.

.
.

17 Kasım 2021 Çarşamba

YÜRÜYELİM ARKADAŞLAR /17 KASIM

Kendi kendime en azından 2 günde bir yürüme kararı almıştım, şimdilik başarıyla uyguluyorum, havalar soğuduğunda ne yaparım, onu da o zaman düşüneceğim. Bunu yapan kaç kişi kaldı bilmiyorum ama o sayıya ben de dahilim. "Nedir o?" diyeceksiniz, cevap veriyorum: "Fotoğraf tab ettirmek". Çektiğim fotoğrafların bilgisayarda kalmasına gönlüm razı olmuyor. En güzellerini seçip tab ettiriyor ve albümlerde muhafaza ediyorum. Umarım bir gün bu dünyadan çekip gittiğimde geride kalanlar fotoğraflarımı bit pazarına satmazlar 😄 İşte dün de sokağa çıkma bahanem bu idi, fotoğraf tab ettirmek. 

Fotoğrafçıya gidip flash disce yüklediğim fotoğrafları teslim ettikten sonra canım falezlere doğru yürümek istedi. Konyaaltı Caddesi'ne çıktım ve Varyant'a doğru yürümeye başladım. Hava tam anlamıyla limonata gibiydi, hatta biraz sıcak bir limonata. Karşıya geçtim ve çimenlik alandan yürümeye başladım. Falezlerin üstüne kurulmuş parkta beni korkutan bir obruk vardır, parmaklıklara dayanıp seyrettim bir süre, sonra fotoğrafladım:


 Evet o siyahlık bir mağara, güneş o kadar yoğundu ki fotoğrafta parlama ve gökkuşağı oluşmuş. Sonra yürümeye devam ettim:

Bulutlar pamuk şeker gibiydi, insanlar ağaç diplerine yayılmış güzel havanın keyfini çıkarıyorlardı. Devam ettim yürümeye, begonviller açmaya devam ediyor burada. Bırakın begonvili, yere düşen yaprak bile yok, hala yaz sanki. 




Böyle ebrulisini uzun zamandır görmemiştim. Ben fotoğraf çekmeye çabalarken, üstte kalan caddeden iki kadının da dikkatini çekti renkleri, hatta bir dal kesip yanlarında götürdüler, bahçelerinde üretmeyi deneyecekler. "Çalıntı çiçek güzel tutar" diye bir laf vardır, umarım öyle olur 😃

Yürümelere doyamadım iyi mi, eşimi aradım, ilerideki bir cafede buluşmayı önerdim, kabul etti. Fotoğraf çeke çeke devam ettim yoluma. 

Antalyalılar bilir, burası Varyant. Devamında Beachpark'a, Konyaaltı Plajları'na ulaşırsınız. İleride gördüğünüz yüksek yapı asansör. Falezlerin üstündeki parktan-ve bitişiğindeki otellerden-sahile rahat ulaşabilmek için yenilerde yapıldı. Önceden sarmaşıklı, kameriyeli, çok hoş ve fakat fena halde merdivenli bir iniş vardı. Güneş o kadar yoğundu ki bu yönden çekmek istediğim tüm fotoğraflar karanlık çıktı.

Şöyle bir tak yapmışlar seyir terasına. Sağlı sollu iki direğine bitkiler ekilmiş. İlk kez gördüğümü belirteyim, en son geçen yıl Nisan ayında gelmiştim, onu da belirteyim 😃 Ah bu pandemi, ah bu dizler! İnsanlar bunun altına geçip tuhaf pozlar vererek fotoğraf çektiriyorlar, lakin dediğim gibi güneş yüzünden çoğu fotoğraf karanlık çıkıyor. Şunun gibi, ki üzerinde epeyce oynadım:

Tuhaf bir peyzaj düzenlemesi yapılmış, şu önde gördüğünüz astronot başlığı gibi kürelerde aralıklı olarak boşluklar var, oralara ne olduğunu anlamadığım ama süs lahanasına benzettiğim bitkiler ekilmiş. Bu arada belirteyim plajlarda çok sayıda denize giren vardı, hava da gayet müsaitti.

