.

.
.

18 Haziran 2023 Pazar

SULU İŞLER / 18 HAZİRAN

Ankara'da yazları geçirdiğimiz evimiz 60 yaşında bir teyze, (evlerin dişi olduğunu düşünüyorum) belki de daha fazladır, nüfusa küçük  yazdırılmıştır 😀. Sobalı sisteme göre yapılmış, odaları salona açılan ve nefret ettiğim buzlu camlı kapıları olan, hani şu Fransızca'dan arak salon-salomanje denilen türden içiçe salonlu, genişçe bir mekandı ilk taşındığımızda, yanisi tipik 60'lar Ankara apartmanlarından. Biz taşındığımızda ergenlik çağlarındaydı. Annem eski evin ışığına alışkın olduğu için ilk işi o camlı kapıları sonuna kadar açmak oldu, oh at koştur, hem de apaydınlık. Lakin iki aya kalmadan kış geldi ve tam ortaya kurduğumuz döküm Şakir Zümre sobamız, kok kömürüyle sürekli beslesek de o hangarı ısıtmaya yetmedi. Çaresiz kapıları tekrar kapadık, iç salonların loşluğuna boyun eğdik, hoş zaten Ankara'da kışlar hep loştur. Dışarıya bakan salonu da çamaşır kurutma amaçlı kullanmaya başladık. Zira o yıllarda berbat bir hava kirliliği vardı, sokağa çıktığımızda burnumuzu silsek mendilimize kurum akardı. O kapalı bölüme serdiğimiz çamaşırların korkuluk gibi donduğunu iyi hatırlarım, ne ağır geçermiş kışlar. Sonraları doğal gaz geldi, eve kat kaloriferi döşendi, sobanın pabucu dama atıldı. Camlı kapılar açılmaktan da öte yerinden çıkarılıp hurdacıya teslim edildi. Annemin istediği ferahlık ve aydınlık tekrar zuhur etti. 

Gel zaman, git zaman bizler gibi ev de yaşlandı, önce anne, sonra baba öbür aleme göçtü. Eşyalar eskidi, alt yapılar yıprandı, yılların yükünü çekemez hale geldi. Şunun şurasında 4 ay kalıyoruz, idare edelim dedikçe idare edilemez hale geldi. Bu sene Ankara'ya geldiğimizde daha arabayı otoparka sokarken rastladığımız alt komşu mutfaklarına su sızıntısı olduğunu müjdeledi. "Yerleşelim, bakarız icabına" dedik. Eve çıktığımızda tuvalet ve banyoda muhtelif yerler borulardan damlayan sular yüzünden pas içindeydi. La havle çekip iyi kötü yerleştik ve tesisatçı arayışına girdik. El mahkum tüm borular değişecekti. Neyse ki evimiz yaşlı ve muhafazakar bir teyze olduğu için boruların duvar içinden geçtiği modern döneme erişememişti. Tavana yakın giriş yerleri ve banyodaki bazı bölümler hariç dıştan ilerliyordu. "Duvar kırdırma yok" diye şart koşmuştum zaten, eğer o şekilde bir değişim olsaydı şu an meftaydım ve bu satırları yazamıyor olacaktım. Yemişim estetik görüntüsünü. 

Biz niyet edince aynı cephedeki üst ve alt komşular da apartmanın ortak hattının değişimine dahil oldular. Tesisatçı bulundu, iki ayrı pazarlık yapıldı. Daha iki-üç yıl öncesine kadar tam takım beyaz eşya alınabilecek fiyata bir rakam sunuldu, cüzdan çığlık atsa da "He!" dedik, geldi aşağıdaki:



Görsel: Buradan

Bizimki biraz daha tombul ve biraz daha keldi, Kurt Cobain'e benzeyen ustalar da görmüştük ama her zaman denk gelmiyor öylesi 😀 Mutfağa girdi ve uvertür olarak matkap sesiyle gösteri başladı. 

Tam 4 gün sürdü Su Savaşları abilerim, ablalarım. "Yandım Allah!" deme raddesine gelmiştim ki bitti şükür. "Batarken güneş  ardından tepelerin, arkalarında bir enkazla veda vakti gelir Teletabilerin, pardon tesisatçıların". 4 gün boyunca her akşam aynı enkazı saatlerce temizledim. Diyeceksiniz ki bıraksaydın, nasılsa ertesi gün yine batacaktı, işte o zaman evin içinde uçarak dolaşmak ya da bir koltuğa ilişip asla kalkmamak, yemek yememek, banyo ve WC'ye gitmemek gerekecekti. Ev 4 gün boyunca plaj gibiydi, kum-çakıl-taş ve toz evin dört bir yanında özgürce dolaştı. Boruları birbirine birleştiren ne nane bir makineyse kokusundan alerjim atak yaptı, duvarlar delinirken oluşan toz evin en ücra köşelerine yerleşti. Her akşam temizlemenin yanısıra dün nirvanaya ulaştım. Defalarca sildim, defalarca süpürdüm, defalarca toz aldım, yine oradan buradan kum, taş, derz ve alçı fışkırıyor. Ustamızın uzmanlık alanı iyiydi ama ciddi anlamda pis çalışıyordu. Yine de sempatik biri çıktı, zamanında gelip gitti, dediğimizi yaptı, eline sağlık dedik yolladık. Şu anda belimin ağrısı, ellerimin uyuşukluğu tavan yaptı, dizlerimi saymıyorum bile. Neyse bitti, kurtulduk. Umarım yaşlı teyzemiz bize yeni bir damar tıkanıklığı, taşikardi, tansiyon problemi çıkarmaz... 

21 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Tatlı teyzemixin ömrü uzun, sağlığı yerinde olsun 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, dilerim öyle olur, bir daha iş çıkarmaz bize, zira hasta oldum yatıyorum onca yorgunluğun üstüne...

      Sil
  2. Kolay gelsin Nurşen abla. İnşallah bundan sonra evde sorun çıkmaz.

    YanıtlaSil
  3. ay ay ay, geçmiş olsun öğretmenim. yorgunlukla başladı bu ankara seferi. güzelliklerle ve bol keyifle devam etsin inşallah. kocaman sarılıp öpüyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla günlerdir yorgunluktan perişanım Şulecim, sonunda yatağa düştüm, olacağı buydu. Sanırım üşütme, yorgunluk, alerji birleşti. 3 gündür serildim yatıyorum. Ben de sana sarıldım uzaktan uzaktan...

      Sil

  4. Sıkıntını anladım Leylakcığım. Sizinki kadar eski olmayan bizim evde benzer işler bir kaç sene önce yapılmıştı, bilirim.
    Şimdi sağlıklı günlerde keyifle oturun, yeni tesisatınızı güle güle kullanın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damdan düşenin halinden hesabı, biraz yaşı geçmiş evlerde oturanın tadacağı işler bunlar ama çok sıkıntılı işler. Umarım bu kadarla kalırız diyor, sevgiler yolluyorum...

      Sil
  5. Ama bitti ohhhhh... Geçmiş olsun, musmutlu günleriniz olsun 60'lık ama her bi yerlerine estetik yaptırmış genç ninemizle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitti de beni de bitirdi C'cim, hasta etti beni yatıyorum 3 gündür. Estetik bile değil vallah, sadece tedavi oldu bu, borular dıştan dıştan gidiyor gecekondu gibi :)))

      Sil
  6. Zamanında gelen bir usta az bulunur :)

    YanıtlaSil
  7. Ustanızın uzmanlık alanı iyiymiş ya bence pisliği de nazar boncuğu olsun Leylak Öğretmenim :) inşallah sizin hanım teyze bir süre daha arıza çıkarmaz da keyifle oturursunuz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok pisti Mimozam, mahvetti beni dört gün. Her akşam giderken "Yarın bu kadar kirlenmez Hocam" diyerek gitti, ertesi gün iki misli kirletti :) Sağol güzel dileklerine...

      Sil
  8. Geçmiş olsun:) İyi bir dinlenmeyi hak etmişsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Sezercim hak ettim ama hasta oldum yatıyorum bu sefer, çok yoruldum, cereyanda kaldım, alerjim azdı. Düşürdü yatağa. Sağolasın, sevgiler...

      Sil
  9. Merhabalar.
    Böyle eski evlerin arızaları ve sorunlarıyla uğraşmak gerçekten zor oluyor. Bizim de memlekette var böyle tek katlı müstakil bahçeli yaşlı bir teyzemiz. Ama çoğu arıza ve sorununu kendimiz çözüyoruz. Ancak su tesisatı ve şofben ile ilgili bir sorun olunca bizler de ustayı çağırmak zorunda kalıyoruz. Çünkü, malumunuz artık su tesisatı PRC denilen plastik boru ve yine diğer plastik malzemeleri ile tamir ediliyor.

    Ankara'nın hangi semtinde böyle eski apartman kaldı merak ettim şimdi. Herhalde siz bu atadan miras kalan daireyi 4 ay yazlık gibi kullanıyorsunuz. Gerçekten epey bir aradan sonra gelip o kullanılmayan evin temizliği, arızaları ve sorunları ile uğraşmak için bayağı bir güç kuvvet ve sabır depolamak gerekiyor.

    Geçmiş olsun. Ama yorulduğunuza değecek 4 güzel bir ay geçireceğiniz için buna değecektir.
    Sağlık ve esenlikler dilerim. Her şey gönlünüzce olsun ve Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey. Bizim evin ve bizim cephedeki 5 dairenin su boruları ana vanaya bağlanacak ve değişecek olunca usta çağırmak şart oldu, epeydir sallıyorduk ama artık sızıntılar ve paslanmalar başladı, değiştirmek mecburi hale geldi. Ankara'nın çoğu eski semtinde böyle binalardan bolca var. Özellikle Küçükesat, Seyran, Kavaklıdere, G.Osman Paşa, Çankaya'da bu tarz 5 katlı, küçük de olsa bahçeli pek çok apartman var. Çok da güzeller ama işte alt yapı eskiyor maalesef. Bizim ev aile evimiz, anne-baba vefat edince boş duruyordu, biz yazları sıcaktan kaçıp 4 ay kadar kalıyoruz. Bu sene dediğiniz nedenlere bir de tadilat eklenince gerçekten çok yordu, hatta hasta etti. Neyse en azından temizlendi, toparlandı biraz. Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler, bilmukabele...

      Sil
  10. Biz de bu sen eküçük bir tadilat yaptık. Benzer durumlar yaşadık diyebilirim :) Geçmişler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlere de çok geçmiş olsun, tadilat gerçekten içinde yaşanılan evlerde çok zor iş...

      Sil
  11. Uyyy nenem yarebbim. Bu ara dört bir yandan tadilat haberi geliyor bana ülke toptan bozuldu zağar?..
    Bitmiş vegeride kalmış olması sevindirici, usta en azından işini zamanında yapmış bu devirde böyle usta bulmak da pek zor....

    YanıtlaSil