.

.
.

23 Ağustos 2024 Cuma

HAYATIN GÜZEL SÜRPRİZLERİ / 23 AĞUSTOS

Benim hafıza yaşa bağlı olarak hafiften körelmeye başlasa da yine de cami yıkılsa da mihrap yerinde dedikleri cinsten, şuraya bir nazar boncuğu bırakayım her ihtimale karşı 🧿 Kimi zaman öyle gereksiz şeyleri hatırlıyorum ki beynimi bu kadar alakasız şeyle doldurduğum için kendime kızıyorum ama bu da sanırım bir yaradılış özelliği, umarım böyle devam eder.

Yıllardır bir ilkokul arkadaşımı arar dururum, kendisiyle kısa bir süre çok yakın arkadaş olmuştuk, sonra o babasının tayini nedeniyle okuldan ayrılmış, bir daha da haber alamamıştım. Bilenler bilir, çocukluğum ve ilk gençliğim Ankara Yenimahalle'de geçti, semtin en güzel, mahallelilik kavramının gerçek anlamıyla yaşandığı zamanlarıydı, haliyle sadece benim değil, orada yaşayanların da özlemle andıkları yıllardı denebilir. Sosyal medyanın çeşitlenmesi ile Facebook'da bir Yenimahalle Grubu oluşturuldu ve o sayede pek çok eski arkadaşımızı bulma imkanımız oldu. Mezun olduğumuz okulların da grupları vardı. İlkokul grubunda herkes benim zamanımın öğretmenlerinden bahsedip dururdu ama bir türlü benim sınıfımda okuyan bir kişiye denk gelememiştim. Bunda sanırım öğretmenimizin yaş haddinden bizi mezun edip emekliye ayrılmasının, haliyle eski öğrencilerinin de yaşlarının kemale ermesinin payı vardı. Nihayet bir gün ilkokuldaki bir toplu fotoğrafımın altına bir not düşüldü. Öğretmenimizin adını anıyor ve ne yazık ki ilkokul öğrenimini onunla tamamlayamadığından söz ediyordu. İsme baktım, bildik biri değil, hatta belli ki takma bir isim. Benim antenler titredi ve bu yıllardır aradığım kişi olabilir mi mesajını beyin hücrelerime postaladı. Dayanamadım ve gidip yorumun altına "İsminiz ....... mı?" yazdım. Bir süre cevap gelmedi, ben de unuttum, o ara eşimin sağlık sorunları da gündemdeydi kafamın içi başka soru işaretleriyle doluydu. Derken o sıralarda bir arkadaşlık isteği aldım Facebook'dan. Takma bir isimli bir kişiden geliyordu, hiç düşünmeden reddettim. Aradan birkaç saat geçince jetonum "Triling" diye yerleşti yerine, bu benim "Falanca mısınız?" diye sorduğum kişiydi ve belli ki oydu, o nedenle istek yollamıştı. Hemen bir mesaj döşendim, profillerimiz kilitli olduğu için istek konusunda bir süre debelendik ve sonunda arkadaş olmayı başardık, arkasından da mesajlarla anlaşıldı ki gerçekten benim yıllardır aradığım kişi imiş. Ve filmlerde olabilecek bir tesadüf ve buluşma gerçekleşti böylece. Telefonlaştık ve Çarşamba günü de buluştuk. Son görüşmemizle arada adeta bir ömür var, ne tuhaf. Yolda görsek yanından geçer gideriz ama biz başardık. 2-3 saate bir ömür sığdırıp hiç durmadan konuştuk, neler neler hatırladık. Bu da bu yılın sürprizi oldu benim için, yeni ve güzel sürprizler için de hazırım ey hayat, gönder gelsin 😊

Bu hafta hatırı sayılır sıcaklar tüm planlarımızı altüst etti, güya bugün günübirlik Konya yapacaktık YHT ile, bu sıcakta ne işimiz var, beynimizi eriteceğiz deyip vaz geçtik. Açık biletlerimiz bu kadar sıcak olmayan bir günde kullanılmak üzere bizi bekliyor.

Geçen ay epey kitap okudum diye sevinirken bu ay yine düşürdüm çıtayı. Elime aldığım iki kitap esasen iyi edebiyat olmasına rağmen o kadar maskulen kitaplardı ki bir süre sonra yetti erkekliğiniz diyerek elimden fırlatmak istedim. Nihayet bugün elime Vüsat O. Bener ve Erhan Bener kardeşlerin Tarih Vakfı'nın bir projesi nedeniyle yaptıkları söyleşiyi konu alan bir kitaba başladım da "Oh be!" dedim, "dünya varmış".

