.

.
.

1 Temmuz 2023 Cumartesi

İYİ Kİ DOĞMUŞSUN BLOG / 1 TEMMUZ

Sabah Ekmekçi Kız sisterimin güzellikleri yazdığı blogunda  Ekmekçi Kız'ın 17 yaşına girdiğini okuyunca birden hatırladım. Benim Leylak Dalı da 14. yaşına girmiş meğer bu ayın başında. Ne ayıp, ne ayıp, diz protezlerinin bile doğum gününü kutlayan ben bunca yıl şahsıma terapi hizmeti görmüş, bir çok dost kazandırmış, ufkumu açmış ergen blogumun doğum gününü unutayım, yazıklar olsun bana. Gecikmeli de olsa bir doğum günü postuyla gönlünü alayım bari canımın için blogumun, güneşi görünce coşan sardunyamı da doğum günü armağanı yapayım:


2009 yılıydı, annemi kaybedeli ve emekliye ayrılalı çok olmamışken, bilgisayarla birbirimize epey ısınmışken, Antalya'nın yaz sıcaklarında nasıl vakit geçirsek derdine düşmüşken birdenbire "Neden benim de bir blogum olmasın?" fikri kafamda canlanıvermişti. Blogların en verimli çağıydı, ne Instagram vardı henüz, ne Twitter, ne TikTok, ne Reels videoları. Facebook yeni yeni hayatımıza giriyordu. Tek yaptığımız msn'den birbirimizle chatleşmekti. Bir sürü blogu takip ediyordum ve çok zevkli geliyordu. 6 Haziran'dı, geçtim bigisayarın başına ve Leylak Dalı blog hayatına ani bir giriş yaptı. İlk postum Hoşgeldim adını taşıyordu ve 7 yorum almış, pek sevinmiştim. Oysa yorumlardan biri kız kardeşimden, biri bir reklam blogundan, bir diğeri bloglararası bir yarışma sitesinden geliyordu. İçlerinden üçünün kendi blogları vardı-ki artık üçü de yok blog aleminde ya da belki var benim haberim yok-birini takip ediyordum, diğer ikisi sanırım tesadüfen görmüştü. Olsundu, yine de sevinmiştim 😃 O hızla ikinci bir post girmiştim, konu kâdim yazarım Füruzan 😊 Başlık resmim bir arkadaşımın çektiği leylak fotoğrafı idi, ilk postun altında ona da bir teşekkür yollamıştım. Ne yazık ki artık aramızda değil sevgili Sevim, bu vesileyle onu da anmış olayım. 

İlk takipçiler, ilk yorumlar, giderek artan izleyici sayısı, giderek yetkinleşen yazılar derken bugünlere geldik. Şu hayatta yaptığım için çok mutlu olduğum, asla pişmanlık duymadığım işlerden biridir bu blogu açmak. Bana çoğuyla yüzyüze de gelip dost, kardeş, hatta kanka olduğum pek çok arkadaş kazandırdı.  Keşke ilk zamanlardaki canlılık devam etseydi ama insanoğlu kolayı seviyor, uzun yazıları okumaktansa bir fotoğrafa bakmak daha cazip geliyor. Instagram, Twitter ve diğerleri blogların pabucunu dama attı ama benim gibi inatçı bir azınlık hala devam ettiriyor blog yazılarını, çok da iyi ediyorlar. Dilerim uzun yıllar sürer bloglarımız ve blog dostluğumuz. Bayramı da bitirirken ergen blogum ve ben hepinize sevgiler yolluyoruz...


29 yorum:

  1. Nereden nereye.. ben de yazıyorum 2008'den beri ama sayısız blog açıp kapadığım için, böyle sizler gibi kutlayacak tarihlerim yok :) Ama iyi ki varsınız, ne olur hep var olmaya da devam edin.. Büyük zevkle okuyorum, okuyacağımdır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de hep var ol, iyi ki girdin hayatımıza...

      Sil
  2. Ben 2006-2018 arasında yazdım ama büyük kısmında, şimdi olduğu gibi, erişime kapalıydı. Oğlum için tuttuğum bir tür günlük gibiydi aslında. Hayatıma canım blog kadınlarımı soktuğu için minnettarım...
    Ekmekçimin verdiği gazla salgın sırasında yeniden başladım malum, iyi ki de başlamışım, sizi ve pek çok güzel insanı tanımama vesile oldu yine bu blog da :)

    YanıtlaSil
  3. İnatla devam eden azınlıktan biri de benim :) Neredeyse yaşıtmış bloglarımız, 13. yıldayım ben.
    Benim de iyi ki yaptım dediğim şeylerden biri, kaos çağında yaşarken tutunduğum bir dal blogum.
    Elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım uzun yıllar devam ederiz, sanırım hepimiz için terapi gibi...