Yönümü doğuya dönüp güneşi arkama aldım, böylece doğru dürüst fotoğraflar çekebildim:

 Bakınız, o çiçek ekili küreler ve Antalya yazısının olduğu takın bitki ekili direkleri burada daha net görünüyor.

Tesbih ağacı şahane bir bitki, yazı ayrı-kışı ayrı güzel. Baharda mis kokulu, leylağa benzeyen mor çiçekler açıyor yeşil yaprakların arasında, bir adı da Hint leylağı zaten. Kışın da böyle top top tohumlar (meyveler?) veriyor. Bu toplardan tesbih yapılıyormuş, o yüzden tesbih ağacı deniyor. İleride görülen falezin üstünde şahane manzaralı bir cafe-restoran var. O ağacın altında çok oturmuşluğum, çay-kahve içip dostlarla sohbet etmişliğim vardır. 

Ben tesbih ağacı, falezler, çiçeklikler derken eşim geldi, zaten epey yorulmuştum, yeni açılmış bir cafe-bistroya attık kendimizi. Ben şu manzaraya bakarak kahvemi içtim:

Beyim çayını Bey Dağları'na bakarak yudumladı 😄

 
Hava hafiften serinlemeye başladığında kalktık, evin yoluna vurduk kendimizi. Bu sefer taze kurutulmuş bir demet adaçayı eşlik etti dönüş yolunda bize. Tadı kolonyayı hatırlatsa da ne zaman kendimi keyifsiz hissetsem içtiğimde rahatlatıyor.

Galiba yürüme konusunda şeytanın bacağını kırıyorum. Kendime yine bir 🧿, sizlere de sevgilerimi bırakayım.











20 yorum:

  1. ay ne güzel, sabah derse girmeden bir Antalya turu yapmış oldum sayenizde öğretmenim :)
    bu arada fotoğraf tab ettirengillerin son temsilcilerinden biri de benim :) ben de sizin gibi en güzelleri ve o yılı tanımladığına inandığım bir seçki yapıp bastırıyorum fotoğrafçıda. içime sinmiyor bilgisyarın derinliklerinde kalmaları. sonları hayr olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim kendime tabettirme seven bir arkadaş bulduğuma, zira bunu duyan çoğu kişi gülüyor bana ne gerek var diye :) ama işte o birikenler ne olacak sorunsalı var bir de :)
      Dilerim bir gün o Antalya turunu birlikte yaparız...

      Sil
  2. Bir nazar boncuğu da ben bırakmak istiyorum. Sizinle beraber gezdim sanki, tuhaf peyzaj düzenlemesine şaşırdım. Manzaraya daldım. Yazılarınızın su gibi akıp gitmesini çok seviyorum ve Antalya'ya taşınma fikri çık aklımdan. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldım kabul ettim o nazar boncuğunu. Antalya'ya taşının bence ama yazın kendinizi atacak serin bir yer ayarlayıp öyle taşının :))))

      Sil
  3. Canım Leylak Dalı, bırakma, hep yürü.. O ebrulî begonvilden bizim Ege bahçemizde de var..dı. Ağlamak istiyorum öyle bir budama yapmış ki biri (kim olduğunu da bilemedik bazı insanlar bizi evlat mı edindiler nedir, gelip bahçemize bakıyorlar ama kendilerini kaptırıyorlar, kes demesek de kesiyorlar sinir oluyorum..) Ağaç şeklindeydi, yoldan geçen durur fotoğraf çektirirdi, aynı dalda pembe beyaz hattâ aynı yaprakta böyle ebrulî... Ay fena oldum halbuki güzel şeyler yazıyordum değil mi :))
    Yani yürüyelim evet, böyle alkımların, puslu dağlara karşı falezlerin üstünden güneş batımlarının fotoğraflarını da çekelim. Şahanesin, Antalya da şahane <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niyetliyim Cerencim, 2 gün diz dinlendirme 1 gün yürüme şeklinde devam etmeye bir aksilik olmazsa. Bu ağaç budamaları beni de çok üzüyor, baharda benim balkon çınarını bir doğradılar oturup ağladım. Bir daha iflah olmaz sandım ama Ankara dönüşü coşmuştu. Bilen biri yaparsa budama iyi oluyor ama eşeklemesine yapınca hayır gelmiyor.
      Dilerim bir gün birlikte dolaşalım o güzel manzaralı yerleri...

