.

.
.

10 Mayıs 2011 Salı

MEVSİM BAHAR OLUNCA

Havalar yeterince ısınmasa da çiçeğe böceğe, ota çöpe bahar geldi. Ortalık yeşerdi, rengarenk oldu, hepsinden önemlisi leylaklar açtı. Bana da "Leylaklar açmış gördün müüüü/Dallardan bahar inmiş duydun muuuu" diye şarkı söyleyerek baharı fotoğraflamak düştü. Bugün hava güneşliydi, ben hazırlanıp çıkarken karardı, bulutlar yere yaklaştı, "Eyvah" dedim "yağmur geliyor" ama şemsiye almadım yanıma. Zira Gamsegamse şemsiyeyle sokağa çıkarsak yağmurun nasılsa tedbirli diye düşünüp yağacağını söylemişti, ben de hatırlatmamak için şemsiyesiz çıktım ve hakikaten de yağmadı. Üstelik bir süre sonra boynuma sardığım fuları ve ceketimin altına giydiğim hırkayı çıkarıp çantama attım. Aşağıdaki fotoğraflar Ankara Üniversitesi'nin Cebeci Kampüs'ünden. Bahar coşmuş orada, ben de sizler için fotoğrafladım, haydi iyi seyirler...


Bu harika sarı çiçekler açan bitki nedir bilemedim; Mine Hanım, sevgili Beste yardımınıza ihtiyacım var. Şöyle bir ipucu da vereyim, çiçekler o güzel görünümlerine yakışmayacak kadar pis kokmaktaydılar.


Ankara'nın simgesi atkestaneleri çiçeğe durmuş. Bebekken ailemle yaşadığımız bir sel felaketinden bu ağacın tepesine çıkarak kurtulduğumuz için kendisine özel bir saygım ve sevgim vardır.


Bu bitki görünüm olarak aynı hanımeline benziyordu lakin rengi koyu pembe ve kokusuzdu.


Bu da hanımeli benzeri birşey ama çiçekler az daha farklı ve yine kokusuz.

Ortanca olduğuna karar vermiştim ama çiçekler portakal boyutunda ve bitki de ağaç gibi olunca "acaba mı?" diye düşündüm.
Böcek ya da tırtıl her ne kemirdi ise bu yaprakları adeta dantel gibi işlemiş.


Leylak zamanı onlarsız bir post girmeyeceğimi tahmin etmişsinizdir sanırım. Bugün leylağa doydum, herbir ağacı tek tek ziyaret edip hasret giderdim, bir kucak da toplayıp vazoya yerleştirdim.

Güneşiniz, çiçeğiniz, yeşiliniz bol olsun...

22 yorum:

  1. Şu bizim Antalya'da neden leylak yok acaba ?

    YanıtlaSil
  2. bahar bizim memlekete daha uğramadı :(

    YanıtlaSil
  3. Gelmiş bahar hoş gelmiş.. not: ortancaların üzerindeki fotoğraftaki pembe çiçekleri küçükken biz yerdik ne akla hizmet acaba ?

    YanıtlaSil
  4. o ortancaya benzeyen çiçekler kartopu olabilir mi?burda da var onlardan.çiçekleri bembeyaz oluyor.normalde 23 nisan gibi olurdu,ama bu sene burda da hala yeşiller. biz de seninle gezmiş olduk,teşekkürler. :))sarı çiçekleri ilk defa görüyorum ben de merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
  5. Icimi acti resimleriniz, ellerinize saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. O sarı Çiçekler Berberis..
    Leylak Hnm. cım,size kötü bir haber versem?
    O Beyaz Leylak'lardan biri açtı bizde..Eflatun...:(((
    Üzüntüm çok büyük...
    Tohumcunun gazabına uğradım...
    Özür diliyorum sizden...

    YanıtlaSil
  7. İlahi Mine Hanım:))
    Kötü haber deyince ödüm koptu, varsın mavi olsun ben leylağın her rengini severim. Mavisini veren Allah beyazını da verir, siz sağolun:))
    Berberis hep öyle kötü mü kokar:))

    YanıtlaSil
  8. Melange,
    Benden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Kara Kitap,
    Sarı çiçekler Berberismiş, Mine Hanım yazmış. Diğerleri belki kartopudur diyecem ama epeyce büyüktüler çiçekleri.
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  10. Mavi Balon,
    Lezzetli miydi bari:))

    YanıtlaSil
  11. Sergun,
    Gerçekten çok güzeldi kampüs öğrenci olasım geldi:))

    YanıtlaSil
  12. Nanem Şekerim,
    Yakındır gelmesi, kapıyı açıp bekle:))

    YanıtlaSil
  13. Begonvilli Ev,
    Gerçekten öyle. Kimbilir Antalya ne güzeldir:)

    YanıtlaSil
  14. Özlem,
    Sıcak geliyor galiba iklimi, olamıyor:))

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Leylak dalı,
    Köşe bucak çekmişsiniz her yeri ne güzel.İnceleye inceleye. :)

    YanıtlaSil
  16. Berbersi yani kadin tuzlugu bazilari da karamuk diyor! o ortancaya benzeyen bir agaccik adini hemen hatirliyamadim bulmama lazim. Size beyaz leylak soum vardi degilmi? email yollasam olur mu? Normandiya'da uc renk leylak var biri mora yakin koyu digeri leylak ucuncusu beyaz!

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Beste,
    Emaille, blogla herşekil leylak memnuniyetle kabul olunur:))
    Bilgiler için teşekkürler, iyi ki varsınız:))

    YanıtlaSil
  18. Zeynep,
    Öle güzeldi ki, leylakları görünce deli oldum zaten:)

    YanıtlaSil
  19. ne güzel ağaçların çiçeğin açışını yakalamak,onlarla yeniden doğmak

    YanıtlaSil
  20. Bir süredir Anamurdaydım,ordan dönerken Alanyada jakarandaları görünce kulaklarını çınlatıp etraftakilere anlattım.
    Evine kavuşmuşsun.Güle güle geçir yazı.Düğün olmuş herhalde .Buraya kadar okudum henüz.
    Allah mesut etsin diyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil