11 Mayıs 2021 Salı

11 MAYIS (5 GÜNDE MÜZİK MEYDAN OKUMASI 2)

Sabah uyanıp ufak-tefek işleri bitirince İstanbul Festivali Mayıs seçkisinden bir Macar filmi izledim. Oldukça uzun ve ağır tempolu bir filmdi ama güzeldi: "Orman/Seni Her Yerde Görüyorum". Daha çok dialoga dayalı farklı evlerde geçen 7 farklı hikaye. Sona doğru telefon çaldı, filmi durdurup telefonla konuştum. Döndüğümde ekrandaki ertesi gün tehlikeli bir ameliyata girecek yaşlı adamın Macarca sözlerinin altyazısı bir nevi durum bildirimi gibi geldi:

"Gülmek, tatile çıkmak sanırım pek mümkün görünmüyor. Ağzımda tuhaf bir tat var, hayat tadı değil". Sorma arkadaş, yok aslında birbirimizden farkımız...

Gelelim Zihin kardeşin başlattığı "5 Günde Müzik Meydan Okuması"nın 2. gününe. Zihin'in ve Fermina'nın seçtiklerini görünce kendimi yabancıların kaldığı bir otelde yerli turist gibi hissettim 😃 İlk soruyu cevaplayınca daha çok hissedeceğim, hatta siz de hissedeceksiniz 😎

5- Sende dans etme hissi uyandıran bir şarkı:

O kadar uzun süredir dans etmedim ki dans nasıl edilirdi onu bile unuttum. Son zamanlarda yemekli toplantılar, düğünler bile 3 dansdan sonra "Haydi eller havaya" moduna geçtiği için unutmamız gayet normal. Danslı partiler, orkestralı düğünler gençlikte kaldı, şimdi varsa yoksa piyanist şantörler, her havadan çalan elektronik klavyeler. O yüzden bende dans etme değil de bir Angaralı olarak piste fırlayıp döktürme hissi uyandıran yegane şarkı, daha doğrusu türkü budur!

"Fidayda"/Mehmet Erenler çalıyor

6- Yolda giderken dinlenesi bir şarkı:

Çok seçmem aslında, elimin altında hangi CD varsa iteklerim CD çalara, zaten hepsi benim müzik zevkime göre alınmıştır. Ama yolda dinlediğim bir şarkıyla ilgili bir anım var hep aklımdadır, hiç içimden çıkmaz. Buraya da onu ekleyeceğim. 80'lerin ortası, Yeni Türkü'nün fırtına gibi estiği zamanlar. Anadol marka, tepesi siyah vinylex, mavi bir arabamız var, üç oda bir salon sanki, öyle rahat 😃 Eşimve küçük oğlumla Karadeniz gezisine gidiyoruz. Ankara'dan yola çıktık, hava mis, keyifler yerinde. Kasetçalara Yeni Türkü albümünü koyuyorum, çalmaya başlıyor. "Yeşilmişik"miydi tam hatırlamıyorum. Samsun Asfaltı'nda yol alıyoruz ki "Mamak Türküsü" başlıyor.

"Güneş altında tutsaklar/Geçen sonbahara bakıyorlar/Şirin mi şirin gecekondu evleri/Samsun Asfaltı'nda otomobiller/Ne güzeldir yollarda olmak şimdi.

Bu kadar denk gelir, ciddi anlamda bir vicdan azabı duyuyorum o son dizeler yüzünden: "Ne güzeldir yollarda olmak şimdi". Şimdi ne zaman yola çıksam aklıma "Mamak Türküsü" gelir....

"Mamak Türküsü"/Yeni Türkü'den dinliyoruz

7- Dinlemekten usanmadığın bir şark
ı:

Her an, her yerde, gece, gündüz, sözlü ya da enstrümantal bıkmadan dinleyeceğim şarkı Göksel Baktagir'in kanunuyla ses verdiği " Sultaniyegah Saz Semaisi" ya da söz yazılmış haliyle "Yalnız Sen".

"Sultaniyegah Saz Semaisi-Yalnız Sen"/Göksel Baktagir'den dinliyoruz

8-70'lerden bir şarkı:

Yerli turistlikten çıkalım ve "Because The Night" diyelim. Patti Smith söylesin:

Haydi bakalım, sıra sizde...

1. yine şahane bir seçki olmuş. sultaniyegah saz semaisini dinlememiştim daha önce, vuruldum resmen. çok teşekkürler paylaşım için

1. Çok sevindim beğendiğinize, bu şarkıyı herkes sevsin isterim çünük :)

2. Çünük ne ya, çünkü, klavyede disleksik oluyorum resmen :)

2. O Fidayda'ya ben de kalkıyorum piste ya, inan neden bilmiyorum ama kalkıyorum. Derya Köroğlu'nu bir sefer Tunalı'da arkadan görüp tanımıştım, "Bu saçlar? Aha Derya Köroğlu!" diye :D

1. Ya çok hareketli, insanın kanını kaynatıyor, TV'de bile duyunca oynamak istiyorum ama artık dizler izin vermiyor, kader utansın.
      Derya Köroğlu'nun saçlarından ne olacak, vaktiyle bir filmde bize poposunu göstermişlerdi, yivrenç :)))

3. İki gündür yeni Türkü nostaljisinin dibine vuruyoruz. Ne kadar etkilemiş bizi o şarkılar. :)

Bizim çocuklarla gittiğimiz yolculuklarda en çok dinlediğimiz kasetler, Pulp Fiction ve Rain Man film müzikleriyle bir dönem.
    Şimdilerde onlarla yolculuk şansım olursa, müziği onlar seçiyor. :)

1. Çocuklarla çıkarsak bizde de aynı, oğlum kimselere fırsat vermez, otel yolluğu gibi listesi vardır :)
      Ne Yeni Türkü'ymuş içimize işlemiş :)

4. Otel benzetmesi :) İlahi Leylak Dalı.

Yeşilmişik kasedi galiba aile içinde en çok dinlediğimiz ve eskittiğimiz Yeni Türkü albümü olabilir. Nice yolculuklarda dinlemişizdir.

Fermina'nın Derya Köroğlu anısını ne zaman okusam gülüyorum ahahaha :D

5. Sanırım herkes için öyle, Yeşilmişik'teki şarkıların hepsi çok klas çünkü.
    Otel konusunda haksız mıyım, neyse 3. bölümde biraz aranıza karıştım :)