.

.
.

28 Haziran 2024 Cuma

SERGİLER, GÜNAHLAR, FİLMLER VS / 28 HAZİRAN

 Ankara'daki ikinci haftam iki etkinliğe ev sahipliği yaptı, üçüncüsü yarın, onu bilahare yazarım. Ara sıra "Biletini Al" sitesini kurcalıyor ve işime gelen, günü saati denk düşen bir faaliyet var mı diye bakıyorum. Cermodern'de gerçekleşecek bir sergi çarptı gözüme, adı "7 Zamansız Günah/Hieronymus Bosch Dijital Sergi Etkinliği" idi. Nedir, nasıldır ararştırırken kız kardeşe sordum, meğer o gitmiş, ilginç olduğumu ve gitmemi söyledi. Ben de Bilgeninannesi'ne teklif ettim, ok. dedi, aldık biletleri. Öncesinde yemek yiyip kahve içtik, diz protezlerimin 3. yaşı şerefine bir dilim pastayı paylaştık, fazlası bünyeye zarar, sonra da atladık taksiye Cermodern'e dedik. Direksiyondaki genç şoför demez mi, "Orası neresi?" diye, hiç gitmemiş. Tarif etmesine ettik ama arkadaş biz taksi sürmedik ki ömrümüzde, bize yaya yolu tarif ettir. Bir sürü ters yola girdi çıktı, neden sonra akıl ettim de navigasyonu açtırdım, uyanık mıydı, saf mıydı bilemedim. Neyse bu uzun ve maceralı yolculuk sonucunda ulaştık Cermodern'e. İki misli fiyata aldığımız birer şişe suyu dikip sergi saatini beklemeye başladık.

Hieronymus Bosch 15. ve 16. yüzyıllar arasında yaşamış Hollandalı bir ressam. Pek çok eserinin yanısıra "Dünyevi Zevkler Bahçesi" ve "Yedi Ölümcül Günah" tabloları en ünlüleri olarak biliniyor. Sergi de bu tablolardan ilhamla hazırlanmış. Bosch'un tablolarına çağdaşı ressam Brughel'in şiirleri de eşlik ediyor. Kibir, şehvet, haset, oburluk, açgözlülük, tembellik ve öfkeden meydana gelen, güncelliğini günümüzde de koruyan 7 günah Bosch gibi resim yapabilmek üzere eğitilmiş yapay zeka tarafından bugüne uyarlanmış, dijital ortama aktarılmış. Bu ön bilgileri aldıktan sonra sergiyi izleyeceğimiz salona alındık. Soğutma sistemindeki arıza nedeniyle fırından hallice salonda buram buram terler dökerek seyre başladık. 


Karartılmış salonda önce zeminden tavana yükselen görüntülerle Bosch'un resimlerini izledik. Sonrasında Bosch'un resimlerinden hareketle yapay zeka tarafından gerçekleştirilen "7 Zamansız Günah" görüntüleri yansıtıldı duvarlara. 


Kibir


Şehvet


Haset


Oburluk


Açgözlülük


Tembellik


Öfke

Esasen çok ilginç bir sergiydi lakin salonun aşırı sıcaklığı, yeterince ön bilgi verilmemesi, görüntülerin çok çabuk değişmesi arzu ettiğimiz verimi almamamızı engelledi. Yine de dahil olduğum için memnunum. Alttakiler de çekebildiğim, Bosch'un yine yapay zeka tarafından günümüze uyarlanmış bazı tabloları:




Bu yapay zeka bizim fena halde canımıza okuyacak gibi geliyor ama hadi neyse 😂

Haftanın ikinci etkinliği Başka Sinema kapsamında, uzun zaman sonra sinemada izlediğim bir film oldu: "Sheyda/Şeyda". Avustralya yapımı bir film ama İran'lı bir kadının yaşadıklarını anlatıyor. 


Boşanmak istediği baskıcı kocasının zulmünden kaçıp kızıyla birlikte sığınma evine yerleşen Şeyda'nın öyküsüydü film. Görüntüler çok tanıdıktı, olay eğitim amacıyla geldikleri Avustralya'da geçiyordu, salondaki herkes kadındı ve bazı sahnelerde aynı tepkileri vererek izledik. Denk gelirseniz kaçırmayın derim...

Hafta sonunuz keyifle gelsin...






5 yorum:

  1. Gerçekötesi devirin gerçekleri..... Ben sevmiyorum bu "retouched" işleri. İlk başlarda zaten kötüydü ama ilk başlar daha ancak 2-3 sene, bu kadar kısa zamanda bu kadar geliştiyse, 15-20 seneye durumu düşünmek bile istemiyorum. brrrr....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevmiyorum, üstelik fena halde ürküyorum. Hiç bulaşmadım bu sergi dışında, o da benim işim değil zaten :))

      Sil
  2. 7 isimli Brad Pitt filmi vardı,bu yedi günah konulu gerilim polisiye hoştu.ben seviyorum dijital sanatı x'te takip ettiğim bir sanatçı var çok hoş işleri var.bakmak isterseniz https://ecigiart.myportfolio.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları güzel gerçekten ama üstte de yazdığım gibi ürküyorum biraz bu yapay zeka olayından. Umarım iyi amaçlarla kullanılır...

      Sil
  3. Büyük şehirlerin tek özlenesi yanı, sergilere, sinemaya gitme imkanı. Keyfini sürün. :)

    YanıtlaSil