.

.
.

6 Şubat 2018 Salı

UNUTULMUŞ ÇELINÇ VE BAŞKA ŞEYLER

Yahu 52 haftalık bir çelınça girmiştik ve de her pazartesi bir madde yazıyorduk ya, niye söylemiyorsunuz, aşkolsun. Ödev dediğin gününde yapılır, sonra gelen ödevin hükmü yoktur, onca yıl öğretmenlik yaptık değil mi, öğrenciye parmak sallayıp da kendimize gelince "olsun varsın" demek olur mu :) Hemen çelıncın sorusuna geçiyorum, bir puanımı kırabilirsiniz gecikmeden ötürü :)

6. Hafta: Bu haftanın en güzel hadisesi:

Doğumgünümdü, bundan daha güzel bir hadise olur mu, doğmuşum ayol doğmuşum. Şarkıcı Hadise kaça geçecek bu hadisenin yanında. Dünya benden mahrum kalmamış. Şenliklerle, havai fişenklerle, bandolarla, mehter takımlarıyla kutlanmalıydı ama olmadı. Olmayacağından değil de şahsım çok alçakgönüllü bir insan olduğumdan Lale Belkıs tonlamasıyla "Reca ediciiim, yorulmayınız, kuşları ürkütüp gürültü kirliliğine sebep olmayınız, insanları rahatsız etmeyiniz" dedim, caydırdım. Bir mum üfledim geçti gitti, az bazen çoktur değil mi?
😀🎉

Dün bütün gün evde ayaklarımı uzatıp oturdum. Sürekli bir uyku hali üstümde, arada şekerleme yaparak günü bitirdim ama boş durdum sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Sonuçta ben hamarat bir kadınım, uyuklarken bile çalışabilirim.....desem inanmayın. Altın Küre-Oscar çelıncı yapıyoruz ya, o bağlamda bir film izledim önce "On Body and Soul/Beden ve Ruh". Çok beğendim.

 
Konu çok farklı, metaforlar çok vurucu ve oyunculuklar çok güçlü idi, Yabancı Film dalında Oscar adayım budur. Detayları bilahare yan taraftaki çelınç sayfasında yazacağım. 

Filmi izleyip ruhumu doyurduktan sonra hane halkının ve hatta uzakta olan hane halkının da doyurulması gerektiğinden mutfağa girdim. Bir tepsi şamfıstıklı-hindistancevizli kurabiye, bir tencere Antep usulü kuru patlıcan dolması ve tarhana çorbası pişirdim. Hazır fırın yanmışken bir miktar da badem kavurdum. Sonra da "Vay sırtım, ah dizim" diyerek çıktım mutfaktan. Elime nakışımı aldım, hahaha komik oldu bu cümle 😀 Nakış dediysem hazır, iplikleriyle birlikte gelen etaminler var ya, sağolsun bir arkadaşım doğumgünümde onların leylak desenlisinden armağan etti. Fırsat buldukça iki iğne dürtüyorum. Hiç de göründüğü kadar kolay değilmiş, bir kere etamin kolalı olduğundan eğilip bükülmüyor, sonra işle işle bitmiyor ama son derecede zevkli. Hem acelesi mi var, ne zaman biterse. Böylece benim gibi film ya da başka bir şey izlerken boş boş TV,  bilgisayar ekranına bakmaktan haz etmeyenler için bir taşla iki kuş, İşle izle, izle işle. 

Bugünlük de bu kadar olsun, maksat çelınç maddesi yazmaktı zaten, kalın sağlıcakla...

8 yorum:

  1. leylağım, tekrar doğumgünün kutlu olsun
    bu filmi yazayım bir yere izlemek için not alayım
    nakış işlemek zor iş tabi ama senin elinden maşallah her iş gelir
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviannem nedendir bilmem senin yorumların hep spama düşüyor, tesadüfen görüyorum, anlamadım gitti bu işi. Sanırım birlikte yorum yaptığınız birini spama attım arada sana da oldu olan :))))
      Teşekkür ediyorum güzel sözlerine ve sevgiler yolluyorum :)))

      Sil
  2. Filmi çok merak ettim...
    Bu hafta mutlaka izleyeyim ben de...

    O kazır iplikli etaminlerden ben de almıştım çookk zaman önce ama yok gözüm görmedi, kaldırdım kenara. Yakın gözlüğüm var artık, çıkartıyım onu ben :) Unutmuşum vallahi...

    Mutlu günler diliyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle bitmiyor filmler, nereden bulaştık bu işe :)
      Ben kendimi bildim bileli miyobum, yaş ilerledikçe işe yaradı, yakın gözlüğüne ihtiyaç duymuyorum, o nedenle hem kitap okuma, hem bu tür işlerde kolaylık sağlıyor bana. Ama dışardan göründüğü kadar basit değilmiş hazırları işlemek de :)
      Sevgiler benden

      Sil
  3. Challenge'ın bitmesine bir ay kaldı sanırım değil mi? Şu sıralar filmleri izlemeye odaklansam iyi olacak :D Dün akşam The Shape of Water'ı izledim, ondan önce Coco. Şimdi de sırama bu filmi koyabilirim, çok merak ettim :)

    Doğum gününüz de kutlu olsun, nice güzel yaşlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok film var ki bitirimeyeceğiz sanırm, ne yapalım olduğu kadar.
      Teşekkürler kutlamanız için ve çok sevgiler...

      Sil
  4. doğumgünün kutlu olsun, nice güzel seneleree :))
    etamin güzel bir şey, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim dileklerinize.
      Etamin güzel de çok ağır ilerliyor, neyse çeyiz olacak değil ya, bittiği zaman da gelir elbet.
      Sevgiler...

      Sil