.

.
.

17 Mayıs 2012 Perşembe

ORADAN BURADAN


-"Tirza" sonunda bitti. Elimde bu kadar oyalanmaması gerekirdi normalde ama araya başka etkinlikler, başka işler karışınca uzun sürdü biraz okumam. Genellikle uyumadan önce okuduğum için dün gece rüyama bile girdi. Çarpıcı bir kitap, etkiledi beni. Genelde tüm okuyanlar beğenmiş, benim de başına yerleşmese de listeme dahil oldu. Kahramanların hiçbirini sevmedim, hatta çoğundan tiksindim. Tüm kahramanlarını sevmediğim bir kitabı sevmek de ilginç bir deneyim oldu. Yaşı ilerlemiş, sıkıcı bir yaşamın içindeki bir babanın çok sevdiği kızıyla olan ilişkilerini konu alan ve sayfalar ilerledikçe katmanları açılıp şaşırtan, yönü değişen bir ilişki bu. Bu blogun sahibesi tarafından tavsiye edilir, okuyup okumamak, beğenip beğenmemek sizin elinizde.

-Dün otobüste giderken gözüm bir fırının vitrinine takıldı, şöyle bir ilan vardı: "3 tane sosyete poğaçası 1 lira". Sosyete poğaçası nedir, gören-bilen varsa insaniyet namına beni aydınlatsın.

-Bir başka ilanı da geçen gün mezarlığın karşısına dizilmiş, defin malzemeleri satıp cenaze işleri yapan dükkanlardan birinde gördüm: "Mezarlarınıza maddi ve manevi bakım yapılır". "Haydi maddiyi anladık, çiçek dik, toprak kabart, ot ayıkla falan da manevi ne" diye düşünürken açıklamasını gördüm altında. Dua imiş. Yahu ölülerimize dua için de taşeron mu kullanacağız artık, kendimiz bulunduğumuz yerden dua edip yollasak yolda trafiğe mi takılır? Ne garabettir anlamadım.

Neyse çenem düştü, daha fazla konuşmadan gideyim ben. Haydi kalın sağlıcakla...

25 yorum:

  1. Şarampolü geçtikten sonra o fırın, biliyorum. Önünde durmak kısmet olmadı hiç, olsa inip soracağım. Tereyağlı filan mı acaba?

    YanıtlaSil
  2. Sosyete poğaçası ,bildiğimiz pastane pağaçası,fırınci afilli olsun diye yazmış herhalde Leylak Dalı'm,sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı merak ettim...
    bu arada çok güldüm mezarcı yuh diyorum:):)
    ne günlere kaldık...

    YanıtlaSil
  4. hah hah hah manevi bakım
    çok güldüm
    valla tarfiğe takılmaz edelim evimizden duamızı
    .içek bakımı için tutulanlar bile su dökmekten aciz
    hiç önermem :)))

    bayıldım fotoğrafa kırmızılar içimi açtı
    sevgiler
    öpücükler leylağım

    YanıtlaSil
  5. Kitabı aldım ama okumadım, karşıdan bakışıyoruz şimdilik,o kadar çok birikti ki kitaplar. Sıra gelecek elbette. Merak ediyorum ama.

    Ege kasabalarında çiğdem/ayçekirdeğine bir ara sosyete çerezi derlerdi o geldi aklıma.

    :)

    Maddi manevi bakıma ne demeli. Mezarlıklar aslında ilgiye çok muhtaç hiç değilse yılda bri gidip sevdiklerimizin ne durumda olduğuna bakmalıyız. Belediyeler çok iş bitirici ziyaret edilmeyen mezarların akıbeti yürek burkucu olabiliyor. Ama manevi bakım ne kadar itici ve çirkin durmu ş orada. ver parayı unut gitsin der gibi baştan savarcasına geldi, yapanın da yaptıranın da haline anlam vermem çok zor. :(

    Dua içinden geliyorsa gidersin ya da oturduğun yerden edere yollarsın, ya da yanına bir hoca alır gider mezar başında okutursunuz enim bildiğim. Ölülere saygının bu hale dönmesini çirkin buldum ve yadırgadım doğrusu. Ama her yerde görülebilecek bir şey bu.

