.

.
.

4 Ağustos 2009 Salı

BİR FİLM: GOOD BYE LENIN!


Yaz başından beri film izlemişliğim yoktu. En son sinema filmimi Mayıs ayında izlemiş, çeşitli nedenlerle kaçırdığım Oscar filmlerini ise arka arkaya DVD lerinden seyretmiştim. Kışın elime geçen bu filmi ise her gittiğim yere yanımda taşımış ama izlememiştim, nihayet bugün "Vakittir" dedim ve geçtim başına. Övdükleri kadar varmış, çok beğendim, keşke sinema salonunda seyredebilme imkanım olsaymış.

Film Doğu Almanya'da, Berlin Duvarı'nın yıkılmasından önceki ve sonraki dönemlerde geçiyor. İnançlı bir sosyalist olan Hannah kocasının Batı'ya kaçmasından sonra bir yandan iki çocuğunu büyütürken bir yandan da gönülden bağlandığı ideoloji için savaşım vermektedir. Duvar'ın yıkılmasından bir süre önce oğlunu yönetim aleyhine katıldığı bir gösteride görür ve kalp krizi geçirip uzun sürecek bir koma haline geçer. O derin uykusunu uyurken ülkede çok şey değişir, sosyalist sistem çöker, Duvar yıkılır, kapitalist düzene geçiş başlar. Aylar sonra komadan çıktığında ise doktoru heyecan ve üzüntüden uzak kalırsa kısa bir süre daha yaşayacağını söyler. İşte oğul Alex bu andan itibaren insanüstü bir çaba gösterip ideolojisine derinden bağlı annesine ülkedeki değişimi hissettirmemek için binbir çeşit oyuna başvurur.

İnsanı bir yandan hüzünlendirirken bir yandan güldüren, geçmişi sorgulatan, kıyaslamalar yapmaya iten duru, sade, akıcı bir film. Annenin, kaldırılan Lenin heykelinin helikopterle götürülüşüne şahit olduğu sahne ise filmin en can alıcı yeri, tam anlamıyla 12 den vuruyor.

"GOOD BYE LENIN!" 2003, Alman yapımı bir film, yönetmeni Wolfgang Beckerrol, filmin parlayan yıldızı ise oğul Alex'i oynayan Daniel Bruhl. İzleyin; hüzünlenin, eğlenin, düşünün, pişman olmayacaksınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder