.

.
.

11 Haziran 2015 Perşembe

PAPATYALAR


Bilen bilir, Ankara Güvenpark'ın kapılarında seyyar satıcılar çiçek satarlar. Genellikle açık arttırma artığı, muhtemelen kiloyla alınmış, jelatinlere sarılmış buketlerdir bunlar. Mutlak pazarlık etmek gerekir, söylenen fiyatın hayli altında satın alabilirsiniz. Epeydir papatya almak istiyordum mevsimi geçmeden, bugün Güvenpark'ın içinden geçerken bir tezgahta kocaman demetleri görünce durdum. Başında biri daha genç, diğeri 40'larının başında iki adam vardı, "Kaça?" dedim, "10 lira" dedi genç olanı. "Yok artık" deyip arkamı döndüm gidiyordum ki "7,5 olsun" dediler. "Hayatta 7,5 vermem, iki tane alıp 10 lira veririm" dedim. Daha yaşlıca olan "12 olsun 12" diye atladı. "Yok efendim, 10 lira olursa alıyorum, yoksa kalsın" diyerek gidiyordum ki razı oldular. Bozuk param yoktu, genç olan para bozdurmaya gitti, diğeri arkasından bağırdı: "Parayı alıp kaçma la!". Ben "O zaman senin yakana yapışırız, kolay mı öyle kaçmak" derken kızkardeş benden baskın çıktı: "Yer mi Anadolu çocuğu, biz Niğdeliyiz döveriz valla" dedi gülerek. Sonra para bozulana kadar aramızda bir memleket muhabbeti başladı, "sen nerelisin, ben nereliyim" derken Yozgatlı olduğunu öğrendik. Lakin Yozgat'a bir kere gitmiş, anlatmaya başladı: "Yozgat'a bir kere gittim seçim için, 5 tane şapkalı adam yanıma geldi". Kızkardeş anlamadı, "ne şapkası?" diye sorunca "dur bi gıı, anlatıyom işte" dedi. Şapka fötr şapkaymış. Buna demişler ki sana 500 lira verelim. Kızkardeş yine atladı: "Niye verecekler?". "Dur gız anlatıyom işte" diye devam etti, bizde yavaştan kazan kaynamaya başladı, para bozdurmaya giden bir türlü gelmiyor, bunun çene açıldı. Kızkardeşe "dur gız" diye diye anlatıyor, arada bir de omzundan dürtüyor. 8-10 kez "dur gız" dedikten sonra olayı çözdük, meğer oy vermesi için teklif edilmiş o para, hangi parti olduğunu o söylemedi, biz de sormadık ayrıca bunun bir oyu için 500 lira biraz yüksek geldi, "hadi len" diyemedik tabii :) Kucağımızda koca papatya demetleri kahkahamızı zaptetmeye çalışarak dinledik. "Parayı alıp oyu istediğin partiye verseydin madem" deyince "olur mu gız, ayıp olur" dediğinde kopma noktasına gelmiştik ki paramızın üstü geldi. Parayı kapıp gülme krizine girerek ayrıldık oradan. Şimdi vazoda süzülen papatyalara baktıkça içinden bir ses "dur gız" diyecekmiş gibi geliyor :)

2 yorum: