.

.
.

4 Ocak 2022 Salı

HESAP-KİTAP /4 OCAK

Hava çok güzel bugün, güneşli, ılık. Almak istediğim birkaç parça şey vardı, hem de yürüyüş yapmış olurum diye çıktım evden.  Cumartesi günkü uzun yürüyşten dolayı dizler biraz sıkıntılıydı, fazla yormayım diye yakın çevrede bir tur atıp alacaklarımı alarak döndüm az önce. Fakat kafam nasıl dağınıksa gaf üstüne gaf yaptım.

Önce pastaneye girdim, minik bir yaş pasta (bugün Kocam Bey'in doğum günü), iki ayçöreği ve bir miktar tuzlu kuru pasta aldım, kafamdan hesapladığım miktar 100 liraydı, uzattım ve dükkandan çıkarken görevli arkamdan koşturup iki lira uzattı, fazla hesaplamışım. 

Sonra çiçekçiye girdim, kapı önündeki nergislerin fiyatını sordum, 7,5 lira dedi. İki demet istedim, çiçekçi arka tarafta lastik taktı saplarına getirdi, ben sordum: "Ne kadar vereceğim?" 😃 Haliyle ilkokula bu sene başladığım için aritmetiğim biraz zayıf 😃

Çiçekçiden sonra yolu uzattım, niyetim epeydir aradığım kağıt havlu tutacağına herhangi bir dükkanda denk gelmekti. Yol boyu üç yere girip sordum, hiçbirinde yoktu. Mutfak dolabına takılı askıyı yaz sonu kırdığım için fena halde yenisine ihtiyacım vardı. Askı asacak müsait yer kalmadığı için de mecburen çelik, dik olanlardan arıyordum. Sonunda dördüncü dükkanda buldum, hem de çeşit çeşit. "Haydi" dedim, "bulmuşken banyoya da alayım bir tane". Bir yandan da fiyat etiketlerine bakıyor, kafamdan hesap yapıyorum, hala akıllanmadım yani. 26,5 lira olan etiketlerin aldığıma ait olduğunu düşünerek şıpın işi kafa pazarlığı hazırladım ve askıları torbaya koyan adama "Yuvarlak hesap 50 olsun mu?" dedim. Adam yüzüme bir garip baktı, "48 lira tutuyor ama gönlünüzden 50 koptuysa 50 verin" dedi. Kafamı duvarlara vurmak istedim, bir gün için biraz fazla salaklık değil mi bu şimdi? Ben kiim pazarlık kim, ben kiim hesap kim 😃

Daha fazla gafa meydan vermemek için dosdoğru eve kırdım dümeni, kaldırım kenarı turunçları yerlere dökülüp patlamış, kimileri de küflenmişti. Pek üzülüyorum o turunçlara, haydi bunlar yol üstü, egzos çekiyorlar ama bahçelerde gördüklerimi de kimse toplamıyor. Oysa ne güzel olur salataya sıkmak onları, limonun verdiğinden kat kat fazla lezzet verdiği gibi mis gibi de kokuyor, kaynatıp ekşisini yapınca da kış boyu kullanılıyor. 

Turunçlara üzülüp şapşallığıma söylenerek geldim eve, bir kahve yaptım kendime, ayçöreğini de koydum yanına, nergisleri koklaya koklaya indirdim mideye, sefam olsun mu? Olsun valla, aritmetiğim zayıfsa da kuşlar pekiyi *

 

*"Aritmetik iyi/Kuşlar pekiyi-Cemal Süreya"
 

6 yorum:


  1. 48 tutan hesaba "yuvarlak hesap 50 olsun mu" deyişinize çok güldüm ama tabii kuşların pekiyi olması önemli :)
    eşinize mutlu yıllar bu arada ve ay çöreğinde fena halde gözüm kaldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir öğretmen arkadaş ek gelir olsun diye pazarcılık yapıyordu, Domateslere "3 kilo 10 lira" diye etiket koymuş, kadının biri gelmiş, "Kilosunu 10 lira yap da 3 kilo alayım" demiş, benimki de o hesap oldu :)) Elbette ki kuşlar pekiyi olsun, en güzeli o.
      Eşim adına teşekkürler, ayçöreğini malzemeden kısmadan yapan yer çok az bulunuyor ama bu pastane fena değil...

      Sil
  2. Olur böyle şeyler arada diyip geçelim bence, güzel anı olmuş. Kuşlu tabak da çok pekiyi gerçekten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet komik bir anı oldu :) Kuşlu tabak artık arkadaşa dönüşen bir öğrencimin hediyesi, çok severek kullanıyorum ben de...

      Sil
  3. Musmutlu yıllarınız olsun birlikte.
    Geçen gün başıma ne geldi.. Ben de senin gibiyim çok severim kafadan hesap yapmayı. Geçen gün her hafta 2 defa gittiğim bir markete girdim alışverişimi yaptım yine kafadan hesaplayıp tam miktarı uzattım. Kasiyer kadın yanındakine dönüp Türkçe olarak (anlamayacağımı düşünerek): Bu kadın da hesap makinesi gibi kadındır hep böyle tam kuruşuna kadar hesaplar daha fiyatı görmeden verir dedi :)))))) Çaktırmadım Türkçe bildiğimi ama kıskıs güldüm içimden. Fakat şimdi performans kaygısı başladı bende de, ya yanlış yaparsam :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :)
      "iyiyim di mi?" diyecektin kadına Türkçe, ne şaşırırdı :)) Yanlış yapmak zekanın şanındandır, hem ne diyoruz, aritmetik iyi, kuşlar pekiyi :))))

      Sil