te şık servis tabağın da çok hoş görünüyor.

    diziler konusunda tamamen katılıyorum sana,baygınlık geldi,ama bakıyoruz işte arada..
    bana da beklerim
    filizinevi.blogspot.com

    sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. inanılmaz kötü yerli diziler. ben hiçbirine 10 dakikadan fazla tahammül edemiyorum. dün bir ofisin bekleme odasında asistan arkadaş arka sokaklar diye bir şey seyrediyordu. aman yalebbi, nasıl kötü nasıl kötü. kaptırıp ta seyredenlere allahtan şifa diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. ben de bu sezon bir dizi bari izleyeyim diyerek deli saraylı'yı seçmiştim.hoş ilk bölümünü izleyemedim,ama beğenmediniz demek.neyse gelecek hafta bir de ben bakarım.

    oğluş da ben de bayılırız börülceye.afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. Ben de bayram tatilinde kaldığımız motelin bahçesinde yetiştirdikleri börülceleri toplayıp geldim.Evde yaptığım bol sarımsaklı salatasını mideye indirdik.Böyle bir zevk ne yazıkki çok sık geçmiyor ele.Bahçeden kendi ellerinle topla pişir ve ye...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Defne,
    Kimbilir bahçeden toplananı ne lezzetli olmuştur. Ne deyim afiyet osun, ikimize de:))

    YanıtlaSil
  10. Kunegondum,
    Yerden göğe haklısın:))

    YanıtlaSil
  11. Kara Kitapçım,
    Yalan yanlış ön izlemelerimle aldığım kararla tek bir dizi izlenecek: Öyle bir Geçer Zaman ki
    Bir dönem dizisi olduğu için.
    Ha bir de şu yeni başlayacak Ankara polisiyesi...

    YanıtlaSil
  12. Aslım Hayvanım,
    Katılmaktayım sana. Zaten hiçbir zaman gözümü TV ye dikip dizi izlememişimdir. Ya bilgisayar başında ya da başka bir işle meşgulken. Ama şu Ankara polisiyesini fena merak ediyorum. Emrah Serbes'in kitaplarından uyarlama ve ben Emrah Serbes'e bayılırım.

    YanıtlaSil
  13. Filiz,
    Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz.
    Blogunuza misafirliğe geleceğim:),
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. Nedukcum,
    Komedi dükkanını niyeyse hiç sevemedim ben, gerçi pek de izlemiş sayılmam ama:)

    YanıtlaSil
  15. Ekmekçim,
    Benim annanem de öyle derdi.
    İşin aslı ben de pek bakmıyorum, hele yaz sezonunda varlığını unutacağım ama evde gözüme ve kulağıma sokanlar mevcat:))
    Haklısın yaşasın kitaplar ve filmler...

    YanıtlaSil
  16. Çenebaz,
    Aynı şeyleri düşünmüşüz galiba. Yine de kalkmasın yayından. Onca emek ve masrafa yazık...

    YanıtlaSil
  17. Lalem,
    Asıl dizi konusunda katılıyorum sana, bana da fena gelmedi o dizi, bakalım izleyip göreceğiz.
    Ben de öptüm...

    YanıtlaSil