      Sil
  4. Çok alkış, çok aferin, çok maşallah! :))
    Leylakcığım, güç kuvvet ve enerji diliyorum. Ohh diyorum her seferinde. :)
    Antalya sonbaharı nefis, bayıldım fotoğraflara. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ekmekçim canım, beni motive ediyorsunuz hep birlikte. Şule ve Ceren'e de yazdım, bir gün hep birlikte tadını çıkaralım o nefis Antalya sonbaharının...

      Sil
  5. Ço güzel olmuş yürümeniz kışında leslie yapabilirsiniz.Antalya yı ozledim sağolun resimler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de çok sağolun. Leslie için biraz erken, şimdilik ufak ufak yürümeye devam. Sevgiler...

      Sil
  6. Çok çok çok maşallah <3<3<3 O ağaçtan benim yeni ofisin önünde var herkese sordum adını bilemediydi, demek tesbih ağacıymış ha, yeni bir şey daha öğrettin bana, çok teşekkür ederim.<3 Havalar burda da halen yaz, bir an önce yağmur yağmalı ama bu sarı yaz da hep sürüp gitsin istiyor be insan <3<3<3 Çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Teslih ağacı Antalya'da çok fazla var, ben ağaç isimlerini bu şehirde öğrendim zaten. Yağmuru hiç sevmiyorum ama lazım. Kocam küresel ısınmayı benim yağmur sevmememe bağlıyor hahaha :) Bu aralar aynı senin gibiyim Ecehan, sağ kolum berbat ağrıyor, zamanında dikkatsizce yapılmış bir hareketten kaynaklı bir sıkıntı vardı, ameliyat sonrası dizi koruyayım dize kolun üstüne düşünce azdı. Bir yandan diz, bir yandan kol, bir yandan diş, nolcek bizim halimiz :))) Ben de öptüm...

      Sil
  7. Ben de fotoğrafları tab ettiriyorum. Ama internetten hallediyorum o işi. USB'ler bozulursa diye seçtiklerimi bastırıyorum:)
    Keyifli yürüyüşleriniz olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden başka tab ettirenleri öğrenince seviniyorum valla :)
      Sağol Sezercim, umarım bir gün birlikte de olur...

      Sil
  8. Oh içim açıldı fotoğraflara bakarken! Yürüyebilmenize ayrıca çok seviniyorum <3
    Ne güzel gittiğiniz yer :) Mağarayı merak ettim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, o obruk ilginç, falezlerin üstünde bir çöküntü alanı, kimbilir kaç yüzyılda oluştu. Antalya parklarının çoğu falezler üstünde kurulu ve çok güzeller, özellikle bu parkın bitki örtüsü de oldukça doğal.
      Sevgiler...

      Sil
  9. Ben de su pandemi öncesine kadar bastirirdim simdi dogru düzgün fotograf çekmediğim icin hepsi telefonda duruyor öyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni yeni başladım zaten çekmeye ve tabettirmeye :)

      Sil
  10. Yürümelere doyamayın inşallah emi? 💙 Çok sevindim Leylak Dalıcığım. O nasıl mevsim o nasıl çiçek ve doğa coşkusu öyle? Fotoğraflar içimi açtı. Başka memleketlerdeyiz sanki. Bit pazarında satılan fotoğraflara çok güldüm. Aklıma Oya Baydar’ın O Muhteşem Hayatınız geldi. Çok sevgiler🤗🌷🦋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay inşallah Leslicim :)Bu şehrin ilk ve sonbaharı (gerçi adeta yaz) gerçekten nefis ama yazın tabanları yağla kaç :)))
      Oya Baydar'ın pandemi başında yazdığı son kitabını okudum yazın, geriye bir şey kalmasın diye kedi koleksiyonu dışında her şeyimi dağıtıyorum diyordu. Gidip biz de bir şeyler mi istesek ki :)))
      Benden de sevgiler...

      Sil