.

.
.

22 Mart 2010 Pazartesi

ERİŞTİ NEVBAHAR EYYAMI

"Bahar oldu beyim, evde durulmaz
Bu mevsimde çemenzâre hiç doyulmaz
Gezer bülbül gibi gönül yorulmaz
Bu mevsimde çemenzâre hiç doyulmaz."

"Çiçek açmış ağaçlara bak ne güzel
Gel bizim olsun serçelerin neşesi
Gel seninle kırlara açılalım gel
Neler vadetmiyor akar suyun sesi"

"Hadi gel konuşalım,
Sulanmış bir taşlığın serinliğinde.
Akşam sefaları içinde,
Bir masa, birkaç sandalye
Ve ikimiz ölümden konuşalım,
Senin ağzında gül, benimkinde menekşe."

"Ağaç taşı anlamaz
Gökyüzü mavi iken
Ağaç susuzluğu anlamaz
Gökyüzü mavi iken
Ben seni
Çok sevdiğimi anlarım
Gökyüzü mavi iken"

"İlk sevgilimin gülüşüne benzer
Bir Nisan havası değil mi esen?
Zincirlere, kelepçelere inat,
Kanatlarımı açmak zamanıdır;
Allahaısmarladık kaldırımlar.

Giyenler düşünsün dar elbiseyi;
Ölçülü sözü, hesaplı adımı
Ben kurtuldum kafeste kuş olmaktan;
Saltanat sürer gibi uçuyorum,
Erik ağacı gelin olduğu gün."

"Her şey birdenbire oldu.
Birdenbire vurdu gün ışığı yere;
Gökyüzü birdenbire oldu;
Mavi birdenbire.
Her şey birdenbire oldu;
Birdenbire tütmeye başladı duman topraktan;
Filiz birdenbire oldu, tomurcuk birdenbire.
Yemiş birdenbire oldu."

"havada tüy
havada kuş
havada kuş soluğu kokusu
hava leylâk
ve tomurcuk kokuyor"

"Sizin alınız al inandım
Sizin morunuz mor inandım
Ben tam dünyaya göre
Ben tam kendime göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız."

"nasıl iş bu
her yanına çiçek yağmış
erik ağacının
ışık içinde yüzüyor
neresinden baksan
gözlerin kamaşır"

Şiirler sırayla: Şarkı: Şeyh Ethem Efendi/C.Sıtkı Tarancı/Metin Altıok/F.Hüsnü Dağlarca/C.Sıtkı Tarancı/Orhan Veli/H.Hüseyin Korkmazgil/Turgut Uyar/Attila ilhan

15 yorum:

  1. Müthiş bir şiir bombardımanı. Budur dedirtiyor insana. Baharda şiir günü böyle kutlanır.
    Ben fotoğraflara takıldım kaldım. Sen ne kadar güzel fotoğraf çektiğinin farkında mısın Leylak' cım...
    Tüm bu güzelliklere rağmen, benim İlkbaharım vücutça ve ruhen sancılar içinde geçmekte:(((
    İyi ki geldim ve gördüm bu güzellikleri. Güzel fotolar, manidar şiirlerle birbirine cuk oturmuş. Ortaya bir şenlik çıkmiş.
    Yaşamın hep böyle bahar içinde geçsin arkadaşım...Şiir günün kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  2. Al sana bahar... yedin bitirdin kış boyu ... kendini .. Ankara gri diye... he he he ... baharın kutluuu olsun şekerim.

