.

.
.

18 Nisan 2013 Perşembe

FÜRUZAN'LA BAŞBAŞA

 

Nasıl ani bir hareket yaptım da bu hale getirdim bilmiyorum ama fena halde tutulmuş bir bele sahibim şu anda. Alıştığım biçimden bir santim oynasam cereyan çarpmış gibi oluyorum. Bu halde dışarı çıkamayınca ıhlaya-tıslaya birkaç kitaplık rafı düzenlemesi yaptım. Farklı raflara -yayınevi nedeniyle-serpiştirilmiş Füruzan'larımı bir araya topladım ilk olarak. İyice eskimiş, en az otuz yıllık ilk baskıları sevip okşadım. Aynı kitapların farklı baskılarını yanyana koydum. "Kırkyedililer"e bakıp hüzünlendim.  YKY'den çıkan "Toplu Öyküler"i başucuma yerleştirdim. İlk göz ağrım "Parasız Yatılı"nın iç sayfasındaki imzalı ithafı tekrar okudum. "Edirne'nin Köprüleri"nin olduğu sayfayı açıp "Hala Adile"ye bir selam yolladım. "Sevda Dolu Bir Yaz"ı okuduğum, ruhen ve bedenen dibe vurduğum o tatsız yazı hatırladım. İkinci kez okumak istediğimde aynı baskıyı elime almaya çekinerek yeniden edindiğim ikinci baskıya gülümsedim. Ve sonra "Sesli Edebiyat" sitesini açarak Sema Aybars ve Mazlum Kiper'in sesinden "Taşralı" öyküsünü tekrar dinledim. Son cümle:
"Hemen bir kekik kokusu uydurdum uzaktan gelen. Sonra da ağlayacağım."

Not: "Sesli Edebiyat Eserleri" sitesinde ünlü öykücülerin eserlerinden örnekler tiyatro sanatçılarının sesinden son derece güzel seslendirilmiş. İlginizi çekerse linki: http://archive.org/details/SesliEdebiyatEserleri

9 yorum:

  1. Füruzan işte... Nasıl değerli bir kadındır.

    YanıtlaSil
  2. Hocacım öncelikle geçmiş olsun...

    Füruzan' ı son günlerde tanıdım ben de Lodoslar Kenti ile ve hayran oldum ona. Benim için de karıştırın şu sayfaların içini ne olur. :) Yazın gelmesi ve kitaplara dönmek için nasıl sabırsızlanıyorum...

    Sesli öyküler için ayrıca teşekkür ederiz.

    Ta içimizdesiniz,

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. füruzan'ın 47'liler kitabını okumayabaşladım hafta sonu.. güzel gidiyor.. sesli edebiyatı duymuştum daha önce dede korkut hikayesini severim

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun...
    artık şundan eminim insan hayranı olduğu yazarlarla tanışırken hazırlıklı olmalı ya da mümkünse hiç tanışmamalı... kitaplarından aldığın haz ya da mutluluk kadar mutlu olamıyor insan... mesela füruzanla birlikte fotoğrafımı çerçeveleyip kitaplığımdaki füruzan köşesine koymak baktıkça mutlu olmak isterdim... oysa baktıkça o günkü halini anımsayacağım... dilerim her vakit öyle değildir de bana denk gelmiştir... ya da öykülerinde duyarlı bir yürek bulduğum yazarın ta kendisinde o yüreğin aynısını bulmam gerekliymiş gibi bi hayalle yaşamamalıyım ben...

    YanıtlaSil
  5. leylağım çok geçmiş olsun
    aman dikkat et beline
    en iyi gelen dümdüz yatmak

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun Leylak'cım; dikkat et kendine ...

    YanıtlaSil
  7. çooook geçmiş olsun.
    ben de çok severim okuduğum kitaplara bakmayı, onlara tekrar geri dönmeyi. hele o kitaplığın önünde geçirilen zamanlar çok keyiflidir, biraz ondan biraz bundan. bir de yeni bir kitaba başlarken hangi kitap olsun diye kitaplıktan bir sürü aday seçerim, o zamanlar çok keyifli öyle böyle değil:p

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun Leylağım en kısa zamanda düzelmeni dilerim...
    Verdiğin link'i çok beğendim, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil