.

.
.

26 Mart 2017 Pazar

SERGİLERDEN

Epeydir dişe dokunur bir sergi gezmemiştim. ATSO Kültür Sanat'ta "İmparatorluktan Portreler Sergisi"nin açılacağını duyunca ilk günden koşturdum. İyi ki de gitmişim, pek güzeldi. Suna ve İnan Kıraç Vakfı'nın Oryantalist Resim Koleksiyonu'ndan seçilmiş bazı eserler 3 Eylül'e kadar gösterimde kalacak, Antalyalılara duyurulur. Şimdi sergiyi birlikte gezelim:




Bizi salonun girişinde Mahmud Celaleddin Paşa karşıladı. O kadar canlı bir portre idi ki çerçeveden atlayıp elimizi sıkacak zannettik 😀


Efenim, Sultan Abdülmecid hazretleri. Gençken epey yakışıklıymış kendileri, şu keman kaşlara bakın hele, baby face 😀


Yüce padişahımız 2. Mahmud. Tiroid hastası olduğundan şüpheye düştüm, gözlerinden dolayı 😀 Bunlar hep mi keman kaşlı, yoksa ressamların mı öyle işine geliyor?


Bu sevimli Şehzade Abdürrahim Efendi'yi Fausto Zonaro resmetmiş. Küçücük çocuğa efendi denmesine gülesi geliyor insanın, kılıcını, çizmesini sevdiğim :)


Ve bu da bir şehzade, galiba kafasında balkabağıyla gezmeyi seviyor. 

Padişahları, şehzadeleri selamlayıp alt salona indik, orası daha samimi bir ortamdı, selamlıktan hareme inmiş gibi oldu. Saray kadınlarıyla doluydu, kadın kadına iyi anlaştık. 


Yine Fausto Zonaro'dan "Feraceli Kadın"


"Fener'li Rum Kadınlar"


"Genç Kadın Portresi"


"Haseki ve Sultan"


"Gözde/Etienne Ray"


"Kahve Keyfi"


"Kadın Portresi/Bertha von Bayer"


"Tef Çalan Saraylı Kadın"


"Saz Çalan Kadın"


"Haliç'te Gezinti"


"Oturan Genç Kız"


"Dolmabahçe Sırtlarında Kahvehane"


"Düğün Ertesi: Paça Günü"

Tabii ki bu kadar değil, daha pek çok tablo var. Sergi 3 Eylül'e kadar açık, Pazartesi hariç her gün 10.00'dan 18.00'a kadar gezilebilir. Giriş ücreti indirimli 7,5 lira (ben öyle girdim, normal fiyatı hatırlayamadım), 14 yaşa kadar çocuklara ve 65 yaş üstüne ücretsiz. Çok beğendi, yine gelecek ben...

4 yorum:

  1. Ne güzel bir sergi.Bizde sayenizde gezmiş kadar olduk.Teşekkürler ederiz.:)

    YanıtlaSil

  2. O kadar beğendim ve o kadar aklım kaldı ki

    Atlayıp geleceğim galiba :))). 3 elüle kadar her an her saat olabilir !!

    YanıtlaSil
  3. Etkileyici,çok faydalı ve izlenmesi gereken bir blog.isminiz Leylakdalı bayıldım bu isme.Ben de leylakları çok seviyorum hatta yağlı boya olarak çalıştım. Bloğumda yayınladım.

    YanıtlaSil