    YanıtlaSil
  3. Asucum, bütün güzel sözlerin için sağol canım. o senin gören gözlerinin ve yüreğinin güzelliği. ilkbahar bana da sana yaptıklarını yapmakta inan ama takılmamaya çalışıyorum. Gezip gezip sonra da ay dizim, vay varislerim, ah ellerim deyip sızıldanıyorum. Annem "Bilirsin g..ünün huyunu, niye içersin lahananın suyunu" derdi, o hesap benimki de:)) Ruhu da, vücudu da fazla şımartmamaya çalışıyorum. Elde makine gezmeye devam ediyorum şimdilik, kısmetse aysonu da evime gideceğim.
    Senin de şiir günün, baharın, herşeyin kutlu olsun, sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  4. Nefisecim,
    Yiyip bitirilmeyecek gibi değildi ki, soğuk, renksiz, sevimsiz bir Ankara yaşadım, sizin en azından deniziniz var. Neyse bahar ğeldi ortalık şenlendi, renklendi biraz. İnşallah aysonu Antalya'ya atarsam kapağı daha da renklenirim.
    Sana da keyifli baharlar olsun canım...

    YanıtlaSil
  5. Şiir günü dediğin böyle kutlanır işte, teşekkürler herbir satır ve o çok güzel fotoğraflar için.
    "Bahar geldi beyim evde durulmaz" zaten zor duruyorum ve bu yüzden şifayı bile kaptım.
    Çektiğin güzel foroğraflar kadar güzel baharların olsun canım...

    YanıtlaSil
  6. Nurcuğum, sağol canım.
    Hepimiz en güzel baharları yaşayalım.
    Ancak kendine dikkat et lütfen, bu bahar güzel olduğu kadar da pek sinsi ve haindir. Çarpar adamı yere. Geçmiş olsun dileklerimle birlikte iyi geceler ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bundan güzel bahar karşılaması olur mu? Bizde hep bahar ama sen yazınca daha bir başka hissettim.Sevgiler.Mutlu mevsimler.

    YanıtlaSil
  8. leylak'ın gözünden bahar ve ona eşlik ede şiirler.sabahıma renk kattınız.gözüm gönlüm şenlendi sayenizde.

    YanıtlaSil
  9. Asuman ,tercüman olmuş hislerime....
    bu cümleyi hem reel hem mecaz anlamda alabiliriz:)
    önce http://albumdekiler.blogspot.com/yüreğimi kanattı sonra senin baharınla güldü
    hercai kalbim

    YanıtlaSil
  10. kalemine yüreğine sağlık ne güzel dizeler fotoğraflarla birlikte şiir günü kutlaması işte böyle olur dedim .güzel fotoğraflar çekmişsin bende köyüme gittim bir sürü fotoğraf çektim ama yaramaz köpeğim duman bir atıldı üzerime boş bulundum makinam bir tarafa fırladı ben bir tarafa düştüm canımın yanmasına mı yanayım.gitti fotoğraf makinam sanırım bir daha çekmedi..ne güzel resimlerle dönecektim köyümden ama olmadı paylaşımın için çok sağol sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. oy anam hem gözlere hem gönüllere hitap etmiş Leylak Dalıcım.

    Çook öptüm ama gitmeden şu kitap fuarı yazına bakamadım bi ona bakiim:))

    YanıtlaSil
  12. Ohh ne keyifli fotoğraflar ne kyifli şiirler.İşte bahar havası işte bahar şenliği.Cıvıl cıvılım,sen de öyle...

    YanıtlaSil
  13. Hem gözümüze hem de ruhumuza bahar bayramı getirdin Leylakcığım. Ohhhh ne güzelll :))

    YanıtlaSil
  14. seni sevdiğimi söylemişmiydim, nasıl güldüm yorumuna. Sem çok yaşa emi. Aman gözlerini kapat o bacayı uzaktan bile görme mesafesine gelince...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Nedret Hanımcım,
    Kara Kitap'cım,
    Nalancım,
    Bilgecim,
    Lalecim,
    Buğdaycım,
    Çoban Yıldızım,
    Güzel sözlerinize çoook teşekkür. Her gününüz bahar coşkusuyla geçsin, içiniz bahar sevinciyle dolsun. Hepinizi çook seviyorum...

    YanıtlaSil