    YanıtlaSil
  6. Bak ben sana tarif ediyim sosyete poğaçası nasıl yapılır, diycem ama nedir o bilmiyorum. Acep sosyete mantısı ile bir akrabalığı var mıdır?
    Mezarlıklara maddi bakıma gelince... Acaba sen internet üzerinden köyün mezarlığında mezar taşına tıklayınca Fatiha okunmaya başlaması hizmetini de duymadın mı, diye düşünmeden edemedim.
    İnsanlar yaratıcı ve girişimci Leylak'cım. Bu akılları daha faydalı şeylere kullanabilsek daha iyi ya... olsun.
    Tirza bitti... Şimdi sırada ne var?

    YanıtlaSil
  7. Yurdum insanı işte.
    Yaratıcılığı atmosferi geçti :) Manevi bakım demek :D

    YanıtlaSil
  8. İlk defa duydum sosyete poğçasını.... Ne insanlar var ve satış politikaları da nasıl ilginç.. :))
    Bu kitabı başka bir blogda daha gördüm ve listeme ekleyeceğim.
    Teşekkürler. Kahvenizde afiyet olsun ablacım. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
  9. Ahahhaha manevi bakım kopardı :D

    YanıtlaSil
  10. 16 dersin 3ünden kaldım :(( size niye söylüyorum bilmiyorum ama canım sıkkın .Offf :(((

    YanıtlaSil
  11. Ashley,
    16 derste 3 çok değil bence, sıkma canını, verirsin nasılsa. Yeter ki sağlığın yerinde olsun, geri kalan herşey hallolur. Hem bak tatil de geliyor; annen, deniz, güneş, memleket havası iyi gelir sana, enerjin artar, çalışır, geçersin. Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  12. Sis,
    Valla beni de kopardı. Annem "hap yap, para kap" derdi, o hesap olmuş:)

    YanıtlaSil
  13. Gülşah,
    Sağol canım. Her iki durum da çok abuk geldi bana ama daha neler görürüz kimbilir. En azından gülecek birşey çıkıyor işte:)
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. Cessie,
    Atmosferi bile deleriz bu gidişle:)

    YanıtlaSil
  15. Selgin,
    Çok meraktayım gerçekten, birgün uğrayıp alıcam o poğaçayı, bakalım ne menem şeymiş:)
    Mezar işine gelince, senin yazdığın da iyiymiş, of ya of, neler yapıyor insanlar akıl almıyor.
    Şimdi hafif birşey alayım araya diyorum, sonra da senin Dekameron'a başlayacağım.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  16. Vladimir,
    Bende de muhtelif kitap kuleleri yığılı. Gözüm doymadığı için biri bitmeden diğerini alıyorum. Bu ara hızlandırdım ki Ankara'ya gitmeden kulenin biri bari erisin:)
    Mezarlık işini hiç sorma, ne şekilde saçmalayacaklarını şaşırdı insanlar artık para için...

    YanıtlaSil
  17. Mavianne,
    Hakikaten çok saçma ya, ben maddi bakımın bile yapıldığına şüpheliyim bir de manevisi çıkmış, daha neler göreceğiz bakalım.
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  18. Seda,
    Evet ilginç bir kitap, tavsiye ederim.
    Diğer konu trajikomik esasen...

    YanıtlaSil
  19. Nehire,
    Kimbilir, bir anlam veremedim gerçekten:))

    YanıtlaSil
  20. Bir Kadın,
    Ben bunu 100.yıl üzerinde gördüm, belki de şubesidir ya da Antalya'da sosyete poğaçası diye birşey moda oldu biz kaçırdık:)) Denemeli bari...

    YanıtlaSil
  21. Sosyete mantısı gibi yufkadan peynirli olması lazım bende ilk defa duydum .

    YanıtlaSil
  22. :)))gül, gül bir hal oldum...sosyete poğaçası ve mezar meselesi ne garipmiş yahu!hiç duymamıştım ben de ama en çok verdiğiniz cevap beni güldürdü:)))

    Kitabı ben de merak ediyorum ama biraz gerilim gibi de geldi, öyle mi?;)

    YanıtlaSil
  23. Baykuş Gözüyle,
    :)))
    Hakkaten komik ama ya:)
    Kitap gerilim değil ama insanı rahatsız eden bir yanı var. Buna rağmen okunmalı diyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Mevdoş,
    Valla merak ediyorum, gidip alacağım en sonunda, bildiririm o zaman ne olduğunu size:)

    YanıtlaSil
  25. :))))
    Trfiğe takılmış demek ki... :))
    Valla daha neler neler çıkar bilinmez yurdum insanından..
    Sosyete poğaçasını sosyete olmadığımız için mi bilmiyoruz ki??
    :))Özlemişim senin yazılarını sevgiler,aaa afiyet olsun kahve harika, bol köpüklü..

    YanıtlaSil