      Sil
  4. 2008 doğumluyuz ve bu alemin bir ferdi olduğumuz için çoookkkkk mutluyuz... ama çokkkk. Bunca güzel arkadaşı, arkadaşlığı, dostluğu başka bir yerde bulamazdık diye düşünüyorum şahsen... Elbette hepimizin kadim arkadaşları, arkadaşlıklar var, ama bu alemin de bence özel bir avantajı var; normal yaşamda sınırlı sayıda insanla paylaşacaklarımızı burada -gerektiğinde- "fütursuzca" paylaşma olanağı ki bunun ardında da buradaki insan kalitesine, edinilen arkadaşlıklara sırt dayama gücü veren, içselleştirilmiş sağlam bir güven duygusu var. İyi ki varız yani:)

    Ve Sevgili Öğretmenimiz, varlığınız o kadar kıymetli ki.... Doğum günü kutlu olsun Leylak Dalı'nın, ışığı güç veriyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yaş büyük blog abisi Buraneros :)) Geç bulduk ama çok iyi oldu, ne güzel bir ekip oluşturduk şuracıkta. İnsan çoğu zaman yakınlarıyla bu kadar rahat paylaşamıyor duygularını. İyi ki varız, iyi ki varsınız. Güzel sözlerinize çok teşekkürler ayrıca...

      Sil
  5. Nice yaşları olsun Leylak Dalı'nın. Biz bize yeteriz. Yaşasın blog inatı.

    YanıtlaSil
  6. İyi ki doğmuşsun güzeller güzeli dost blog Leylak Dalı! <3
    Sen olmazsan Ankara tüm nostaljisiyle burnumuzda tüter miydi, o güzelim anılar olmasa geçmiş günler burnumuzun direğini nasıl sızlatırdı?
    Çok yaşa hep yaz sen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ekmekçim, iyi ki doğmuşuz diyelim. Hep yazalım, sağlıkla...

      Sil
  7. Bende emekli olunca başladım, bazen kapayayım diyorum, kıyamiyorum. Kutlu olsun blog doğum gününüz, keyifle okuduklarimdansiniz. Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapamayın lütfen, bloglar kapanınca insan bir dostu kaybetmiş gibi oluyor, yazmasanız bile varlığınızı bilmek yetiyor. Çok teşekkürler, çok sevgiler...

      Sil
  8. Zevkle okuduğum bir blog umarım hep devam eder

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, niyet öyle bakalım zaman ne gösterir...

      Sil
  9. Merhabalar.
    1 Temmuz sizin blog doğum gününüz herhalde. Önce blog doğrum gününüzü kutlar, sağlıklı, mutlu ve huzur içinde daha nice bloglu seneler dilerim. Demek 14 yıldır blog hayatındasınız, sizi tebrik ederim. 2007 yılından beri benim de açıp kapattığım bloglarım oldu. Hatta önceleri "blogcu.com" adresli yerli bir blog platformu vardı ve bizler ilk olarak önce orada başlamıştık bloglamaya. Daha sonraları bu blogcu.com tadını kaçırmaya başlayınca bizler de Blogspot'u keşfedip buraya gelmiştik. Şimdi blogcu.com kapandı ve oradaki dosyalarımız da tamamen yok oldu gitti. İnşAllah Blogger aynı şekilde davranmaz da bloglama faaliyetini sürdürür. Milliyet Blog'da kapandı, sadece oradaki yazılarımız, yorumlarımız hala orada yayında, hiç bir üye sayfasına bile girip herhangi bir şey yapamıyor, sadece girip seyrediyoruz.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Recep Bey, blogspot kapanmasın diye duacıyız. Belli mi olur, şurada bir grup insanız birbirimizin halinden anlayan. Terapi merkezi gibi burası. Selamlar...

      Sil
  10. Nice 14 yıllara <3
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  11. nice senelere. özellikle uzun yazılarınızı okumak çok zevkli hep yazın biz okuruz. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu ediyor böyle yorumlar, sağolun. Devam diyoruz o zaman...

      Sil
  12. Hepinize güzel dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum, dilerim nice yılları birlikte geçiririz...

    YanıtlaSil
  13. Şahane! Nice mutlu yıllar, güzel yazılar olsun! :)
    Aynı yıl açmışız Nurşen Hocam. Benim yıldönümüm de ağustos ayında ama ben çok salaktım yahu:) Kendi kendime takılıyordum, yazıp çıkıyordum:) Fakat ben de sizin gibi en rahat ettiğim mecra olarak görüyorum burasını.
    Sevgiyle kucaklıyorum sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sezercim, ya kendine niye salak diyorsun, bir tanesin sen. Hep sürsün bloglarımız, dostluğumuz, çok sevgiler...

      Sil
  14. Vay canına umarım daha uzun yıllar okuruz bu güzel blogu. :)

    YanıtlaSil