Bu hafta büyük sürpriziyle böyle geçti. Epeydir film izlemedim, sıcak falan demeden gidip bir film bulayım Mubi'den, ödediğim parayı amorti edeyim. Hafta sonunuz güzel geçsin dostlar...

Fotoğraf geçen hafta sonundan, Botanik Parkı'ndan. Ne idüğü belirsiz bir ağacın kırmızı meyveleri, bilen varsa yazsın ismini 😊

15 yorum:

  1. google images "buruşuk yapraklı kartopu" dedi ama bilemedim vallahi öğretmenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen öyle, çiçekler beyaz, meyveler kırmızı oluyor belli ki. Yapraklar da buruşuk :)

      Sil
  2. Çağırmışsın arkadaşını, o da gelmiş Leylakcığım, ne güzel işte! :))
    Bir nazar boncuğu da benden sana, gerçekten anılar konusunda hafızan pek parlak. :)
    Bitkiyi tanımayrum, bilen birisi varsa hep beraber öğrenelim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çağırmışım ve gelmiş yıllar ötesinden, çok ilginç oldu bu iş, Boncuğunu aldım kalbime koydum. Bitkinin ne olduğunu Şulecim bulmuş muhtemelen...

      Sil
  3. Şimdi yanımda annem var ve “anne yenimahalle facebook grubu kurulmuş” dedim, tam şu anda bakıyor :))) Haydi bakalım..
    Çok seviyorum böyle karşılaşmaları..
    Beni de sabahtan beri düşündüren bir konu var, eski bir arkadaşımla ilişkili, uzun zamandır (25 sene) görüşmüyoruz bir kırgınlıktan dolayı. Bu sene çok aklıma gelip durdu ve aslında için için de özlüyorum onun arkadaşlığını. Fakat bunca zaman olmuş etmiş ne bileyim.. Bu sabah annem dedi ki “.. beni aradı geçen hafta, istanbul’da yaşıyormuş, bir kızı olmuş vs” O an ilk tepkim telefonunu alayım arayayım oldu ama sonra çekindim zaten annem de seni sordu falan demedi.. Annemin benim eski arkadaşlarımla iletişimi devam ediyor bazen benim görüşmediğim eski arkadaşlarımla yani.. Onedenle tam da emin olamadım acaba beni özlemiş midir o da yoksa hiç alakası yok annemi mi özLemiş :))) İkilemde kaldım, aklım ara sıra takılıyor bu konuya…. Sosyal zekam çok düşüktür benim (duygusal aşırı yüksek de idare ediyorum) böyle durumlarda kal geliyor, yakınlarıma soruyorum: “normal insanlar böyle durumlarda ne yapar / ne der” falan diye :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba dedim C'cim, anneni de tanıyor olabilir miyim Yenimahalle'den :) Bu sefer sürprizin dibi olur :)) Var ya, annemle bağlantı kuran kişiyi hiç affetmez anında arardım ben eğer çok sevdiğim biriyse, anneni araması bence ağız yoklamak için, muhtemel ki seninle bağlantı kurmak istiyor ama cesaret edemiyor, yandan yandan yanaşıyor :))

      Sil
    2. Cesaretimi toplayabilirsem arayacağım bugün!
      Annem dün gece bahsettiğin okul adından ilkokulunu buldu sevgili Leylakcığım ve bir arkadaşının yolladığı ilkokul resminde kendini gördü :) Olabilir kuvvetle muhtemel! Bahsediyorum zaten çoğu Ankara Yenimahalle yazını da paylaştım ;) Ahhh bambaşkaydı o mahalle diyor…..

      Sil
  4. Birkinşn adı “Geç dağ muşmulası” diye geçiyor benim app’e göre, olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşağıdaki yorum sana şekerim :) Uykum geldi galiba yanlış anlayıp, yazıp dururum :)

      Sil
  5. İlk kelime yanlış çıkınca ne olduğunu anlayamadım, hatta yanlış anladım, sonra ayıldım. Yok dediğin bitki adına baktım yaprakları çok farklı. Şule'nin dediği doğru "buruşuk yapraklı kartopu". Yeşil yapraklar aynı, sanırım beyaz çiçek açıyor ve sonra kırmızı meyvelere dönüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi? İki bitki birden öğrendik o zaman :)

      Sil
  6. kuzum senin hafızan inanılmaz diyorum ve şuraya kocaman bir 🧿 bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Bu buluşma harika olmuş Nurşen Hocam:) İşte insan bu gibi durumlarda "İyi ki sosyal medya var" diyor:)

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir kavuşma olmuş. Hayat böyle ummadığın anda güzel şeyleri karşına çıkarıyor. Plannet uygulamasında da buruşuk yapraklı kartopu yazıyor. Hülya

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir buluşma olmuş özlemler güzel.

    YanıtlaSil